Poika haki laatikosta lusikan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merili

Aktiivinen jäsen
04.04.2008
2 014
0
36
... =)
kun huutelin sitä syömään. Nostin syöttötuoliin ja aloin sekoittaa ruokaa lautasella. Poika tökkäsi hakemansa lusikan sekaan ja sekoitteli myös. Sitten laittoi lusikan suuhun. Ja uudestaan. Ja uudestaan....
Ei huolinut äidin lusikasta yhtään vaan veti lautasen tyhjäksi lähes omin neuvoin suloisessa sotkussa.
Poika on 1v7kk eikä tähän mennessä juurikaan lusikalla muuta ole tehnyt kuin heittänyt lattialle. Eikä tuo ennen mitään lusikkaa ole itse hakenut.
Melko tomera ja päättäväinen päivä hänellä!
:heart:

Tosi hienoa! Mä oon kans ollut täällä jo "paniikissa", kun poika 1v3kk ei ole yhtään kiinnostunut ite syömisestä, kun kavereiden lapset ovat jo alle vuoden ikäisinä halunneet itsekin syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi hienoa! Mä oon kans ollut täällä jo "paniikissa", kun poika 1v3kk ei ole yhtään kiinnostunut ite syömisestä, kun kavereiden lapset ovat jo alle vuoden ikäisinä halunneet itsekin syödä...

Meillä 1v4kk joka nyt "vasta" on alkanut syödä itse. Hyvimpä tuo on ehtinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä 1v4kk joka nyt "vasta" on alkanut syödä itse. Hyvimpä tuo on ehtinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
tota meillä syötiin jo 1v ja 3kk.

Liki kaks eikä osannu vielä itse syödä?! Ihmettelen vain..

Jäk jäk jäk. Meillä poika käveli jo 9 kk ikäisenä. En käsitä lapsia mitkä ei kävele 9 kk ikäisenä. Ja esikoinen puhui kokonaisia lauseita vuoden iässä. En käsitä lapsia, jotka ei puhu kokonaisia lauseita vuoden iässä. Ihmettelen vain...

Juu kyllä nää maailman monta ihmeellistä asiaa hämmästyttää kummastuttaa tässä vaiheessa äiteetä enemmän. Kaikki ajallaan =) . Poika on melkoinen liikkuja ja aikainen niissä jutuissa ollut. Sanoja vielä odotellessa, mut tää lusikkajuttu oli vaan niin :heart: , että äiti jäi ihan :o

Siinäpä sulle ihmettelemistä kerrakseen :D Lapset erilaisia tässäkin asiassa. Meidän esikoinen oli varmaan lähelle 2v ennenkuin ite söi ja nyt nuorimmainen 1v2kk syö jo aika hienosti itse:)

Alkuperäinen kirjoittaja Merili:

Uppeeta ja mahtavvaa teille =)

Se on se, kun joidenkin ihmisten elämä pyörii vaan sen oman lapsen ympärillä. Oma lapsi on maailman napa, jonka mukaan kaikkien lasten pitäisi kehittyä :D

Meillä lapsi osasi kaikki kirjaimet 2v 2kk iässä. En ymmärrä lapsia, jotka eivät osaa kirjaimia 2-vuotiaina!! Ihmettelen vain...

Olet juuri sitä tyyppiä, josta puhutaan muiden äitien keskuudessa huvittuneeseen sävyyn silloin kun et ole läsnä. ;)

*taputtaa hellästi päähän*

just näin. Joku ylpeänä kertoo jostain itselleen tärkeästä asiasta, se pitää lyntätä heti kertomalla kuinka upeastimahtavasti oma mukula on tehnyt saman jutun jo puol vuotta nuorempana. Ja päälle ihmetellä kuinka friikki on jos lapsi tekee jotan vasta siinä-ja-siinä iässä.

Eiks vois edes muodon vuoksi esittää olevansa toisen puolesta iloinen?

kauhee haloo pienestä asiasta!

En sanonut että kaikkien pitäisi oppia syömään aikaisin itse vaan ajattelin että eikö lusikka ole aikaisemmin poikaa kiinnostanu vai onko siihen syynä ollut syöttäjä joka ei viitsi antaa sotkea? ;)
Ja meidän "ihmelapsi" niin kuin annoitte ymmärtää, ei vielä puhu kunnollisia sanoja, saati lauseita, ei osaa juosta, tehdä kärrynpyöriä ynm. :) liki kaksivuotias kohta! Ei meillä lapsi ole ihmeellisempi kuin teidän muitten taaperot, ihan tavallinen itsepäinen suomalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Olet juuri sitä tyyppiä, josta puhutaan muiden äitien keskuudessa huvittuneeseen sävyyn silloin kun et ole läsnä. ;)

*taputtaa hellästi päähän*

Puhukaa vaan kyllä maailmaan paskanpuhujia mahtuu!

En sanonut että kaikkien pitäisi oppia syömään aikaisin itse vaan ajattelin että eikö lusikka ole aikaisemmin poikaa kiinnostanu vai onko siihen syynä ollut syöttäjä joka ei viitsi antaa sotkea? ;)
Ja meidän "ihmelapsi" niin kuin annoitte ymmärtää, ei vielä puhu kunnollisia sanoja, saati lauseita, ei osaa juosta, tehdä kärrynpyöriä ynm. :) liki kaksivuotias kohta! Ei meillä lapsi ole ihmeellisempi kuin teidän muitten taaperot, ihan tavallinen itsepäinen suomalainen.

Eli vastaus epäsuoraan kysymykseesi " ihmettelen vain" kuuluu näin:
Kuten aloituksessa mainitsin, lusikkaa on vaan ollut kiva heittää lattialle. Eli on saanut sitä heittää, en ole pois ottanut tai jättänyt antamatta, kyllä se sotku on tullut siitä heittelemisestäkin. Sotkut saa pestyä ja elämää on ihanaa :D

No kuten voisit vastineviestien paljoudesta ja sävystä päätellä on Sinun ilmaisutaitosi hiomisen tarpeessa. "Ihmettelen vain..."

Joko oikeasti tajusit viestiä kirjoittaessasi, että se kuulostaa siltä, kuin mitätöisit ap:n ilon ja haluaisit kertoa, kuinka oma lapsesi on kehittyneempi. Tai sitten olet vain huono ilmaisemaan itseäsi kirjallisesti.

Yhteistyössä