Tämmönen kokemus on mulla, ei nyt ihan sama juttu, mut kerron kuitenkin.
Mun miehellä on diabetes ja hän sai viitisen vuotta sitten samantyylisen kohtauksen kun sokerit oli laskeneet liian alas. Aamulla kun heräs, niin alkoi melkein samantien puhumaan ihan puutaheinää-juttuja ja vastaili mun kysymyksiin mitä sattuu, naureskeli itsekseen jne. Tästä ei mennytkään kuin pari minuuttia niin alkoi kouristaa tosi rajusti ja sitä kesti useamman minuutin-rauhoittui kun sivelin suuhun varmaan puoli purkkia hunajaa, mut tajuton oli silloinkin kun ambulanssi tuli. Ambulanssin olin tosiaan jossain välissä tajunnut soittaa ja kun lanssi tuli ja kerroin että on diabeetikko, niin sanoivat ettei johdu sokereista kun mittari näytti verensokeriksi 3. Tässä kohtaa mielessä pyöri kaikenlaista, vielä kun muutenkin olin aika järkyttynyt. Mies oli sekava vielä sairaalassakin ja jäi sinne seurantaan pariksi päiväksi ja tutkivat epilepsian mahdollisuutta jne. ja kävi vielä myöhemmin EEG:ssä, mut kaikki tulokset oli normaalit ja lopputuloksena oli että kouristelu johtui matalasta verensokerista. Olin ilmeisesti sen verran sitä hunajaa lappanut miehen suuhun, että oli sokeria nostanut ja kohtauksen rauhoittanut. Mitään seuraamuksia tuosta ei siis miehelle onneksi aiheutunut.
Ja vaikka olen itse sh, niin kyllä tuossa tilanteessa menin alkuun ihan solmuun, kyllä se hätä rakkaasta menee ammatillisuuden ohi kun tilanne tulee liian "lähelle". Toivottavasti selviää, mikä pojallenne on sokerin laskun aiheuttanut, kovasti jaksamista!