Poika astuu jalan väärin, kokemuksia kellään?

Huomattiin tuossa viikko sitten, et poika astuu jalan ihan väärin (ikää1v3kk).
Vasemman jalan astuu niin et varpaat sisäänpäin ja ei ole koko jalkapohja maassa, vaan astuu ulkosyrjällä.

Ilmeisesti sen seurauksena oikea jalka sit menee niin, että "heittää" kävellessä sen oikean jalan ulkokautta kaarella vasemman eteen.

Tällasta ei todellakaan ollut aiemmin, tai ei ainakaan huomattu jos oli :(

Mut onko kellään kokemusta tuollaisesta ja onko miten hoidettu?

Käytiin neuvolassa jo ja odotellaan aikaa fyssarille...

Niin pitikin vielä lisätä, että neuvolan tätin mukaan ei varmaan tarvii edes tukikenkiä, mutta ite oon kyllä vähän eri mieltä asiasta, sen verran pahasti astuu väärin...

Ja vanhoja kenkiä meille ei enää todellakaan tule. Nyt oli "käytetyt" talvikengät, mutta eipä niillä ole juuri kukaan kävellyt...

Onneksi meillä on vakuutus joka korvaa jos pitää jotain kalliita kenkiä hommata :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Saattaahan se parantua jo sellasilla tukipohjallisilla? Ainaki luulis et auttas.
Joo no kyllä mekin miehen kans puhuttiin et ei tuo ainakaan ihan heti pelkällä nilkkojen pyörittelemisellä ja avojaloin kävelemisellä parane, että kai siihen nyt jotkun tukikengät tarvii...
Ja onhan tuo kuitenkin aika pahan näköistä miten poika kävelee :(

Minä astun oikealla jalalla aina sillä pelkällä ulkosyrjällä :ashamed: Jos meinaan astua koko jalkapohjalla, joudun keskittymään ja miettimään joka askeltani ja sitten unohdan sen ja alan taas tallustaa niinkuin yleensäkin. Tätä ei siis kyllä kovin helposti huomaa, mies joskus huomauttaa asiasta. Eli en siis heitä jalkaani toisen eteen niinkuin kuvailit lapsesi tekevän. Mutta työkengistä kyllä huomaa kuinka toinen puoli on kuluneempi kuin toinen. Ei ole aavistustakaan olenko pienestä asti näin kävellyt vai aloittanut vasta isompana ja mistä johtuu. Eikä tästä varmaan teille apua ollut, kunhan nyt vaan kerron.

itse astuin jalan kersana väärin..juurikin niin että varpaat käänty sis,päin...alko sittev vuosien kova työ fysiöterapiassa, jatkui koko ala-asteen. jalka jumppaa, varvas jumppaa ja kenkään erityis pohjallinen. nyt on jalan suunta oikea mut vika on helposti uusiutuva että oikea asento jalalle ei ole täysin automaattinen.

Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
itse astuin jalan kersana väärin..juurikin niin että varpaat käänty sis,päin...alko sittev vuosien kova työ fysiöterapiassa, jatkui koko ala-asteen. jalka jumppaa, varvas jumppaa ja kenkään erityis pohjallinen. nyt on jalan suunta oikea mut vika on helposti uusiutuva että oikea asento jalalle ei ole täysin automaattinen.
Hui... Eli siinä saattaa tosiaan olla kovakin työ takana...

Alkuperäinen kirjoittaja Systeri:
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Hui... Eli siinä saattaa tosiaan olla kovakin työ takana...
no itsellä ainakin oli...ja toisinaan näin aikuisenakin pitää vielä miettiä et astuu jalan suoraan kun kävelee pitkää matkaa ja jalat alkaa väsymään...hyvät kenkulit olla pitää...

Yhteistyössä