PMS oireista..

• Viestiketjun aloittaja PMS
  • Ensimmäinen viesti
PMS
Onko nyt paikalla ketään joka kärsii moisesta vaivasta..?
Mun elämä tuntuu romahtavan 28päivän välein ja kaikki kaatuu kerralla päälle.. kun menkat alkaa niin aurinko paistaa taas ja ihmeissäni mietin jälleen että mikä piti taas tulla..
Halusin keskustella jonkun kanssa joka kärsii samasta vaivasta.. tää vaikuttaa jo aika suoranaisesti parisuhteeseen, ja oikeestaan kaikkiin ihmis-suhteisiin niin työpaikalla kuin vapaa-ajallakin..
Jos täällä joku muu painii saman vaivan kanssa niin haluisitko vaikka yv:nä jutella vähän aiheesta...?

PMS alkaa 2 viikkoa ennen kuukautisten alkamista ja kestää noin viikon. Se on KAMALAA!!!
Olen ottanut itselleni tavoitteeksi aina silloin muistaa mistä se kamala olotila johtuu ja ihan tietoisesti hillinnyt itseni ja yrittänyt muistaa että ohi menee kunhan kärvistelee. Myös magnesiumia olen kiskonut naamaan PMS-aikaan ja kuvittelen ainakin että siitä on jotain hyötyä. Vilkas sosiaalinen elämä tuossa vaiheessa kuuta auttaa myös kummasti!

täällä yks hormoonihirviö kans :wave:
Mulla saattaa viirata päässä ja pahasti kun pms -oireet on. Hikoilen,on nälkä,vituttaa järjettömästi ja kun suutun niin oksat pois. Mieluusti hommaisin tähän jotain lievytystä esim hormoonivalmisteista koska nää mun myrskyilyt vaikuttaa koko perheen elämään. Mutta synnytyksestä niin lyhyt aika vielä etten ole ehtiny tähän paneutumaan. Käytätkö millasta ehkäsyä jos sen vaihtamisesta olis hyötyä? Mulle saa laittaa kans yv:tä jos haluaa :)

ap
Kiitos teille.. yv:täkin laitoin.. "outo päivä onnelassa" -> monille varmasti auttaa tuo vilkas sosiaalinen elämä tuohon aikaan kuussa että saa muuta ajateltavaa, mutta itsellä on silloin niin paskamainen olo ja kun tapana on silloin oikein hakemalla hakea jotain joka riitelis mun kanssa, -purkais vähän aggressioita.. niin on parempi välttää noita sosiaalisia kontakteja.. Ihan kiitettävän valtava moraalinen krapula tulee jo siitä että kiukuttelen täällä kotona niille kaikista rakkaimmille..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos teille.. yv:täkin laitoin.. "outo päivä onnelassa" -> monille varmasti auttaa tuo vilkas sosiaalinen elämä tuohon aikaan kuussa että saa muuta ajateltavaa, mutta itsellä on silloin niin paskamainen olo ja kun tapana on silloin oikein hakemalla hakea jotain joka riitelis mun kanssa, -purkais vähän aggressioita.. niin on parempi välttää noita sosiaalisia kontakteja.. Ihan kiitettävän valtava moraalinen krapula tulee jo siitä että kiukuttelen täällä kotona niille kaikista rakkaimmille..
Tuohon aggressioon muuten auttaa mulla myös se että painun salille nostamaan rautaa! :kieh:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Outo Päivä Onnelassa:
Tuohon aggressioon muuten auttaa mulla myös se että painun salille nostamaan rautaa! :kieh:
Tuo varmasti auttaakin.. mä puran paineita lenkkipolulla, yritän väsyttää itseni kunnon lenkillä niin että se veisi edes pahimman terän mun kiukustani.
On oikeesti pirun vaikeeta elää itsensä kanssa silloin kun ei pysty hallitsemaan käytöstään/sanomisiaan.. sitä ehtii jo epäillä omaa mielenterveyttäänkin ennen kun uusi aamu koittaa ja menkat on alkaneet.. -eli kaikki on taas hyvin..

Mulla autto PMS-oireisiin aikoinaan kun alotin e-pillerit.. Lääkäri ehdotteli sillon et söisin jotain mielialalääkkeitä kerran kuussa viikon ajan, mutten kokeillu.. Ehkäsyn alotus helpotti oireita aikas lailla. Olin kyllä aivan hirviöämmä viikko ennen menkkoja ja kaveri yms suhteet koetuksella sillon..
Taas on alkanu lieviä PMS oireita oleen kun lopetin ehkäsyn kokonaan, mut suht siedettävä oon ja kun mieskin tietää mistä kiukkuamiseni johtuu ja ei lähde riitoihin mukaan niin hengissä ollaan selvitty... =)

Jestas...nyt siis kerrataans vähän: Mulla on viikko ennen menkkoja ihan kauhea keetutus päällä,hikoilen yöt..ja v..tutus on oikeasti sitä luokkaa että sitä tulee naristua,raivottua jopa lapsillekkin ihan pikkuasioista :ashamed:

Huojentavaa lukea teidän muiden juttuja,en mä ole edes tullut aatelleeksi että mulla vois olla pms..

BREE mitä nuo terolutit on :attn:

Niin ja tän vanhan viestin bongasin kun katsoin outo päivä onnelassa nikin profiilia:)

Mulla on synnytyksen jälkeen pahentunu noi pms-oireet ja pahastikkin. Olen hirviö puolet kuukaudesta ja pikku-tyttö on se, joka saa kaiken paskan niskaan :'( Muutun ihan järkyttäväksi ihmiseksi. Lohduttavaa kuulla, että moni muu kamppailee samojen ongelmien kanssa. Mua kans kiinnostais tietää noista teroluteista... Ja ap voi laittaa mulle myös yv:tä, jos haluaa :heart:

Yhteistyössä