Pohdintaa välikausiasujen käytöstä! Kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensikertaa asialla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensikertaa asialla

Vieras
Lapsi on nyt 1,5v. Eli hyvin jo kävelee ja touhuilee ulkona.
Kyselenkin sellasta, että minkälaisia välikausiasuja olette tuon ikäiselle hankkineet? Monetko kappaleet kannattaisi olla jne.

Meillä on nyt ostettuna Reimatecin haalari ja viime vuotinen lassien takki-housuyhdistelmä vielä mahtunee.
Onko tuossa tarpeeksi vai kannattaako vielä olla joku varahaalari? Asutaan siis maalla, täällä lumen sulaessa taatusti kuraa, loskaa jne kauan, pitkälle kevääseen.
Sitten olen ajatellut sellaiset vuorilliset kumisaappaat ostaa. Kuriksia mietin myös, sellasia fleecevuorisia.. onko tarpeen? Kun mietin että tota reimateciä tekis pahimmilla keleillä mieli hieman sääliä, ettei joutus peseen niin usein. Ja pitäis sitte tollasta kurapukua pahimpaan kura-aikaan.

Kertokaas nytte viisaammat! :)

Mulla on tapana ostaa se reimatec tai muu vastaava kosteussuojattu haalari nimenomaan siksi rymyhaalariksi ettei tarvis ostaa niitä kurahousuja. Eikä meillä sitä säälitä. Käyttöä varten se on meillä ostettu, ei näyttelemistä varten. Halvempi versio käy sitten kauppa- ja kyläreissuille. Mutta jos oot sen reimatecin ostanu nimenomaan paremmaksi haalariksi niin sitte kannattanee ostaa vielä joku kosteussuojattu haalari, esim remu on tuon ikäiselle hyvä.

niin ja vielä se, että eihän sun reimateccia koko ajan pestä tarvi. Siitä lähtee kurat ja liat irti kun pyyhit tuoreeltaan kostealla pyyhkeellä heti ulkoilun jälkeen taikka suihkutat haalealla vedellä. Siitä kun ei mee vesi läpi (ellet suihkuta nii et menee kauluksesta tai lahkeesta sisään) niin se on käyttövalmis uudelleen heti samantien. Joten mun mielestä reimateccia ei tarvi sääliä sen takia ettei tarvis pestä usein, koska sitä ei tarvii pestä usein mikäli huoltaa sen ulkoilun jälkeen.

Mun pojalla oli alle 2v remun haalari ja ei sitä tarvinnu pestä kun kaksi kertaa. Tuoreen lian suihkutin ja pyyhin pois. Sillä me mentiin oikeastaan koko se loskapaska aika. Kurikset oli pari kertaa oikeen märällä säällä. Ja se yksi puku riitti.

Kyllä minä ostaisin taaperolle myös kurahousut jos piha on silkkaa kuravelliä jossain vaiheessa kevättä. En fleecevuorellisia, vaan tavalliset. Ja kumisaappaat myös.

Vaikka olenkin kosteussuojattujen asujen ystävä, niin en jaksaisi olla kolme kertaa päivässä suihkuttamassa Reimateciä puhtaaksi. Goretex-kenkien putsaaminen mudasta osaa myös olla aika rasittavaa hommaa joskus.

Loskassa ja märässä ollaan menty kosteussuojavaatteilla, mutta täältä tosiaan puuttuu se muta, kura ja muu mönjä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23230825:
Mulla on tapana ostaa se reimatec tai muu vastaava kosteussuojattu haalari nimenomaan siksi rymyhaalariksi ettei tarvis ostaa niitä kurahousuja. Eikä meillä sitä säälitä. Käyttöä varten se on meillä ostettu, ei näyttelemistä varten. Halvempi versio käy sitten kauppa- ja kyläreissuille. Mutta jos oot sen reimatecin ostanu nimenomaan paremmaksi haalariksi niin sitte kannattanee ostaa vielä joku kosteussuojattu haalari, esim remu on tuon ikäiselle hyvä.

juuri näin. Laatuhaalari pihalle rymyämiseksi ja halpisversio kaupassa käyntiin :)

[QUOTE="mimme";23230870]juuri näin. Laatuhaalari pihalle rymyämiseksi ja halpisversio kaupassa käyntiin :)[/QUOTE]

Jotkut vaan ostaa toisinpäin. ITsellä on tuttavapiirissä mammoja jotka ostaa ne reimatecit kauppa- ja kyläreissuja varten että voi näyttää ihmisille että on varaa ostaa, ja ulkoiluun kelpaa 15 eurolla ostettu Lotta&lassi halpishaalari. Sitä reimateccia kun ei voi laittaa ulkoiluun ettei siihen tuu käytön jälkiä kun se oli niin kallis. Siis kaikki saa toki elää kuten haluavat mutta tää ajattelutapa vaan ei mene mun jakeluun. Eikä nyt siis tarkoitus oo ap:lle kohdistaa tätä vaan näin yleisesti totean että näin on. Tuli vaan tää mieleen tosta aloituksesta. Mikä muu motiivi voi olla kyseiseen toimintaa kuin se, että ne reimatecit ostetaan näyttelemistä varten?

Itse olen tykästynyt suuresti fleece-vuorellseen kura-asuun, jonka alle ei tarvitse kuin sisävaatteet (inhoan älyttömästi kiskoa kuravaatetta ulkovaatteen päälle, ja lapsellekin ahdistavaa ja hankaloittaa liikkumista sellainen tuppaaminen). Meilläkin on kosteussuojattu haalarikin, mutta jos on ihan lutakkomärkää ja kuraista, niin mieluummin olen tuon kurahaalarin vetänyt - ihan vaan koska se haalari pitäisi huuhtaista kuraleikkien jälkeen ja sitten se olisi märkä koko loppupäivän. Kun on erilaisia asuja niin voi valita tilanteen mukaan ja pääsee ulos useammin kun ei tarvi odotella vaatteen kuivumista.

Niin ja esim. jos ellokselta ostaa Tretornin kumipuvun, niin hintaa jää vaan reilu 30 e, jos löytää puolen hinnan koodin.

Meillä on 2v:lla odottamassa rymypuvuksi Lassien suprafill, ja paremmaksi ajattelin ostaa Reiman tai Lennen puvun. Takki + housu yhdistelmiä on vissiin kaksi ja sit erikseen kauppa/kyläilytakkeja pari.
Mutta on meillä ihan fleecevuorattu sadehaalarikin ja sadetakki +housut oikein kuraisille ilmoille tai jos poika oiken haluaa rypeä kaulaansa myöten =).

Kiitos, hyviä vastauksia!! Siis niin mäki sen ajattelin, että tottakai toi reimatecci on tarkotettu käyttöön, ehdottomasti. Ei me käydä kaupassakaan niin usein, että kannattas sellasena näytöspukuna pitää..heh. :D ja täälä maalla kukaan tajua mitä lapsella on päällä. ;D

Tota lassien pukua olinkin ajatellu sellaseks kauppapuvuks, kun tykkään että saa tarvittaessa sen takin kätevästi riisuttua pois. Ja toki keväämmällä sitten muiden housujenkin kanssa voi tota takkia yhdistellä.

Tässä vaan jotenkin kauhistelen sitä rahanmenoa ja koitan mahdollisimman järkevästi saada kaikki ostettua, ettei jäisi mitään kaapin perälle lojumaan. Katoin Halpa-Hallissa sellasta kivan näköstä kurapukua, missä on fleecevuori, se oli edullinen. Mua kans epäilyttää noi tavalliset kurikset muiden ulkovaatteiden päällä. Ja sitähän sanotaan ettei noiden kosteussuojattujen kans "saa" edes käyttää kuriksia. Ei hengitä sitte se puku yhtään ja mitä kaikkea.

Meillä on oma pihakin vielä keskeneränen, oikeen hirvittää että millanen mutapelto toi nk. nurmikko tulee olemaan.. Nooh, pikkuvikoja.

[QUOTE="ap";23231172] Ja sitähän sanotaan ettei noiden kosteussuojattujen kans "saa" edes käyttää kuriksia. Ei hengitä sitte se puku yhtään ja mitä kaikkea. [/QUOTE]

Kuristen kanssa ei hengitä mikään puku, oli se heikommin hengittävä kosteussuojattu tai paremmin hengittävä kosteussuojaton.

Saa ihan rauhassa käyttää kuriksia, jos keli on sen mukainen. En minä ainakaan kurapuvuksi kosteussuojapukua osta vaan yleensä muunlaista kosteutta vastaan (muksu kastelee kukkasia, leikkii vesileikkejä, möyrii kosteassa maassa, mennään sateella kävelylle, retkeilyasuna, jne).

Ja vielä ahkerasti pesen pukuja, jos ne ovat likaiset. Hyvä puku kestää ihan mainiosti pesukoneen ja lapsella on yleensä 3 ulkoilupukua kierrossa. Pyyhkimällä ei saa pukua oikeasti puhtaaksi ja inhoan likaisia ulkovaatteita (autossa, vaatenaulakossa, nyhjäämässä mun housunpuntissa, jne)

Yhteistyössä