Perspektiiviapua kaipaisin. Äidit kertokaapa,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikaisesti kysäisisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikaisesti kysäisisin

Vieras
Saatiin hääkutsu ja tekis hirmuisesti mieli lähteä. Mutta epäröityttää, onnistuuko? Kaipaan kokemuksen syvää rintaääntä, kyseessä on meidän esikoinen, niin en tiedä.

Häät on meistä n. 400 km päässä eli ajomatkaa on aika paljon. Häiden aikaan meillä on 2-6 viikkoa vanha vauva. Jos vauva menee yliaikaiseksi tosiaan mahdollista, et on vasta noin 2 viikkoa, jos taas syntyy ajoissa voi silloin olla jo lähemmäs 6 viikkonen.

Onnistuuko tuommosen kanssa noin pitkä ajomatka ja ylipäätänsäkin kannattaako tuonikäistä viedä hääjuhlaan? Pientä vauvaa ei saisi pitää kaukalossa pitkiä aikoja, mutta kuinka pitkään kerralla vois pitää eli kuinka usein ja kuinka pitkiä taukoja tuon puolesta tartteis matkalla pitää? Oma asiansa tietty, mikä vauvan rytmi on eli tarviiko miten pysähdellä imetyksen vuoksi.

Hitsi, ei taida onnistua. :( Vai mitä mieltä ootte?

Ensinnä minä lentäisin. Ja varsinkin jos on esikoisesta kyse, niin jättäisin häät väliin. Sulla saattaa jo pelkkä eppari haava (jos sitä tehdään) kipeä ja painaa pahasti noin pitkällä ajomatkalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Ensinnä minä lentäisin. Ja varsinkin jos on esikoisesta kyse, niin jättäisin häät väliin. Sulla saattaa jo pelkkä eppari haava (jos sitä tehdään) kipeä ja painaa pahasti noin pitkällä ajomatkalla..

Enpä ottanu huomioon tuota, et mä en välttämättä ees pystyis istumaan. :( Voi harmi, ei toi taida onnistua.

Oispa ne ollu ees kuukautta myöhemmin...

Mä en lähtis. Kaiken ton lisäksi mitä jo mainitsit, niin sairaalasta lähtiessä meille ainakin suositeltiin 2vk:n kotikarenssia. Jos vauva on vasta 2vk vanha ja viet hänet häihin, voit olla varma, että ihastelijoita ja pöpöjä riittää...

vauvat on yksilöitä joten mitään ei voi vielä varmaksi sanoa, mutta pääsisittekö esim junalla ? olis helpompi hoitaa vauvaa matkalla ... kaikkien vauvojen kanssa ei o kyllä mahdollista tai ainakaan mitenkään järkevää lähteä. saattavat olla tissillä melkein 24/7 että siinä ei paljon autolla liikahdeta eikä ehkä juuri millään muullakaan.

En todellakaan lähtis! Sitähän voi alapääkin olla vielä arka muutaman viikon päästä synnytyksestä..
Ja tuon ikäiselle on Oikeasti riski lähteä sitä jyrryyttämään istuimessa. Meille ainakin kerrotiin puoleen vuoteen saakka lapsella olevan kohonnut tulppariski, jos pitkiä matkoja joutuu istuimessa kököttämään.
JOS kuitenkin päätät lähteä, vuokraa nyt edes ns. turva"peti" lapselle autoon, ettei joudu kökkimään samassa asennossa 7 tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Mä en lähtis. Kaiken ton lisäksi mitä jo mainitsit, niin sairaalasta lähtiessä meille ainakin suositeltiin 2vk:n kotikarenssia. Jos vauva on vasta 2vk vanha ja viet hänet häihin, voit olla varma, että ihastelijoita ja pöpöjä riittää...

Totta. Vaikka todennäköisintä kai on, et vauva on tuolloin sen n. kuukauden, mutta mietin tuota itsekin. Meidän häissä oli ainakin niin paljon eri flunssapöpöjä liikkeellä, et itse sairastettiin kuukausi sen jälkeen.

Meillä ois ollut mun veljen häät kk kuluttua kun esikko syntyi. Matkaa oli n. 500km. Jätimme menemättä, harmitti kyllä mahdottomasti... Mut hullua ois ollut lähtä pientä kiikuttamaan niin kauas ja mulla oli sektio takana, joten istuminen ensin autossa ja sitten häissä ei ehkä olis haavalle tehnyt hyvää.

En edes suunnittelisi. Voi olla, että et ole missään kunnossa itsekään lähtemään ja voi olla että vauva esim. ei vielä syö kunnolla tai on sairaalahoidossa tai ihan mitä vaan. Ainakaan et jaksa juhlia, se on varma.

Joo. En mä lähde. :( Kiitoksia mielipiteistä, vahvistitte mun omia ajatuksia.

Lähteköön mies sitten yksin, jos lähtee. Jään vauvan kanssa kotiin, en tosiaan tahdo ottaa turhia riskejä ja niitä tässä taitas olla turhan monta.

Alkuperäinen kirjoittaja js:
Alkuperäinen kirjoittaja js:
Me lähettiin esikoisen kanssa 500 km:n päähän autolla, kun vauva oli 2 vkoa vanha. Hyvin meni reissu, kun lapsen tahtiin mentiin.

Ja lisään vielä, ettei ollut kaukaloa vaan Aktan Boxette -turvavuode

Ihan lapsen tahtiin tolla reissulla ois vähän hankala kuitenkin mennä, kun on toisaalta oltava siellä tiettyyn kellonaikaan jne. Eli liian hankalaa taitaa olla tässä tapauksessa. :(

Lisäisin vielä semmoisen pointin, että tuore vauva vie usein huomion hääparilta (ainakin jos paikalla muita sukulaisia) ja siinä saattaa sitten mennä se hääpäivä pilalle.

Ja sitten ainakin mulla oli alkuviikkoina semmoinen "pesimisvaihe", etten edes halunnut käydä kodin ulkopuolella ja vieraistakin "kelpasi" vain perheenjäsenet.

Yhteistyössä