Pohjelihas TODELLA kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeä

Vieras
Kipeytyi eilen jostain syystä ja muuttuu koko ajan vaan kipeämmäksi. Nilkkaa ei siedä taivuttaa alas eikä ylöspäin. Eikä pohkeeseen siedä edes koskea. esim. sohvalla istuminen jalat alas päin roikkuen ei onnistu kun pehmeä sohvan reunakin tekee niin kipeää. Ei siedä hieroa eikä kävellä.
Sauna vähän helpotti mutta kipeytyi heti sen jälkeen uudestaan. Koko ajan kipeämmäksi tulee.
Mikähän siihen voisi auttaa ?? Venytellä ei siedä ollenkaan. Pitäisikö kyynärsauvoja pyytää lääkäriltä ?

Soita terveyskeskukseen ja pyydä ultrausta, ettei ole tukosta jalassa. Voit soittaa päivystykseen. Se tukos jos on, niin kulkeutuu ylöspäin. Saunaan ei saisi enää mennä. Pahimmillaan se tukos, voi johtaa äkilliseen halvautumiseen tai kuolemaan, jos se pääsee kulkeutumaan sydämeen tai aivoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Olisiko revähtänyt?

En tiedä yhtään mistä tää on tullu. Ikinä ei mikään lihas ole näin kipeä ollut. Voi revähtymäkin varmaan olla, kuinka sellaista hoidetaan ? Side, lepo, sauvat ? Vai kuinka ?

Alkuperäinen kirjoittaja Kipeä:
Olen raskaana, voiko se lisätä tukos riskiä ? Verenpaineet on kyllä matalat ( jos tukosriski kasvaa jos verenpaine on korkea ? ).

kyllä,raskaus lisää tukosriskiä, suosittelen että soittelet lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen raskaana, voiko se lisätä tukos riskiä ? Verenpaineet on kyllä matalat ( jos tukosriski kasvaa jos verenpaine on korkea ? ).

Olen nyt vuosilomalla ja sen jälkeen täytyy jatkaa sairaslomaa kun kohtu supistelee fyysisesti raskaiden töiden jälkeen. Olen siis ennen vuosilomaakin ollut jo sairaslomalla. Tiistaina siis pitäis mennä lääkäriin ( viiminen vuosiloma päivä ) ja jatkaa s.lomaa. Mutta nytkö ei sitten kannattaiskaan odottaa tiistaihin asti vaan mennä huomenna jo ???

Olen nyt vuosilomalla ja sen jälkeen täytyy jatkaa sairaslomaa kun kohtu supistelee fyysisesti raskaiden töiden jälkeen. Olen siis ennen vuosilomaakin ollut jo sairaslomalla. Tiistaina siis pitäis mennä lääkäriin ( viiminen vuosiloma päivä ) ja jatkaa s.lomaa. Mutta nytkö ei sitten kannattaiskaan odottaa tiistaihin asti vaan mennä huomenna jo ???

Jospa soitat jo nyt. On mahdollista, että se on niin vakavaa, että se vaatii jo akuuttia hoitoa. Varsinkin, jos et nyt edes huomaa, että olisit edes tehnyt mitään, joka olisi voinut aiheuttaa vammaa jalkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jospa soitat jo nyt. On mahdollista, että se on niin vakavaa, että se vaatii jo akuuttia hoitoa. Varsinkin, jos et nyt edes huomaa, että olisit edes tehnyt mitään, joka olisi voinut aiheuttaa vammaa jalkaan.

Perjantaina rappusia kävelin mutta tuskin siitä näin kipeä lihas tulee ? En satuttanut sitä sillon mitenkään.

no en usko että rappusten kävelystä tuli, olishan sit toinenkin pohje kipeytynyt. Soittele heti sinne lääkäriin niin katso mitä sanovat. Voihan olla harmitontakin mutta kun koskaan ei tiedä.

ainakaan hiero sitä, jos siinä on tukos ettei lähde liikkeelle. mulla on ollus tukos pohkeessa, ja kävely ei onnistunut juuri lainkaan. tuntemus itellä oli että revähdys tai lihas on jumissa mutta ei vaan se perhanan tukos. kiireesti lääkäriin selvittämään asia. ja jos olet raskaana tukoksen saamis riski on huomattavasti suurempi kuin jos ei ole raskaana.
kipua voi olla liikkeessä, paikallaan tai ei ollenkaan. pohje voi kuumottaa, turvota, tulla ihomuutoksia.

Otin illalla 1000mg panadolin ja painuin nukkumaan. Nyt ei enää niin kipeältä tunnu, sietää vähän koskeakin jo. En tiedä kipeytyykö se nyt sitten päivän mittaa enemmän kun rasittuu. Mut lepo näköjään ainakin teki hyvää.

Pystyitkö kuitenkin elämään normaalisti ? Et tarvinut sauvoja kävelyn tukemiseen ? Oliko mitään hoito-ohjeita pohkeelle ? :D Mikä helpotti, mikä autto, mitä tuli välttää jne ?

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Pystyitkö kuitenkin elämään normaalisti ? Et tarvinut sauvoja kävelyn tukemiseen ? Oliko mitään hoito-ohjeita pohkeelle ? :D Mikä helpotti, mikä autto, mitä tuli välttää jne ?

Kyllä mä kävelin normaalisti ja ilman sauvoja, vaikka se kipeetä tekikin.Varovainen venyttely, hieronta ne auttoi ja muutamassa päivässä se pahin kipu meni ohitse, mutta uusiutui aina aika-ajoin.Omalla kohdallani se todennäköisesti johtui magnesiumin puutoksesta

mä kävisin samantien varmistamassa ettei ole veritulppa. se on sulle vaarallista jos se lähtee liikkeelle. huomenne se on ehtiny jo kasvaa isoksi |O jos on tulppa. ja kävelyä pitäs välttää just irtoamisen vuoksi. t: sairaanhoitaja

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mä kävisin samantien varmistamassa ettei ole veritulppa. se on sulle vaarallista jos se lähtee liikkeelle. huomenne se on ehtiny jo kasvaa isoksi |O jos on tulppa. ja kävelyä pitäs välttää just irtoamisen vuoksi. t: sairaanhoitaja

Luin tuosta tulpasta ja siinä oli että aiheuttaa kuumotusta, turvotusta jne. Mitään sellasta ei ole.
Jos on tulppa niin voiko sitä lepo helpottaa ja tulla sitte rasituksesta taas pahemmaksi ?

Kyllä mä kävelin normaalisti ja ilman sauvoja, vaikka se kipeetä tekikin.Varovainen venyttely, hieronta ne auttoi ja muutamassa päivässä se pahin kipu meni ohitse, mutta uusiutui aina aika-ajoin.Omalla kohdallani se todennäköisesti johtui magnesiumin puutoksesta

Ku miulla on kävely sellasta linkuttamista nyt :(

Minä kyllä menisin HETI, koska äkillinen kipu ilman syytä on aina merkki jostain epänormaalista. Mä en ymmärrä, että ap vielä täällä kyselee eikä tajua mennä tänään lekuriin!! Jos kyseessä on tulppa, niin se on hengenvaarallinen hoitamatta.

Yhteistyössä