Poika kaatui eilen pyörällä, nukkui koko eilisen ja tänään sitten oksentelee...

  • Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Selvästihän pojalla on aivotärähdys. Aivotärähdystä todellakin voi tarkkailla itse kotona ja riippuen aivotärähdyksen vakavuudesta oireet voi kestää viikosta yli vuoteen. Mutta pitäisihän lääkärin tarkistaa ettei kyseessä ole mikään vakavampi kuin aivotärähdys. Sen tarkistuksen jälkeen voi sitten tarkkailla kotona kun selviää, että ei ole muuta kuin aivotärähdys.
No mutta minkäs teet jos lääkäri ei tutki. :(
 
vierass
Kun puhutaan aivotärähdyksestä ni oikeasti se on jo ihan aivovamma, mut siitä käytetään harhaanjohtavasti tuollaista lievempää muotoa. Kyllä jos oireita on niin pitäisi päästä tutkittavasti lääkäriin, jos lääkäri ei noilla oireilla ota tarkastettavaksi ni se on hoitovirhe. Eriasia jos oireita ei tuu ja vointi hyvä ni silloin voi olla kotona ja tarkkailla tuleeko niitä oireita.
 
Nap
Puhelimessa sanoivat ettei tarvii tulla.
Jos kerran on sanottu, niin miksi sitä asiaa sitten täällä pitää vonkua ja väännellä & käännellä? :eek:

Järkeä hei nyt vähän, jos poika kerran voi huonosti, niin sillon sinne päivystykseen. Ja en minä ennen ole kuullut, että kukaan sinne soittelisi jos on aihetta mennä, eli juurikin se akuutti avun tarve, tottakai ne siellä sanoo, ettei tarvi tulla / ei ehdi ottaan, mutta pakkohan niiden on.
 
Anteeksi jo valmiiksi
Anteeks mutta miksi SOITAT ensiapuun????Teidän pitäisi jo olla siellä , mitä se soittaminen auttaa?

Pakko sanoa, että kyllä jotkut on avuttomia. OMA POIKA KYSEESSÄ! Herran jestas sentään!!!!!
 
HETI LEKURIIN!!!
Kyllä olen minäkin täysin samoilla linjoilla muiden kanssa. Poika lääkäriin ja HETI!!!! Päähän osunut isku voi aiheuttaa vaikka sisäisen verenvuodon, kallonmurtuman yms! Sinne päivystykseen ja heti, tai vielä parempi olisi mennä suoraan yksityiselle...Se ei niin paljoa maksa!
 
Anteeksi jo valmiiksi
Puhelimessa sanoivat ettei tarvii tulla.
Jaahas. Jos puhelimessa sanovat ettei tarvii tulla jos oot vaikka synnyttämässä, ja vauva tulee ulos, niin synnytätkö kotiin? Tai jos joku sanoo että ota huumetta niin sä otat? Tai jos sanovat että tämä rokote on hyvä, niin sä vaan otat sen, tutkimatta tai kyseenalaistamatta?

Onko sulla omaa tahtoa yhtään hyvä ihminen sentään??????????????
 
ap.
Anteeks mutta miksi SOITAT ensiapuun????Teidän pitäisi jo olla siellä , mitä se soittaminen auttaa?

Pakko sanoa, että kyllä jotkut on avuttomia. OMA POIKA KYSEESSÄ! Herran jestas sentään!!!!!
Siksi soitan, koska niin pitää! Täällä pitää varata aika ensiapuun ennen sinne menoa. Paitsi jos tietenkin ambulanssi tuo hengenhädässä olevia, ne ei tarvii varattua aikaa. Mutta jos tulet omalla kyydillä, etkä ole kuolemassa, niin tarvii soittaa ja varata aika. Niin se vain on. Ja herran jestas, minä tottelen näitä ammattilaisia. En ala mennä meuhkaamaan, että ottakaa ottakaa nyt, jos kerta sanovat etteivät ota sinne. Jos olis ollut sellainen olo, että pakko mennä niin olisin vienyt yksityiseen, mutta siltikään ei olis ollut rahaa yksityisen tutkimuksiin, kaipa ne tosin sieltä olis laittanut lähetteen julkiselle.
 
Anteeksi jo valmiiksi
Siksi soitan, koska niin pitää! Täällä pitää varata aika ensiapuun ennen sinne menoa. Paitsi jos tietenkin ambulanssi tuo hengenhädässä olevia, ne ei tarvii varattua aikaa. Mutta jos tulet omalla kyydillä, etkä ole kuolemassa, niin tarvii soittaa ja varata aika. Niin se vain on. Ja herran jestas, minä tottelen näitä ammattilaisia. En ala mennä meuhkaamaan, että ottakaa ottakaa nyt, jos kerta sanovat etteivät ota sinne. Jos olis ollut sellainen olo, että pakko mennä niin olisin vienyt yksityiseen, mutta siltikään ei olis ollut rahaa yksityisen tutkimuksiin, kaipa ne tosin sieltä olis laittanut lähetteen julkiselle.
Mitä väliä, että "täällä pitää varata aika ensiapuun...."jne. Tottelet ammattilaisia?
Kenen vastuu se sitten on kun pojalla on jotain vakavampaa? Sinun vai ammattilaisten? Niin.
Menet vaan ja vaadit pääsyä sinne.
Voi olla jo aivovammasta kyse, ei ole leikin asia yhtään.
 
ap.
Näin mäkin luule. Tai toivon.
Voi kun olisikin. En mä kuule tullut tänne mitään provojuttua kertomaan, vaan kysymään alunperin, että mitä pitäisi tai pitäisikö tehdä mitään kotona auttaakseni poikaa. Lääkäristä on kysytty ja sanottu sieltä ettei tarvii tulla --> ei ilmeisesti hätää. Ja voiko tähän luottaa? Pakko kai se on, kun ne sentään on ammattilaisia. Osittain tulin purkamaan ahdistusta ja vitutusta, kun tällaiseksi tämä maailma on mennyt ettei edes lääkäriin pääse hädissään.
 
Wex
Eipä ne ammattilaiset todellakaan aina ole oikeassa tai suuremmin välitä yksittäisen potilaan kohtalosta. Mun äitini luotti ammattilaisiin ja se ammattilaisten näkemyksen mukaan oikea hoito - eli tarkkailu ja tarkkailu, maksoi äidin hengen. Olen hyvin katkera.
 
Juupa
[QUOTE="huolissaan";29962201] Ensiapu ei vieläkään näe tarpeelliseksi mennä lääkärin luona käymään... On kuulemma niin kiire, etteivät mielellään ota sinne, jos on tapahtunut jo eilen. Mitä tässä pitäisi tehdä?[/QUOTE]

No, olisi ilmeisesti jo eilen pitänyt mennä sinne ensiapuun..?
 
vierasa
Mitä väliä, että "täällä pitää varata aika ensiapuun...."jne. Tottelet ammattilaisia?
Kenen vastuu se sitten on kun pojalla on jotain vakavampaa? Sinun vai ammattilaisten? Niin.
Menet vaan ja vaadit pääsyä sinne.
Voi olla jo aivovammasta kyse, ei ole leikin asia yhtään.
Ei vaan voi olla kyse aivovammasta vaan on kyse aivovammasta. Aivotärähdys on aivovamma. Moni asiantuntija haluaisikin, että koko aivotärähdys-käsitteestä luovuttaisiin, koska ihmisillä on sellainen kuva, että kyseessä on mitätön asia. Lääketieteessähän aivotärähdys sanaa ei käytetäkään.
 
Kyllä minäkn kiikuttasin sen pojan sinne päivystykseen. Soita vaikka se ambulanssi nyt kun poiks voi edelleen huonosti.

Aikanaan esikoiseni sairastaessaan ensimmäusä flunssaa hän oli jo aika huonossa jamassa. Hengitys raskasta ja tosi tukkonen muutenkin. Kiikutin sitten perjantaina iltananpäivystykseen. Hoitaja olisi laittanut meidät kotiin, lasta näkemättä. Säälistä varmaan pyysi lääkärin katsoman lasta. Kas kummaa lähete sairaalaan, astmatippaan ja happitelttaan.
Eli hirmu hankala on niitä ohjeita antaa potilasta näkemättä.
 

Yhteistyössä