poden huonoa omatuntoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuon pojan puolesta,on nyt 9kk.tta vanha ja ens kuun alussa aloitan työt.kurja viedä noin pieni hoitoon,mutta taloudellisesti pakko.muuten ei selvitä asunto ja opintolainoista.kertokaa miten muilla on noin pienen päivähoito lähtennyt sujumaan.

viimekädes siitä millanen on hoitopaikka. Ite olen joutunu viemään kans n. vuoden ikäsenä ja onneksi oli hyvä paikka ja kaikki suju. Neiti viihty.

Ajatellaan asiaa siltä kantilta, et loppuuhan se äitiyslomakin jo siinä vaihees ja jos tosiaan olis niin maailman pahin asia viedä lapsi silloin jo hoitoon, niin kait se äitiysloma olis pitempi.... Et eiköhän se valtiovaltakin ole katsonu et tässä on jo soveliasta viedä. Ei se aina se hoitaja tosiaan hoida lasta yhtään huonommin. Itse jaksan olla parempi äiti kun saan tehdä välillä aikuisten oikeesti töitä.

Ei kun jaksamista. Kaikki toimikoon perheelleen hyväksi havaitsemalla tavalla. Kaikille ei toimi samat systeemit... Ollaan suvaitsevaisia :)

Ymmärrän tuskasi mietintäsi.Meillä oli sama tilanne syksyllä ja tyttö oli 10kk kun aloitti hoidon.Aluksi oli mulle vaikeeta pari viikkoa lähdin itkien kun laitoin hoitopaikan oven kiinni.Hyvin siellä oli sujunut ja äkkiä tyttö tottui olemaan hoidossa.
Laitos on laitos mutta kyllä ne kaikki lapset siellä hoidon saavat vaikkei tunti tolkulla syliä jne

mulla aloitti poika 9kk ikäsenä pph:lla siis heti kun vaan se otettiin hoitoon kun silloisena yh:na oli pakko palata tiskin taakse leipää tienaamaan.. päivääkää en vaihtaisi pois :) Poika on erittäin tyytyväinen ollut aina hoitajaansa tai ei ainakaan ikinä kiukuttele sinne mennessä. Valitsi pph:n koska on enempi kodinomainen.. sama rumba nyt tytön kanssa edessä. : s

Alkuperäinen kirjoittaja young mom:
mulla aloitti poika 9kk ikäsenä pph:lla siis heti kun vaan se otettiin hoitoon kun silloisena yh:na oli pakko palata tiskin taakse leipää tienaamaan.. päivääkää en vaihtaisi pois :) Poika on erittäin tyytyväinen ollut aina hoitajaansa tai ei ainakaan ikinä kiukuttele sinne mennessä. Valitsi pph:n koska on enempi kodinomainen.. sama rumba nyt tytön kanssa edessä. : s
meillä poika aloittaa myös pph.ssa,on mukava hoitotäti,ollaan käyty tutustumassa.tuntuu vaan niin pahalta jättää pikkunen vieraalle.miten teillä onnistu kahdet päiväunet?mulle sanottiin että saa nukkua kahdet unet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja young mom:
meillä poika aloittaa myös pph.ssa,on mukava hoitotäti,ollaan käyty tutustumassa.tuntuu vaan niin pahalta jättää pikkunen vieraalle.miten teillä onnistu kahdet päiväunet?mulle sanottiin että saa nukkua kahdet unet.

Silloin pienenmpänä pojalla oli äärettömän hyvät unilahjat ja sai nukkua silloin kun nukutti, eihän se enää nuku kun yhdet lyhyet unet :) Hoitajamme on tosi joustava ja elää lasten ehdoilla niin sanotusti :)

meillä lähti tää nuorimmainen 9,5 kk tarhaan. ihan hyvin on menny. tosin, teen 10-15 työpäivää per kk. oppi muuten heti käymään siellä potalla kakalla. ei yhtään ole jäänyt itkemään ja muutenkin touhunnut siellä tomerana. ei töihinmenoa kannata surra, se on ihan normaalia aikuiselle ihmiselle. noi pienet sopeutuu paremmin ku joku 2 -vuotias, joka jo tajuaa jäädä kaipaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mun mielestä vauvat ei kuulu päiväkotiin. :/

joskus on pakko viedä pieni hoitoon,kun ei ole muuta mahdollisuutta.olen samaa mieltä että pienille olisi paras paikka kotona.

Jos on lainat sun muut ja tietää jo ennen raskaaksi tuloa, että joutuu viemään noin pienenä hoitoon, ihmettelen mitä järkeä siinä on? Vauvahan voi nähdä enemmän hoitajaa kuin äitiä, eikä ymmärrä miksei voi olla äitinsä kanssa.

joskus on pakko viedä pieni hoitoon,kun ei ole muuta mahdollisuutta.olen samaa mieltä että pienille olisi paras paikka kotona.

Jos on lainat sun muut ja tietää jo ennen raskaaksi tuloa, että joutuu viemään noin pienenä hoitoon, ihmettelen mitä järkeä siinä on? Vauvahan voi nähdä enemmän hoitajaa kuin äitiä, eikä ymmärrä miksei voi olla äitinsä kanssa.

No mutta eikai se niin voi mennä, että jos on isot lainat niin ei saa tehä lapsia koska saattavat joutua pienenä hoitoon? Kyllä muualla maailmassa lapset menee hoitoon jo paljon pienempänä ja ihan kelpo kansalaisia niistä kasvaa. Äitiyslomakin on Suomessa huomattavasti pitempi kuin muualla.....

No meillä oli tilanne sellainen, että ikää oli jo lähes 30 vuotta. Ja raskaus puoleksi vahinko. (Näin puolisoani niin harvoin - 2 kk välein hänen opiskelujen vuoksi-) että ei ollut ehkäisyä. Ja tulin raskaaksi, vaikka edellisistä kuukautisista oli jo yli kuukausi, kun tapasimme, ja periaatteessa odotin kuukautisia minä päivänä hyvänsä. Kierto oli kuitenkin tosi epäsäännöllinen, kun olin vasta pillerit jättänyt, mutta en todellakaan kuvitellut tulevani tuossa vaiheessa kiertoa raskaaksi.

Ja pakko oli mennä töihin, kun mies opiskeli. Tilanne, että eläisimme velaksi,siis ostaisimme vaipat ja maidot velaksi, kun on jo perhettä, on minulle mahdoton ajatus, ja joutuisin varmasti laitokseen, jos noin joutuisin tehdä. Masentuisin jne.

tsemppiä..varmaan haikeaa jättää pieni hoitoon..

itse vein vasta 2 vuotiaana esikoisen hoitoon, ja se tuntui "kamalata". täällä sain perhepäivähoitajalle, se oli tosi hyvä ratkaisu. pieni ryhmä ja ihana hoitaja. hyvin se varmasti lähtee menemään. tuttu vei kans 10kk hoitoon, sanoi että viikon se itki aamuisin, mutta ainakun ulkooven sulki se itku loppui.

totta, paremmin ne pienet sopeutuu sinne hoitoon, kun nämä 2 vuotiaat...

Ymmärrän miltä susta voi tuntua.. Mä en kertakaikkiaan raaskis viedä tota meidän 9kuista hoitoon ja jos pakko ois niin kauheelta tuntuis. Ja tää ei ole sulle mikään *paskaa niskaan*kommentti, vaan tää on meidän valinta!!

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

No mutta eikai se niin voi mennä, että jos on isot lainat niin ei saa tehä lapsia koska saattavat joutua pienenä hoitoon? Kyllä muualla maailmassa lapset menee hoitoon jo paljon pienempänä ja ihan kelpo kansalaisia niistä kasvaa. Äitiyslomakin on Suomessa huomattavasti pitempi kuin muualla.....

Ymmärrän kyllä tuon, siis että ei pidä olla lapseton lainan takia. Meillä kaikki muksut saanu alkunsa ns. köyhänä aikana. Ei kuitenkaan ole lainoja. Mutta niin, jos vain rikkaat saisivat saada lapsia, meillä ei olisi yhtään. Hyvin kuitenkin tullaan toimeen, ehkä siksi, että ollaan totuttu rahatilanteeseemme. Nyt ihan hyvä tilanne kyllä, mutta ei paras mahdollinen, ei tulisi mieleenikään laittaa noita kaksosia hoitoon 9kk iässä, koska "kokopäivä-äitiys" on mulle tärkeämpää kuin raha. Käy vain mietityttään se pakko, siis että mikä pakko se oikeasti on? Hetken kyllä pärjää pienemmälläkin rahalla, ei sitä luksusta pidä olla aina. Jos osaa ostaa kohtuudella, luulisi että pärjäisi?

Yhteistyössä