PMS-vaivoihin lievitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko ketään PMDD :stä kärsiviä?
Olen vasta menossa lääkärille, joten diagnoosia ei ole tehty. Oireet ainakin täsmäävät, omasta mielestäni. Kyse ei ole enää vaan kiukusta ennen kuukautisia, vaan oireista esim. masennus, syyllisyys ja alemmuustunteet, viha, ahdistuneisuus, pelkotilat, toimintakyvyttömyys, arviointikyvyn heikentyminen, itsetuhoisuus, energian puute... yms.

Olen kamppaillut saman ongelman kanssa vuosia. Lukuisista lääkärikäynneistä huolimatta apua ei ole löytynyt. Olen tuloksetta kokeillut keltarauhashormonia, estrogeenia, E-pillereitä sekä SSRi-lääkkeitä. Voisitko ystävällisesti kertoa, millaista hoitoa lääkäri sinulle ehdotti.

Olen syönyt omega-3 kapseleita noin vuoden ja nyt olen huomannut, että hermot eivät ole enää kireällä ennen kuukautisia.
Omega-3 on hyvä myös iholle, sydämelle, verenkierrolle, aivoille ym.

E-epa 500mg 1x1
Boori 4mg(kelasiini) 2viikkoa 1x2 ja jatkossa 1x1
BioZink 15mg 1x1
Equiday E 200mg 1x1

2kk päästä olette jo unohtaneet mitä ovat ns.moninaiset naistenvaivat!

kirjoitinkin jo pitkähkön viestin ja sitten se kait hävisi bittiavaruuteen..?!

hänelle joka tossa kysyit lääkärini antamista ohjeista. Sain ohjeeksi aloittaa heti cipralexin käytön, aluksi 7 vrk 5mg/vrk jonka jälkeen 10mg/vrk siihen asti kuin pakkaus 10mg 28tabl. loppuu, eli hieman yli kuukaus, jonka jälkeen annostus syklitetään eli 10mg/vrk aloitetaan 3:ksi päiväksi ennen kuukautisia. En ole vielä uskaltanut aloittaa lääkistystä, koska epäröin suuresti tätä ensimmäistä kuukautta. Miksi ei voi suoraan siirtyä sykliin?!? Sain ajan psykiatrille huhtikuun lopulle... Pitäisikö odottaa siihen asti, vai soittaa tälle toiselle lääkärille, vai tehdä mitä?! Oireet kun niin vahvasti ajoittuvat juuri noiden kuukautisia edeltäviin päiviin.

Hei! olen taas vaiheessa 23. kiertopäivä...28. pvä alkaa hillotl...aina yhtä täsmällisesti!!
Kaikki v*uttaa, itkettää, tunnen itseni hyypiöksi, suutun kaikesta, tiuskin, loukkaannun, tunnen itseni rumaksi ja huonoksi...Näppyjä naamassa ja karkki maittaisi, samoin helliminen ja seksi..Miehen halit ja hemmottelu on ainoa pelastus...Syön kalaöljykapseleita, mutten muista ottaa niitä päivittäin!?

Minua auttoi Femal Balans. Olin kyllä skeptinen mutta parin kuukauden jälkeen on pakko myöntää, että suurin osa PMS-vaivoista on heikentynyt tai hävinneet kokonaan. Ruotsalaisilta sivuilta löytyy googlettamalla riippumatonta tutkimustietoa, tämä linkki on kaupallinen mutta antaa tietoja tuotteesta:

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=79&products_id=1085

Alkuperäinen kirjoittaja Inka67:
Minua auttoi Femal Balans. Olin kyllä skeptinen mutta parin kuukauden jälkeen on pakko myöntää, että suurin osa PMS-vaivoista on heikentynyt tai hävinneet kokonaan. Ruotsalaisilta sivuilta löytyy googlettamalla riippumatonta tutkimustietoa, tämä linkki on kaupallinen mutta antaa tietoja tuotteesta:

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=79&products_id=1085

Minullakin on tuota samaa, mutta en huomannut oikein mitään eroa. Minulla on suunnilleen joka kuukausi todella rankat PMS-oireet ja alavatsakivut jotka helpottavat vasta toisena vuotopäivänä. Kipuihin syön 600 mg Buranaa.

Kokeilin edellisenä vuonna kalaöljy + b-vitamiinia ja se auttoi hieman. Viime talvena söin sitten pelkkää b-vitaminia ja kuurit tuota Femalia. Nyt ajattelin taas kokeilla kalaöljy- b-vitamiinia yhdistelmää.

Alkuperäinen kirjoittaja kysy googlelta:
Syötäppäs Goohelle hakusanaksi - helvetilliset hormonit -, niin aiheesta löytyy muutama lisänäkökulma.

Pikaisesti katselin ja aika usein puhuttiin e-pillereistä.. no minä en syö niitä enkä käytä muutakaan ehkäisyä joten niistä se ei voi johtua. Pillereitä olen viimeksi syönyt vuonna -90 -91 joten ei niiden luulisi mitään vaikuttavan mun PMS-oireisiin.

Mitä vähemmän hormooneja itseensä lykkää sen parempi.

Minulle suositteli gynekologi B6-vitamiinia rintojen aristukseen, turvotukseen, pinnan lyhenemiseen ja siihen hillittömään syöpötykseen, joka oli niin tavallista ennen kuukautisia. Pari vuotta ennen kuukautisten loppumista PMS-oireet tuntuivat muuttuneen melkein jatkuviksi.

Vahva B-vitamiinivalmiste, jossa on tarpeeksi B6:ta (esim. Neurobion Forte), auttoi selvästi ainakin minua.

Yhteistyössä