Pohdiskelua - raskaana vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirre-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirre-

Vieras
Hei!
Elikkä siis minua vaivaa tällainen nolohko asia. Kaksi viikkoa sitten harrastin suojaamatonta seksiä poikaystävän kanssa [kun pääsi lipsahtamaan, ensimmäistä kertaa elämässäni ilman ehkäisyä]. Ei kuitenkaan päästy oikein alkua pidemmälle kun meidät keskeytettiin. Poika ei siis ehtinyt laueta. Kuitenkin mietityttää, voisinko sittenkin olla raskaana. Tiedän että spermaa saattaa tihkua vaikkei mies laukeaisikaan.

Kuukautiseni ovat olleet melko epäsäännölliset, mutta kuun vaihteessa olisi pitänyt alkaa. Nyt on kuitenkin rinnat vähän arat [kuten aina ennen menkkojani] ja alavatsa välillä vähän kipeä. Menkkoja ei silti näy. Kannattaako minun odottaa viikonloppuun, vai juosta heti ostamaan raskaustesti? Asia on vaivannut minua jo monta päivää, enkä ole sen vuoksi saanut syötyä tai nukuttua.. Olen myös stressannut muustakin viimeaikoina, saattaisiko menkkojen myöhästely johtua siitä..?
Tiedän että teko oli typerä, eikä tuollaista tosiaan ole tapahtunut ennen. Mutten minä eikä kukaan muu saa sitä peruutettua.

Niin ja vielä, olen alaikäinen. Jos kuitenkin on päässyt jotenkin käymään niin että olen raskaana, pystynkö tekemään abortin ilman että vanhempani saavat tietää asiasta?
Kiitos, jos joku jaksaa vastailla ja helppiä, pelottais vähän..

Ei olisi tarvinnut mainita, että olet alaikäinen... Sen huomaa heti jo kirjoituksesta...

Enpä usko, että olet raskaana. Kannattaa tietty syödä tai ei ihme jos ei menkat ala. Tietääkseni vanhemmille ei tarvitse kertoa mikäli alaikänen haluaa abortin. Muistaakseni pari tuttua on joskus teettänyt abortin 16 vuotiaana. Alle 16 vuotialle taitaa tosin olla eri juttu...

-Rv:llä 38

Pahoittelen jos teksti oli kovin epäselvää.
Olen itse tällähetkellä 16 vuotias. Jos ei menkkoja ala pian näkyä niin pakko se testi on tehdä, itse tosin pidän mahdollisuutta raskaudelle epätodennäköisenä.. Stressi on ollut todella painava taakka viimeaikoina, kun on sattunut kaikenlaista ikävää, ja nyt vielä tämä.

Kiitos paljon vastauksesta! Otan muitakin mielipiteitä vastaan jos jollakin on sanottavaa.

Voit ihan hyvin odottaa muutaman päivän ennen raskaustestin tekoa. Jos olet raskaana, se raskaus ei mihinkään katoa. Toisaalta, jos haluat abortin, sen tekemiseen on vielä tarpeeksi aikaa.

Oman mielenrauhasi takia voit tehdä raskaustestin vaikka heti huomenna. Jos se osoittaa, että et ole raskaana, menkat saattavat alkaa rentoutumisen ansiosta. Jos kuukautisia ei sittenkään kuulu, voit uusia raskaustestin noin viikon kuluttua.

Jos sinulla joskus toiste pettää ehkäisy tavalla tai toisella, niin käy hakemassa apteekista jälkiehkäisy. Se otetaan mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen (max 72 tuntia). Se ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mutta on hyvä tietää, että sellainen on olemassa.

Kiitoksia vastauksista!

Rahatilanteen takia pääsen apteekkiin vasta perjantaina mahdollisesti mutta kiirettä nyt ei vielä ole. Toivon vaan että tulos olisi negatiivinen, ihan vain siksikin että saisin osan stressistä pois. Huomaa opiskellessa ettei nuku ja miettii vain.

Mutta niin, kiitos vastauksista!

Niin kouluterveydenhoitaja olis tietty se halvempi vaihtoehto..

Ainiin, kuuluuko raskauden ensi oireisiin menkkakipujen kaltaiset vatsakivut? [olettaen että olisi kolmannella viikolla raskaana..] Tällaista kipua esiintynyt lähes päivittäin mutta ehkä vähän lievempänä. Muita oireita ei ole ollut..

Yhteistyössä