Poika 4v. ja barbit&prinsessat

  • Viestiketjun aloittaja iltis
  • Ensimmäinen viesti
iltis
Tykkääkö muiden 4-vuotiaat pojat barbeista ja prinsessoista? Oma poikani on ollut jo parin kuukauden ajan aivan totaalisen ihastunut Disneyn prinsessoihin (Tuhkimo, Aurora, Helinä Keiju& Liisa) ja haluaisi koko ajan katsoa Barbie Prinsessa ja Kerjäläistyttö elokuvaa.
Hän pitää kaikesta kauniista.
Väreistä poika suosii keltaista yli kaiken ja pitää huomattavan paljon myös vaaleanpunaisesta.
Poitsu leikkii päivittäin todella paljon autoilla, legoilla ja junaradalla, mutta äitiä välillä "huolestuttaa" pojan kiinnostuksen kohteet. Ovat niin kovin tyttömäisiä...
 
Butterfly
Miksi Sua huolestuttaa? Miksi ei poika saisi tykätä kaikesta kauniista? Miksi ihmeessä jo noin pieniä lapsia pitäisi sulloa johonkin tiettyyn muottiin? Mun mielestäni se on surullista.
Pienen lapsen pitäis saada rauhassa toteuttaa mieltymyksiään leikin yhteydessä. Ja miksei aikuinenkin mies saisi tykätä kauniista ja "naisellisista" asioista. Ei sellainen kenestäkään poikkeavaa tee, seksuallisesti tai muuten. (Ja mitä sitten vaikka tekisikin..)
Mun mielestä tää on vähän sama juttu, kuin se, että vanhemmat eivät voi pukea poikalapsille sukkahousuja, kun se on niin homomaista. Hyvät ihmiset, järki päähän ja sukkikset -lahja maailman viluisille- jalkaan!

Anna pienen poikasi nauttia leikeistään, se voi osoittaa varsin hienoa ja kaivattua herkyttä tulevissa vuorovaikutussuhteissa!

Ja kukka pikku herralle! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2005 klo 16:15 Butterfly kirjoitti:
Miksi Sua huolestuttaa? Miksi ei poika saisi tykätä kaikesta kauniista? Miksi ihmeessä jo noin pieniä lapsia pitäisi sulloa johonkin tiettyyn muottiin? Mun mielestäni se on surullista.
Pienen lapsen pitäis saada rauhassa toteuttaa mieltymyksiään leikin yhteydessä. Ja miksei aikuinenkin mies saisi tykätä kauniista ja "naisellisista" asioista. Ei sellainen kenestäkään poikkeavaa tee, seksuallisesti tai muuten. (Ja mitä sitten vaikka tekisikin..)
Mun mielestä tää on vähän sama juttu, kuin se, että vanhemmat eivät voi pukea poikalapsille sukkahousuja, kun se on niin homomaista. Hyvät ihmiset, järki päähän ja sukkikset -lahja maailman viluisille- jalkaan!

Anna pienen poikasi nauttia leikeistään, se voi osoittaa varsin hienoa ja kaivattua herkyttä tulevissa vuorovaikutussuhteissa!

Ja kukka pikku herralle! :flower:
Olen aivan samaa mieltä.
Turha huolestua! Meidän poju on vasta 2v ja nukke on nyt suosituin lelu.
 
mulla on isompi poika (7 v), joka edelleen tykkää barbeista ja bratseista. mulla ei ole mitään homofobiaa tämän suhteen, mutta vähän isommalla pojalla asian tekee hankalaksi se, että on vaikea löytää leikkikaveria. ja toki koululainen tajuaa jo olevansa hieman erikoinen tällaisen harrastuksen kanssa.

siinä sitä onkin sarkaa kun yrittää jotenkin luovia sillä lailla ettei itse tuomitsisi lapsen leikkiä mutta saisi kuitenkin toisen ymmärtämään ettei koulun pihalla kannata ehkä puhella barbiprinsessoista - sillä maailma on joskus erilaisuutta kohtaan julma...

vaikka lapsi tykkäisi hempeistä jutuista, niin olisi siinä sivussa hyvä "oppia" tavanomaisempia poikien juttuja vaikka ne eivät niin kauheasti kiinnostaisikaan, ihan vaan sosiaalisista syistä. me ollaan esim. puolväkisin opeteltu sen veran jalkkista ja jäkistä ettei jää aivan silmätikuksi koulun pihalla.

mutaa pääasia että lapsi saa kehittää persoonallisuuttaan mahdollisimman rauhassa ja syyllisyyttä vailla.
 
Mulla oli lapsena paras kaveri poika, jonka kanssa leikittiin barbeilla ja poneilla. Nykyään hän on kolmen pienen lapsen isä. Luonteeltaan kuitenkin ehkä hiukan "naismainen", ei siis mikään karski mies. Hyvä isä kuitenkin, tekee paljon kotitöitä ym.
 
Meillä poika 4 ja puol vuotta. Nyt oikea spiderman yms. ikä päällä mutta välillä kiva leikkiä nukkekodilla ja vastaavilla. Parempi vaan kun oppisi ettei ole olemassa äidin ja isän tehtäviä vaan perheessä kumpikin voi tehdä esim. kaikkia kotitöitä
 
oma esikko tulee pian 3v. ja on myös ihastunu prinsessa ruusunen videoon, leikki nukella (johtuu varmaan siitä että vauva tulossa, niin haluaa hoitaa), tykkää punasesta ym. enkä mä ole mitenkää huolestunu.
 
äiti -75
Meillä on 4,5v. kaksostytöt ja toinen on oikee prinsessa fani ja toinen haluis sinisiä "poikien" autoaiheisia collegepukuja ym. enempi poikiin liittyvää. En suostunu ostamaan hälle traktori collegea,mut nyt oon ruvennu miettimään ettei se varmaan niin vaarallista ois. Pitänee tytölle vielä joku päivä ostaa todella sellanen pusero jonka hän haluaa ja jossa hän viihtyy =) Suotta varmaan olla vielä tän ikäsistä lapsista huolissaan. Sit jos vielä kouluikäsenä haluaa enmpi vastakkaiselle sukupuolelle tarkotettuja vaatteita tai leluja,niin ehkä sit voi miettii asiaa tarkemmin...Hyvähän se on ettei kaikki ole samanlaisia!
 

Yhteistyössä