Pneumokokki-/hepatiittirokote

-------
osallistuin. Pneumokokki tulee joka tapauksessa rokotusohjelmaan ja jos vauvani ei sitä saa, saa hän toisen tärkeän rokotteen, joka taas on jo käytössä. Kummassakaan ei ole todettu mitään sen kummempia sivuvaikutuksia, joten miksi en suojaisi lastani näiltä taudeilta, kun siihen kerran mahdollisuus tarjotaan.

...
kyseiseen tutkimukseen..
meil oli tuolloin tosi paljon korvatulehuksia joten ajateltiin etä osallistutaa vaan jos ne vaikka loppuis...en muista miten kävi kun poika tuubitettiin 12/09

vieras
Tämähän on aikoja sitten kaupalliseen käyttöön hyväksytty lääke eli tutkittua tavaraa. Ollaan osallistuttu tutkimukseen.
Ap puhuu hepatiitista, sillä rokotetutkimuksessa verrokkiryhmä saa hepatiittirokotteen pneumokokkirokotteen sijasta.

1234
en antanut lastani tutkimukseen. Ostin pneumokokkirokotteen itse apteekista joka oli eriä merkkiä kuin tuo neuvolan antama. Ostamamme rokote on siis paremmin ja kauemmin tutkittu kuin kyseinen toinen pneúmokokkirokote. Lapseni on ollut täysin terve koko ajan eikä mitään tulehduksia ole ikinä ollut.

ei kiitos
Ei ole sen ikäisiä mutta vaikka olisi niin en ottaisi.

Pneumokokkirokote vähentää pneumokokkitulehduksia, kyllä, mutta tilalle tulee sitten jonkun muun bakteerin aiheuttamat tulehdukset. Tulehdusten kokonaismäärä ei vähene ja päälle saa vielä rokotteen.

hmmm
pneumokokkirokotus ei ole ensisijaiset korvatulehduksia vastaan.

ja muistaakseni tuolla rokoteinfon sivuilla oli maininta juurikin siitä ilmiöstä että virukset ja bakteerit muuttuvat immuuneiksi..!

tää on nyt tosi vastenmielistä aikaa.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämähän on aikoja sitten kaupalliseen käyttöön hyväksytty lääke eli tutkittua tavaraa. Ollaan osallistuttu tutkimukseen.
Ap puhuu hepatiitista, sillä rokotetutkimuksessa verrokkiryhmä saa hepatiittirokotteen pneumokokkirokotteen sijasta.
ei se nyt niin aikoja sitten ole käys lukee esim tyks.in sivuilta aika hiljattain.

vieras
No kyllä osallistuttiin ja eipä pojalla ole kuin yksi korvatulehdus ollut. En vaan tajua tätä kauheeta hysteriaa liittyen rokotuksiin. Jokaisella rokotteella voi olla haittavaikutuksia ja sivuvaikutuksia. Pitää vaan harkita riskit suhteessa hyötyyn.

Nyt sitten vaan kiinnostaa kummassa ryhmässä ollaan oltu. Sen saa tietää vasta ensi vuonna..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se nyt niin aikoja sitten ole käys lukee esim tyks.in sivuilta aika hiljattain.
Myyntilupa on myönnetty maaliskuussa 2009 eli ei ihan hiljattain mielestäni.
Lähde: http://www.ktl.fi/attachments/suomi/osastot/roko/roto/valmisteyhteenveto_su.pdf

mievaan
Tuleeko se pneumokki kaikille yleiseen rokotus-ohjelmaan vai tietyn ajan jälkeen syntyineille. Koska jos tuo ipana ei sitä saa niin ostan sen sittten itse. Meidän neidillä paljon keuhkoputkentulehduksia,kovatulehduksia,selittämättömiä kuumeita. Samoin kun mulla,mä sain ton pneumokkirokotteen ja pe viä vahvituken siihen loppu mun sairastelut. Hepan toi on saanut siis b ihan sen takia että menneisyyteeni takia mulla c-hepa. Tytöllä ei kumpakaan.

Yhteistyössä