Pms- vai raskausoireita? Miten ne erottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Eli, mulla ei ole oikeastaan aiemmin ollut mitään pms oireita ja tarina on tämä:
Nyt on menossa kp 28 ja ovistestiin tuli todella tumma punainen viiva kp 16. Normaalikierron pituutta en osaa sanoa kun on pcos ja menkkoja ei edes ilman terolutia tule. Söin tässä kierrossa clomifenia 1 tbl. päivinä 3-7. Seurantaultraa ei ollut.
Muutama päivä ovisviivasta nännit olleet aivan sairaan kipeät, siis ihan oikeasti kosketusarat, alavatsalla menkkamaisia "juilintoja" ja sellaisia "vetäisyjä" välillä. Välillä jopa inhottavaa pakotusta joka tuntuu reisien yläosassa asti. Selkäkipua hieman. Väsynyt olen ollut mutta ainahan mä oon :D
Nyt muutamana päivänä on ollut koko ajan pissahätä, välillä ei tuu kuin muutama tippa mutta tuntuu että pissattaa ( ja pissatulehduksesta ei ole kyse..)

Raskaustestiä olen tehnyt viimeiset 4 päivää ja puhdasta negaa näyttää..
Missäköhän vaiheessa pitäis edes haalea plussa testiin saada jos olisin raskaana vai odottelenko vain menkkoja?
Jo muutaman päivän ollut sellainen olo että menkat alkaa mutta ei ole alkaneet..

Onko muilla ollut tälläistä? Ajattelin että voiko tuo clomifen tehdä tämmöisiä pms oireita yms..?

Mulla on työläisiä oireita ilman lääkeitäkin ennen mekkoja.
Ei ole aina ollut, mutta oma oireet on minulla pahentuneet parin vuoden aikana.
Ellei menkat ala viikon kuluessa, niin tee uusi testi.

Välillä voi olla vaikea erottaa pms-oireita raskausoireista.
Minulla saattaa olla myös pahoinvointia jossain kieroissa päivän tai parin ajan ennen menkkoja.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä