Pohjois-Karjalan odottajat

Ah aurinkoa!

Ja omastakin puolesta onnea uusille äideille ja tuleville äipille
:flower:

Kävin aamulla neuvolassa ja vaikutti pikku kaverilla olevan kaikki hyvin. On vähän jännittänyt, kun on ollut pakko syödä antibioottien lisäksi kortisonia. Onneksi huomenna voi kortisonit lopettaa ja antibioottienkin annostuksen laskea, kun vointi on näinkin hyvä. Taisi viime viikolla masuasukilla olla vähän tukalat paikat, kun oli kovin hiljainen. Nyt tuntuu kuin kaveri juoksumatolla juoksisi =)

Ja mieli virkistyi lisää, kun kävin koirien kanssa ottamassa aurinkoa jäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja sarppa1987:
hei, anteeksi tyhmä kysymykseni mutta oon aivan huolesta sairaana.. Oon mitannu lämpöjä näin raskaana ollessa ja yleensä on ollu pientä lämpöö 36,7 tms ja nyt mittasin (aamulla) niin oli ali lämpöö 35,5??? eikös se enteile huonoa osaako kukaan sanoa.. :ashamed:
Miulla on nyt tippunut normaali lämpö 35 - 35,5 väliin. Kun keuhkot tulehtuivat, niin silloinkin oli lämpö vain 36. En ole asiasta osannut huolestua ja olisi varmaan lääkäri tai neuvolan terkkarit asiasta huomauttaneet. Puolisko onkin nauranut, että aiemmin palelin koko ajan, niin nyt selviän autossakin ilman penkinlämmitintä
:LOL:
 
pikkuihra Onnea raskaudesta ja tervetuloa joukkoon!

uuna Siellä kanssa alkaa viikot käydä vähiin. Kohta saattekin oman nyytin syliinne. Olikos teillä lapsen sukupuoli selvillä? Aika monet taitavat nykyään selvittää sen etukäteen. Itsekin olisin halunnut sen tietää, mutta mies oli sitä vastaan, joten yllätyksenä sitten synnärillä tuo sukupuoli selviää.

sarppa Kyselit lämmöistä. Itselläni aina ollut normaalilämpö 35-36 asteen välillä, samoin nyt raskausaikana. Eli en huomannut edes alussa, että lämmöt olisivat jotenkin olleet koholla.

Ihana aurinkoinen päivä tosiaan ulkona. Itsekin yritän ulkoilla joka päivä ja mikäs tuolla onkaan ulkoillessa, kun aurinko paistaa ja jo mukavasti lämmittää. Sulattais nyt vaan nuo lumet niin että pääsis pihaa laittamaan.
 
Uutena ilmottautusin mukaan. Eli Joensuusta olen ja toista lasta odottelen. La olis 27.11. Esikoinen syntyi 1/08. Eli rv 4+4 on menossa. Silti jo kovasti oksettaa ja paleltaa ja nukuttaa ja ikenet verestää ja rinnat on muuttunut ja ja ja... Kolme viikkoa sitten lopetin esikon imettämisen ja nyt on toinen kultakimpale matkalla meille. Toivottavasti selviää koko pitkän matkan äitin ja isin syliin :heart: :heart:
 
Tervetuloa mukaan persikkatassu

Hei semmonenki huoli mulla on ollu,onko kellään vastaavaa kokemusta, kun nyt on jo 3 päivää kun juurikaan mittän oireita ei tunnu. eli vähentyneet.. Aijemmin oli kunnon väsymystä, pahoinvointi,rinnat arasti ym ym onko mittän toivoa jälellä vai pitääkö tässä murhata haaveet? :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarppa1987:
Tervetuloa mukaan persikkatassu

Hei semmonenki huoli mulla on ollu,onko kellään vastaavaa kokemusta, kun nyt on jo 3 päivää kun juurikaan mittän oireita ei tunnu. eli vähentyneet.. Aijemmin oli kunnon väsymystä, pahoinvointi,rinnat arasti ym ym onko mittän toivoa jälellä vai pitääkö tässä murhata haaveet? :(
Miullei ainakaan tässä tokassa raskaudessa oo rintoihin koskenu koko aikana. Mutta nännipihat on tummuneet taas ja nännit kasvaneet. Aattelin, ettei sitä kipua välttis oo siks, kun imetys loppu kolme viikkoa sitten. Onko siulla sellasia merkkejä, joita voit silminnähdä? Esimerkiks toi nännipihajuttu? Tai sitten oireet kyllä voi välillä kadotakin, nii kiulla kävi ekassa.

Nii se vielä, et mie oon -84, mies-83.
 
Väliaika tietoja "tilastani" kp nyt 25/27 ja aikaisimmista kierroista olleita oireita puuttuu.. kuvotuksen ja alavatsan nippailut,selän kipeytymisen ja kohonneet lämmöt olen havainnut, kovasti olen toiveikas mutta mutta..nämä voi viitata myös sen epätoivotun vieraan saapumiseen.. tänään on gyne aika niin toivottavasti sieltä vastauksia suuntaan tai toiseen, ilmoittelempa sitten lukeudunko joukkoonne vai liekenenko riveistä hiljaa taakse vasemmalle.

Mukavasti on tullut uusia joukkoon, tervetuloa myös puolestani!

 
Mulla on jotenki sellanen tunne että Chessa on nyytinhaku reissulla :) ??!

Kivaa valvoa tähänaikaan mut ei saa unta, isäntäkin yön töissä. Ja kammoan rueta nukkumaan kun on aika tuskaa nämä yöt.

pp73 pietään peukkuja että ois tärpänny!

Mukavaa kun tulee uusia juttelemaan, että hauska "tavata" persikkatassu :)

kira, joo ei tässä enään kauan taida mennä. Mut silti tuntuu ikuisuudelta! :D Ei tiedetä sukupuolta mekään, oikeestaan kumpikaan ei halunnu tietää...

Hyvä hyvä Fiffafuda että kakki on mainiosti, ja mieli virkeenä ja lääkkeetkin vähenee :D
Ite en oikein jaksa enään piristyy ees auringosta kun on niin paskamaista (anteeksi kielenkäyttöni) liikku yhtään mihinkään...

Uuna + punkaja 38+2 huoh...
 
Pienellä varauksella huhuilen jo teitä. Huomenna on ensimmäinen ultra, ja tietenkin siitä riippuen ehkäpä tänne teidän joukkoon saisin liittyä.

Jos kaikki on ok, niin Joensuuhun pitäisi taas tulla synnyttämään lokakuun alussa.
6:s lapsi olisi tuloillaan.
Mutta palaan asiaan huomenna, mikäli kaikki on hyvin.
 
Huomenta.

Alkuperäinen kirjoittaja Uuna:
Mulla on jotenki sellanen tunne että Chessa on nyytinhaku reissulla :) ??!
No en nyt sentään, kun oiskin tuo siun tunne pitäny paikkansa. Ja nyt oon päättäny asennoituu niin, että voi mennä vielä ainakin kolme viikkoa niin ei tartte joka päivä odotella, että jokohan tänään jotain tapahtuu. Varmaan tekee se kun kaikki on sanonu ettei voi mennä LA:aan asti niin on jo alkanu kovasti odottelee jotain tapahtuvaksi... mutta eiköhän tässä vielä vauvaannuta ennen huhtikuun loppua. :p

Persikkatassulle
tervetuloa joukkoon mukaan ja onnittelut plussasta!

Marsupilamille tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin ja voit tulla joukon jatkoksi!

Uunalle parempia öitä vielä loppuajalle! Saisit kerättyä voimia. Neuvolassa just sanoivat et ois hyvä kun sais ees päivällä levättyä jos ei yöllä pysty, kohta tarvii jaksamista. ;)

Sarppa:
mites oireilut? Kyllä miullakin oli välissä päiviä ettei ollu niin niitä oireita ja miun käsityksen mukaan se voi olla ihan normaalia.

pp73:lle pidän edelleen peukkuja!

Pikkuihrallekkin tervetuloa, nyt vasta huomasin kun toiselle sivulle menin.

Ja nyt vasta huomasin tuonkin, Uunallahan on ollut jo hyviä merkkejä ilmassa! Toivottavasti ei mee enää kauaa kun saatte nyytin syliin.

Äippä vm-66: mekin kerrottiin esikoiselle vasta sitten np-ultran jälkeen. Toki jotain voi sattua senkin jälkeen mutta vähän varmemmilla vesillä silloin jo on.

Neuvolassa tiistaina oli sitten tullut taas 800g painoo viikossa lisää, mutta en jaksa stressata :p. Kaikki oli hyvin. Ens viikolla taas. Hmph.

Aamupalaa puuhaamaan, jaksamisia kaikille!

Chessa ja masu 38+4
 
Chessa kiitos kysymästä, eilen oli oo taas paha olo ja rinnat vähän aristaa. Ja itkee turautinkin pari kertaa illalla TV:tä kattellessa. lämmöt kuitenkin pysyny alhaalla.. mut ei kai ne koko ajan olekaan lähemmäs 37 asteessa. Ti varhaisultra jota jo jänskätään.. B)

Oikein hyvää päiväjatkoo kaikille! pitää ite lähtee hipsimään töihin! ;)
 
Hienoa Marsupilami- :) ja tervetuloa mukaan :wave:

Ihana ilma tällä suunnalla! Toivottavasti pysyy yhtä kauniina ja pitkään :D
Maanantaina ensimmäinen neuvola minulla.. On ollut tuota tuhruttelua, toivoisin sille selitystä sieltä...

Montakos ultraa nykyään on Joensuulla? Tietääkö joku?

Etusivulla näyttäisi meidän LA olevan väärin, sen pitäisi siis näillä näkymin olla 4.11.2009 :)


 
Sarppa: kiva, että oireita on taas tullu niin ei tarvi sitä niiden puuttumista murehtia. :)
Tiistaille tsempit!

Marsupilami: onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :heart:

Varanikki:
3 ultraa on. Np- ja rakenneultra + sitten on viime metreillä vielä yksi kun kokoa sekä synnytystapaa katotaan. Ja joo, ilma on kyllä ihana... ois nätti päivä vaikka synnyttää... :D (juuuuuu... toivossa on hyvä elää ).

Chessa 38+6 :heart:
 
huoh, on tää ihan erilaista kun vuos sit (loppu keskenmenoon se ilo) nyt on ollunna viisi päivää putkeen niitä ällötys öllötys oloja, aamukahvin oon joutunu jättää kokonaan väliin.. muuten tulee samantien ylös..
ja sitten kun työskentelen kassalla ni ou mai kaad ku tulee niitä lehmän paskalle haisevia. viinalle haisevia asiakkaita ni ou mai.. yleensä vessa kutsuu melkein heti..
ennen oli ihana tuoksutella lihatiskistä ostettavia broiskuja yms.. joo nyt ei voi.. tulee vaan yök mieleen :D
huoh vasta 16.4 olis eka neuvola.. niin pitkä aika :/
ja kun kovin ois into mennä varmistamaan että masussa sit varpisti on joku, niin kyselin Suinuusta hintoja ja pyöreesti 165?.. tais jäädä käymättä tai tulishan siitä pyöreesti 28?n kelakorvauksia.. joo ei näillä palkoilla
:|

 
pikkuihra ai sulle sanovat hinnaksi suinuussa 165 euroo jopa,huh. mie oon menossa nyt ti sinne,sanovat että 100 maksaa. no jokatapauksessa ollaan menossa makso mitä makso. suurempi järkytys se on sillon 12 vk huomata et masussa olekaan mitään(jos joutuu valitettavasti niiin kävis :( ) mulla on menossa rv7+5 sillon ti et toivotaan et jotain näkyis jo. hätä on jotenki kova ku on ollu näitten oireiden kanssa vähän niin ja näin..

toivottavasti en lietso pahaa mieltä ympäristöön puheillani, on niiin apaattinen olo
B)

Toivotaan kuitenki kaikille onnea matkaan! ;)
 
pikkuihra mie laitoin netin kautta kyselyn ja sieltä soittivat sit mulle. varasin ajan samalla ja kysyin hinnasta niin n.se sata euroa. ti voin ilmotta paljo makso mulla. jännittää jo nyt niin et vatsanpohjassa tuntuu..
 
pikkuihra ja sarppa1987 itse kävin varhaisultrassa suinuulla viime kesänä ja en nyt kyllä muista mitä maksoi, muttei mielestäni tuota sataa euroakaan. Siellä on eri lääkäreitä jotka sen tekee ja yhdellä miehellä maksaa vähiten, en muista mikä siinä oli... tekiköhän omalla laitteella vai miten, mutta oli edullisin käydä hänellä ja taisi olla lähempänä viittäkymppiä se mitä tarvitsi maksaa (jos en ihan väärin muista). Ero toisiin lääkäreihin oli kuitenkin useita kymppejä. Tuttu siellä töissä niin osasi "suositella" häntä.

ja olen kuullut, että se 4d ultra olisi sit lähempänä paria sataa...
 
Maanantaihuomenia! Voi kun alkais kunnolla noi ilmat lämmetä - täällä satelee ainakin lunta :(

Uusille tervetuloa ja kovasti onnea odotukseen :flower: sekä myös tsempit varhaisultriin menijöille!

Jokohan lie Chessa tositoimissa? =)

Omaan oloon ei kummempia, vointi ollut hyvää j a olo ollut tosi energinen. Vkonloppuna vietettiin miehen kanssa yhteistä aikaa kun lapset oli mummolassa yötä. Käytiin syömässä ja kunhan nautittiin olostamme =) Tulevana vkonloppuna olisikin sitten kuopuksen 1 v. synttärit! Pääsee leipomispuuhiin! =)
Viime vkolla kävin neuvolassa ja muuten kaikki ihan kunnossa mutta sfmitta käyrä näyttää hassulle, kohtu ei ollut kauheasti kasvanut ja sitä nyt seuraillaan, parin vkon päästä menen uudelleen mitattavaksi. Terkka sanoi että käyrä ei sais mennä vaakatasoon ja nyt se vähän oudolle viimeksi näytti - toivon että kaikki kunnossa kuitenkin! Massu on minusta ainakin iso :D Sokerirasituksessakin kävin ja arvot oli hyvät - vaikkakin todella huono olo tuli kun siinä kokeessa olin! Meinasi tunnin jälkeen litkut tulla ylös :x

Vointeja kaikille toivotellen
katta2 ja mörö rv 26+5
 
Neuvolasta tultu muttei yhtään viisaampana. LA siirtyi 5.11.2009, Hb ennätykselliset 132, pissa puhdas, sykettä ei löytynyt :( Täti tosin sanoi että ihme olisi jos olisi kuulunut näillä vanhoilla laitteilla. Alkuraskauden ultraan täällä lähetteen saa kun vuotaa ämpärillisen.. Ei siis toivoakaan ollut sinne päästä, niin täynnä aina. Hyvä puoli, se että viime kerrasta ultrauspaikka oli muuttunut keskussairaalasta Siilaisen terveysasemalle, jossa ei tule polikäyntimaksua, ultra siis 0?. 27.4. on mulla aamupäivällä aika. En tullut kysyneeksi ovatko ne muutkin ultrat sitten siellä.. Hmm.

Jatketaan odottelua JA tuhruttelua :(
 
Lakta muistatko yhtään sen miehen nimeä?? mie meen huomenna sen nimiselle kuin reijo solja... jännittää ihan pirusti.. nyt on nimittäin ollu pari huonoa päivää. selkään koskenu niin pahasti että ei mitää järkeä. ja mahaan myös koskenu tavallista enemmän.. verta ei ole tullu..vielä. :'( mut ei hyvältä näytä.. tai tunnu. no huomenna selviää!


Mitäs muille mammoille kuuluu?? :LOL:
 

Yhteistyössä