Pohdintaa häälahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oli ihan pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Munkin mielestä se olis makkarissa tosi hirveä. Jotenkin tuntuu siltä, et jos kävis niin, et toinen tulis kotiin pettämään, ni sit sillä pettämiskumppanilla (siis sillä vieraalla) olis vielä viimeinen tilaisuus perua koko homma.

Eli parempi olisi vaika kehystetty taulu jossa lukee:

"vieras,
ole kuin kotonasi minun vuoteessani, toivottavasti nautit talon antimista"

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja oli ihan pakko:
Munkin mielestä se olis makkarissa tosi hirveä. Jotenkin tuntuu siltä, et jos kävis niin, et toinen tulis kotiin pettämään, ni sit sillä pettämiskumppanilla (siis sillä vieraalla) olis vielä viimeinen tilaisuus perua koko homma.

Eli parempi olisi vaika kehystetty taulu jossa lukee:

"vieras,
ole kuin kotonasi minun vuoteessani, toivottavasti nautit talon antimista"

:laugh:

Ja pöydälle kaunis lasinen kippo joka täysi kumiukkoja...kipitänkin kauppaan :laugh: :laugh: :laugh:

Mä kyllä veisin todellakin sitä rahaa enkä mitään seinälle laitettavaa hirvitystä!! :o
Mulla ei ole koskaan mennyt jakeluun SEINÄLLE laitettavat hääkuvat ja ilmeisesti tämä morsian on samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meilläkin on hääkuva seinällä samoin minä taas en kyllä tunne tai tiedä tai ole edes kylässä kenelläkään käynyt kenellä ei oma hääkuva olisi esillä..

mutta makunsa kullakin ja tosiaan jos ei arvosta avioliittoaan sen vertaa että kuvaa voisi esilä pitää vaan pidetään se piilossa piirongin laatikon perällä :(
surullista.

Mutta ei siinä,
morsiamen kanta tuli selväksi eli kehystä en siis sinne vie.
Harmi vaan kun raha on ainut jota arvostetaan ja pidetään ainoana oikeana lahjana,
uskon että näillekin kun ikää tulee aletaan arvostamaan sitä että joku muisto jää elämän tärkeistä juhlista muukin kuin pankkitilille tippuneet eurot.

Meillä ei ikinä tulis hääkuvaa seinälle! Hyi!!! Jotenkin niin kasarimaista ja vielä pahempaa jos se on sellaisissa karmeissa vanhoissa kehyksissä.
Meidän hääkuvat on ihan siististi hyllyn päällä niinkuin yleensä kaikki muutkin kuvat.

Meilläkin on hääkuva seinällä samoin minä taas en kyllä tunne tai tiedä tai ole edes kylässä kenelläkään käynyt kenellä ei oma hääkuva olisi esillä..

mutta makunsa kullakin ja tosiaan jos ei arvosta avioliittoaan sen vertaa että kuvaa voisi esilä pitää vaan pidetään se piilossa piirongin laatikon perällä :(
surullista.

.

Tuota. Sanoin että onhan se meilläkin esillä, siis lipaston päällä. Ei se silloin ole piilossa piirongin laatikon perällä...Vai onko sinulla lukutaidossa kenties vikaa?

Miksi hääkuvan ylipäänsä täytyisi olla seinällä? Se on minusta vaan niin kovin mautonta. Menee minusta samaan kategoriaan kuin vaaleanpunaiset puffiverhot ja ruusuboordi makuuhuoneessa. Siitä on tyylikkyys kaukana.

Mutta kukin sisustaa tavallaan...

No jos siinä oli että rahaa tai jotain mitä haluaa itse tuoda niin miksi kysyit?
Eikö silloin sallita tuoda mitä itse kukin haluaa, mutta sinä olet mennyt mielipidettä kysymään ja saanut sen.

Toisaalta en ymmärrä miksi häissä pitää yleensä olla lahjalistoja tai rahan kerjuu.
Meillä ainakin oli että lahja toiveena on tuoda itsensä juhliin, muuta emme tarvitse.

Oli osa ostanut jotain ja saatiin rahaakin siitä huolimatta, mutta ei tosiaan olis käynyt pienessä mielessäkään alkaa pyytelemään mitä lahjoja vieraat tuo.

me ei saatu mitään häälahjaks, ei kylläkään ees pidetty juhlia..
Mutta ite olisin tykänny hirveesti tuollaisesta kehyksestä jos olis ees käyty hääkuvassa..
mutta kun kerran noin törkeesti tyrmäs sun kauniin idean, vie maksimissaa 20e.
tai noin mä tekisin.. :whistle:

Musta valmis lahjalista ja tilinumero on oikein hyvät kutsuissa. Siis kun ajattelee itteäänkin niin kahden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa ei kyllä tarvi mitään ylimääräistä krääsää mikä ei oo ollenkaan oman tyylistä. Meillä on häät tulossa ja tässä koitan kovasti miettiä miten asian ilmaisisi vaikkaki kannatan sitä todellakin. Monet vaan tuntuu pitävän tällaisia morsiamia itsekkäinä (kuten tästäkin ketjusta saa kuvan)... Itse olen kyllä tosiaankin tykänny siitä kavereidenkin häissä että löytyy valmis lista mitä hääpari todella haluaa ja sitten se tilinumero häämatkaa varten. Yleensä tulee hommattua jotain listasta kun se rahan antaminen ei niin paljoa houkuttele.

Minusta on kyllä outoa, että vedät herneen palkoineen nenääsi koska ystäväsi (joka on JO 2000-luvulla) ei tahdo seinälleen hääkuvaansa joka SINUN mielestäsi on pakko olla tai hän ei arvosta avioliittoansa!

Mikä siinä risoo sua niin paljon?! :o Eiän kyse ole sinun häistäsi/avioliitosta.
Anna heille lahjaksi rahaa jos he sitä pyytävät.Tai ole menemättä jos kerran PELKKÄ lahja tuottaa sulle noin karmeen ongelman.

Mä kyllä haluisin ite valita ne kehykset mihin hääkuvani laitan.. Ei millään pahalla mutta jos sun mielestä joku kehys on nätti niin se ei tarkoita sitä että se automaattisesti on hääparin mielestä nätti ja haluavat kuvansa niihin kehyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Hääkuvaa ei itsellä ole esillä missään, miksi olisi?
.

Mutta hei, ap:n mielestä et arvosta avioliittoasi, jos kuva ei ole kehyksissä seinällä ; )

Juu tää on ainut mihin miun on kans pakko tarttua, että kyllä meillä avioliittoa arvostetaan vaikkei halutakaan omia kuvia kaapin päällä SAATI SEINÄLLÄ töllistellä. Ilmeisesti en arvosta ketään sukulaisiakaan kun ei heistä kuvia ole esillä...

meijän kutsussa oli toiveena rahaa, kun meillä kaapit pursuaa jo tavaroita ennestäänkin. no tottakai sitte yhden vieraan piti tuoa semmoinen ruusukoriste joka nyt pölyttyy tuolla kaapissa ja jolla me ei sitte yhtään mitään tehä, ehkä mä nyt en sitte arvosta lahjan antajaa mut eipä vieraskaan ole meijän toivetta arvostanut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lahjalista:
Musta valmis lahjalista ja tilinumero on oikein hyvät kutsuissa. Siis kun ajattelee itteäänkin niin kahden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa ei kyllä tarvi mitään ylimääräistä krääsää mikä ei oo ollenkaan oman tyylistä. Meillä on häät tulossa ja tässä koitan kovasti miettiä miten asian ilmaisisi vaikkaki kannatan sitä todellakin. Monet vaan tuntuu pitävän tällaisia morsiamia itsekkäinä (kuten tästäkin ketjusta saa kuvan)... Itse olen kyllä tosiaankin tykänny siitä kavereidenkin häissä että löytyy valmis lista mitä hääpari todella haluaa ja sitten se tilinumero häämatkaa varten. Yleensä tulee hommattua jotain listasta kun se rahan antaminen ei niin paljoa houkuttele.

Mutta mitäpä muuta se on kuin itsekästä,jos lahjapyyntönä on raha mutta saa tuoda muutakin.
Sitten kun ei ole sitä listaa,eikä suostu kertomaan mitä tarvitsevat,
kaikki mitä ehdotan hänelle sisustusliikkeen lahjakortteja myöten ei käy :( ja vingutaan rahaa.
Kahden todlla nuoren aikuisen taloudessa varmasti tarvitaan rahaa mutta en vaan usko että heillä kaikki on,
ja johonkin se rahakin laitetaan ;)

Jos olisikin se selkeä lahjalista sen rahatoiveen lisäksi,
eli voisin valikoida sieltä mitä vien mutta kun ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä kyllä haluisin ite valita ne kehykset mihin hääkuvani laitan.. Ei millään pahalla mutta jos sun mielestä joku kehys on nätti niin se ei tarkoita sitä että se automaattisesti on hääparin mielestä nätti ja haluavat kuvansa niihin kehyksiin.

Juuri näin!!!!!!

Mutta mitäpä muuta se on kuin itsekästä,jos lahjapyyntönä on raha mutta saa tuoda muutakin.
kaikki mitä ehdotan hänelle sisustusliikkeen lahjakortteja myöten ei käy :( ja vingutaan rahaa.
Kahden todlla nuoren aikuisen taloudessa varmasti tarvitaan rahaa mutta en vaan usko että heillä kaikki on,

No sitten viet jotain neutraalia, joka ei herätä tunnepitoisia reaktiota puoleen tai toiseen. Jos et halua siis viedä rahaa.
Valkoisia laadukkaita pyyhkeitä tai lakanoita, jotain hyvin yksinkertaisia laseja (vaikka kartioita), laadukkaan paistinpannun tai kattilan tms. Mutta älä hyvä ihminen vie mitään seinälle pistettävää valokuvakehystä tai muuta sisustustavaraa, joka todellakin on niin paljon kiinni siitä lahjan saajan mausta.

Ei tarvitse jankuttaa,
en todellakaan ole viemässä sitä kehystä heille kun morsian veti kilarit :(
En myöskään anna lahjaksi sitä lahjakorttiakaan sinne alan liikkeeseen kun sitä ei saa muutettua rahaksi ja en myöskään ole sinne sisustusliikkeeseenkään antamassa lahjakorttia koska sitäkään ei voi muttaa rahaksi.

Ja se on minulle aivan sama kuinka monella se hääkuva nyt on hyllyllä tai seinällä,
itselleni se on aivan sama asia ;)
esillähän se kuitekin teillä monella on :)
Ja järkytän vielä tuolla kehyksellä teitä sen verran että olisi tuota mallia voitu pitää myös siellä pöydälläkin.

Mutta tosiaan tuo mukava miete lauseinen tauli voisi olla hyvä idea ;) :laugh:

Juu sori mie mietin vähän "ääneen" sitä että miten ite meinaan tehä ja meille varmaan tulee se lahjalista+raha maininta kutsuun... Mutta siis jos tosiaan tuolla mainitsemalla parilla on raha+saa tuoda lahjan (mistä ei olla esitetty toiveita) niin periaatteessa sittenhän ei kannata itkeä että mitä sieltä tulee ja jos kämppä täyttyy krääsästä... Me tehtiin yksissä häissä missä ei ollu listaa niin että otettiin melkein koko kaveriporukka mukaan ja otettiin lahjakortti matkatoimistoon... Lahjakorttihan voi olla mihin vain ja sitten tietää ainakin että rahat menee johonkin ja se on vielä parille mieleinen :) Esim jos olet Pentikin kehystä ostamassa niin ota Pentikille lahjakortti ja laita korttiin joku maininta esim hääkuvasta ja muistoista niin ehkä he käyvät hommaamassa hääkuvallleen kehykset itselleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
Ja mitä luultavammin jokainen kuitenkin se hääkuvansa seinälle laittaa :)

Ihan pakko vielä jatkaa...

Itse en taida tuntea ketään, kenellä on hääkuva seinällä...

Meillä sellainen on kyllä esillä, lipaston päällä. Mutta ei seinällä.

Kai tähän liittyy sitten sekin että kehystetään hääkimppu seinälle? Yöks.

mutta itse en ole koskaan edes harkinnut ja esim. meillä tuollaiselle ei olisi käyttöä. Rahaöahjaan en ota kantaa, itse emme sellaisia(kaan) harrasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lisää tulee:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
MIka on haakehys? Voisko joku laittaa kuvan?

Tässä vaikka yksi kammottava esimerkki:
http://www.marilie.fi/epages/Kaupat.sf/AU_en/?ObjectPath=/Shops/Mari/Products/H%C3%A4%C3%A4kehys

Oikeesti?! :o

onneksi kukaan ei tuonut meille tollasta!

Yhteistyössä