Pohdintaa ja päätös. *läsnäolosta ja yhteisestä ajasta lasten kanssa*

  • Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Tuossa lapsia nukuttaessa mietin, miten vähän niiden kanssa tulee oltua vaikka kotona siis heitä hoidan mut kotityöt ja netti vie aikaa lapsilta. Tulee vaan sanottua että oota, kohta..on jokin muu homma kesken..Hävettää ihan.

Tänään jo ideoinkin jouluaskarteluja meille, esikoisen pitäs opetella saksien käyttöä (tänään oli se neurologiaika, siellä teettivät vaikka minkälaista testiä, mm.tuo saksien käyttö ) niin joulukortteihin ajattelin että hän vois saksia paperista silppua lumisateeksi:)
Erehdyin nyt illalla myös sanomaan pipareiden leivonnasta ja tyttö ois ollut jo innoissaan heti leipomassa. Harmi vaan että kello oli jo niin paljon ettei ehditty.
Otin taikinan sulamaan että huomenna sitten.

Ja tuo päätös; Huomenna "testaan" miten "pärjään" ilman nettiä. Siis aamukahvin voin juoda koneen äärellä, käyn ehkä täällä pyörähtämässä ja FB:ssä mut sitten vietän loppupäivän lasten ja miehen kans.
Ja tänään siivottiin niin huomenna ei oo ku ruuanlaitto kotihommina..ehkä pyykinpesua.
Illasta saatan sit tulla takas, kun lapset nukkuu:)

Jos näätte miut lojumassa täällä muuten niin saa aukoa päätä, ihan luvan kans.
 
Sillon joskus kun esikoinen oli pieni niin mulla meni tää netin käyttö ja varsinkin täällä pyöriminen niin yli. Hävettää se vieläkin ihan..
Mut nyt kun muutettiin ja kone on täällä ylhäällä niin on helpompi olla ilman kun oleillaan kuitenkin lasten kanssa pääasiassa alhaalla. Kyl mä päivälläkin saatan äkkiä poiketa, mut hyvin hyvin paljon vähemmän kun ennen. Näin illalla kun mies on iltavuorossa ja lapset nukkuu.

Äkkiä siihen oppii ja niin paljon enemmän saa aikaseks ja antaa sitä laatuaikaa lapsille.
 
:)
Joulukorttien askertelu on mukavaa puuhaa, samoin pipareiden leivonta.
Meilläkin on nyt kohta kortit valmiina, joku reilu 20 korttia vielä puuttuu, kun kimalleliima loppui kesken.
Ja Itsenäisyyspäivän aamuksi mie oon perinteisesti tehnyt ison piparitaikinan ja se tapahtuu tänäkin vuona, jos ei nyt jotain ihmeitä käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:)
Joulukorttien askertelu on mukavaa puuhaa, samoin pipareiden leivonta.
Meilläkin on nyt kohta kortit valmiina, joku reilu 20 korttia vielä puuttuu, kun kimalleliima loppui kesken.
Ja Itsenäisyyspäivän aamuksi mie oon perinteisesti tehnyt ison piparitaikinan ja se tapahtuu tänäkin vuona, jos ei nyt jotain ihmeitä käy.
Saako kysyä kuinka iso on sinun iso taikina (paljon voita?)?

Ja jotta asiassa pysytään, minäkin palstailen taas vaan silloin kun lapset nukkuu tai ovat muuten pois.
 
Mä tein myös saman päätöksen (varsinkin netin suhteen) vajaa vuosi sitten. Enkä oo katunut :) Liian paljon tuli koneella oltua, mutta nykyään vain päiväunien aikaan ja iltaisin kun lapset nukkuu, niin tässä olen. Aina en silloinkaan.

Tsemppiä päivään, uskon että huomaat miten paljon enemmän saat aikaiseksi kun kone ei ole päällä koko ajan :) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Saako kysyä kuinka iso on sinun iso taikina (paljon voita?)?

Ja jotta asiassa pysytään, minäkin palstailen taas vaan silloin kun lapset nukkuu tai ovat muuten pois.
En mie tiiä onks se oikeesi nyt niin iso, mutta siis 2 tai 3 kertaa se 250g voita.
Se mitä lapset ei jaksa leipoa, odottaa sit iltaan jääkaapissa tai sit nakkaan pakkaseen.
Yleensä mie teen noita piparitaikinoita kaks kertaa ennen joulua - Itsenäisyyspäiväksi lasten kanssa leivottavaksi ja sit joksikin illaksi / yöksi itselleni leivottavaksi.
 

Yhteistyössä