pohdintaa, sairastelusta ja sairaslomasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Eli jos esim perheessä isä, äiti ja lapsi.. Lapsi tulee yöllä vatsatautiin, niin toinen vanhemmistahan jää lasta kotiin hoitamaan ja toinen menee töihin, KOSKA eihän sairaslomaa saa koko perhe ja vielä terve vanhempi (ja tuleeko sairaaksi edes..?)
Sain tästä noottia töissä kun menin töihin vaikka lapsi ollut yöllä kipeä ja isä jäi kotiin hoitamaan.. Ööö, mistähän me oltais kaikki sairaslomaa saatu..?!

No sepä erikoista, että työnantaja on sitä mieltä että työntekijän olisi pitänyt jäädä kotiin vaikka on terve. Yleensä asia on toisinpäin ja työntantaja katsoo pahalla, jos vanhempi on pois töistä lapsen sairauden takia. Monessa työpaikassa ollaan todella ilkeitä, jos jonkun työntekijän lapsi sairastaa ja vanhemmat joutuu olemaan töistä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sepä erikoista, että työnantaja on sitä mieltä että työntekijän olisi pitänyt jäädä kotiin vaikka on terve. Yleensä asia on toisinpäin ja työntantaja katsoo pahalla, jos vanhempi on pois töistä lapsen sairauden takia. Monessa työpaikassa ollaan todella ilkeitä, jos jonkun työntekijän lapsi sairastaa ja vanhemmat joutuu olemaan töistä pois.

Sori, kirjoitin vissiin epäselvästi, tarkoitin työkavereita.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
[ori, kirjoitin vissiin epäselvästi, tarkoitin työkavereita.. :)

No toki he on ajatelleet sinunkin automaattisesti tulevan/olevan kipeä ja että tartutat heidät. Mutta et tietenkään olisi saanut sairaslomaa sen varalle että EHKÄ saatat tulla kipeäksi.
Kysy työkavereiltasi, että miltä lääkäriltä he saavat varulta saikku!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huh,tämä on totta! meillä alkuvuosi sairastettu kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit koko perhe ja olen JOUTUNUT olemaan pois.Kaikista päivistä on s-lomalaput lääkäriltä asti saatu,mutta pikkupomo on nyreänä ja ärtyisä ja aivan kuin hänen omista rahoistaan olisi kysymys kun sijaisen joutunut hommaamaan.

Mulle käynyt edellisessä työpaikassa niin, että olivat tosi näreissään mulle, kun mun mies sairastui mahatautiin ja minä menin töihin....kuulemma sairastutan kaikki.Toki ymmärsin syyn huoleen, kun olin töissä vanhusten palvelutalossa. ´Mutta enhän mä voi tosiaan jäädä varmuuden vuoksi saikulle siksi että mies on sairas.

Yhteistyössä