poika edel. kipeenä, saikku loppu, vapaat. mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "saikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"saikku"

Vieras
olen ollut pojan kanssa kotona tiistaista asti. eilen oli vika saikkupv. poika edel.kipeenä. mulla tänää, huomenna ja sunnuntaina vapaata. mitäs jos poika on maanantaina kipeä vielä, voinko hakea uuden saikkulapun vai mikä se kolmen päivän juttu on? muuttaako asiaa, kun mulla on nämä vapaat tässä?

Jos työnantajalle sopii, niin sitten voi pitää palkatonta vapaata. Jos ei sovi, niin sitten sinun on hommattava lapsellesi ulkopuolinen hoitaja.

Alle 10 vuotiaan lapsen hoitovapaa on tarkoitettu juuri siihen, että sinä aikana vanhemmat ehtivät järjestää lapselle hoitajan.

Se kolme päivää on sairaan lapsen hoidon järjestämistä varten. Monille työnantajille käy että pidät palkatonta mutta jos se ei onnistu niin sitten täytyy hommata kotiin joku ulkopuolinen hoitaja.

Tai jos olette epärehellisiä niin miehesi käyttää toiset 3 päivää sairaan lapsen hoitovapaata.

Sairaslomahan on vain sairaan lapsen hoidon järjestämistä varten, mut jos lapsella muuttuu esim flunssa korvatulehdukseksi se on eri sairaus ja saat sit sairaslomailla uudestaan, mut täytyy siis näkyy diagnoosina.... Mut jos lekuri ois kirjottanu tänki päivän ois tää neljäs päivä palkaton... Tosta en oo varma et miten toi vapaajakso muuttaa tilannetta... Joku tietävä varmaan osaa vastata siihen...

Mä jouduin kerran olee 2viikkoa tytön kanssa kotona,ilmoitin töihin että pakko olla vaikka palkattomana,ja mulla oli lääkäriltä lappu että vanhemman läsnäolo tarpeellinen.Mulla kyllä niin ihana työnantaja että olivat maksaneet mulle koko 2vko.

Yhteistyössä