Pms ja lääkitys, apua..

Mulla vaikeat Pms -oireet.
Ei käytössä ehkäisypillereitä.

Voiko e-pillereillä saada apua noihin järkyttäviin pms-oireisiin?
Mietitiyttää myös jos ne lihottavat eli alkavat lisätä ruokahalua.

Mistä olette saaneet apua noihin vaivoihin. Luokittelen nämä omani vakavasti normaalielämää haittaavaksi vaivoiksi. :(
 
Joo mulla kans e-pillerit pahentanu oireita. Kokeile vyöhyketerapiaa, mulla alko nyt kuukautiset "varkain", ei mitään ennakko-oireita!

Muoks. olen myäs kuullut/lukenut, että lievästä mielialalääkityksestä voi olla apua, olikohan , että viikkoa tai kahta ennen kuukautisia aletaan syömään mietoa masennuslääkettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
e-pillerit vain pahentaa. tai ainakin mulla. :/ en oo viel tohtinut lääkitystöä hakee. vaik kolme päivää ollaan taas täysin sumussa eletty. :(
Ei oo tosi. Raskaana ja imettäessä ei mitään oireita ja kun normaalikireto alkaa ni muutun hirviöksi, lapsiraukat, pelottaa jo millon ne alkaa taas. Oon kuullu et jokin masennuslääke voi auttaa, olisin valmis paneen likoon aika paljon etten aiheuta lapsilleni traumoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja touhutyyne:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
e-pillerit vain pahentaa. tai ainakin mulla. :/ en oo viel tohtinut lääkitystöä hakee. vaik kolme päivää ollaan taas täysin sumussa eletty. :(
Ei oo tosi. Raskaana ja imettäessä ei mitään oireita ja kun normaalikireto alkaa ni muutun hirviöksi, lapsiraukat, pelottaa jo millon ne alkaa taas. Oon kuullu et jokin masennuslääke voi auttaa, olisin valmis paneen likoon aika paljon etten aiheuta lapsilleni traumoja.
milloin sulla siis alkaa noi oireet? silloinkun menkat meneillään vai?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamukaks:
Mä olen kohta vuoden syönyt keltarauhashormonia PMS-oireisiin ja olen tyytyväinen ja mikä tärkeintä, perhe on tyytyväinen kun se kaamea menkkaränkkä on jäänyt pois.
kerro millaista sulla oli? millaiset oireet? ja katottiinko sua ihan hulluks kun hait noita lääkkeitä ja kuinka sait ne?
 
Noin viikkoa ennen vuodon alkamista muutuin siis aivan kaameaksi akaksi, hirviöäidiksi ja vaimoksi. Suutuin kaikesta ja huusin ja huusin ja raivosin. Kaiken sen metelöinnin keskellä joku ääni päässäni sanoi, että rauhoitu, mutta en pystynyt.
Pitkäpinnainen mieheni jaksoi jonkun aikaa kuunnella, mutta sitten se yhtenä päivänä sanoi, että nyt nainen lääkäriin tai tyttönimi takasin...
Menin gynelle ja kerroin kaiken tään ja muutakin, ja taisin itkeä tirauttaa myös.
Oli oikein ymmärtäväinen ja kertoi näistä vaihtoehdoista.
Päätettiin kokeilla tota keltarauhashormonia ekaksi. Siinä kestää 2-3 kk ennenkuin alkaa vaikuttaa ja jos puoleen vuoteen mennessä ei huomaa helpotusta, niin sit ne ei auta.
mutta mulla on tosiaan tasoittunut toi olotila. Vieläkin tosin huomaan "ne päivät", mutta pystyn hillitsemään itseni, esim. maailmani ei enää romahda jos maitolasi kaatuu tai mies ei muistanut tuoda kiskalta lupaamaansa suklaata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamukaks:
Noin viikkoa ennen vuodon alkamista muutuin siis aivan kaameaksi akaksi, hirviöäidiksi ja vaimoksi. Suutuin kaikesta ja huusin ja huusin ja raivosin. Kaiken sen metelöinnin keskellä joku ääni päässäni sanoi, että rauhoitu, mutta en pystynyt.
Pitkäpinnainen mieheni jaksoi jonkun aikaa kuunnella, mutta sitten se yhtenä päivänä sanoi, että nyt nainen lääkäriin tai tyttönimi takasin...
Menin gynelle ja kerroin kaiken tään ja muutakin, ja taisin itkeä tirauttaa myös.
Oli oikein ymmärtäväinen ja kertoi näistä vaihtoehdoista.
Päätettiin kokeilla tota keltarauhashormonia ekaksi. Siinä kestää 2-3 kk ennenkuin alkaa vaikuttaa ja jos puoleen vuoteen mennessä ei huomaa helpotusta, niin sit ne ei auta.
mutta mulla on tosiaan tasoittunut toi olotila. Vieläkin tosin huomaan "ne päivät", mutta pystyn hillitsemään itseni, esim. maailmani ei enää romahda jos maitolasi kaatuu tai mies ei muistanut tuoda kiskalta lupaamaansa suklaata.
kuulostaa ihan minulle. välillä ajattelen olenko masentuntu vai mikä mättää kun on paljon myös hyviä päiviä.

täytynee ottaa yhetyttä gyneen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mamukaks:
Noin viikkoa ennen vuodon alkamista muutuin siis aivan kaameaksi akaksi, hirviöäidiksi ja vaimoksi. Suutuin kaikesta ja huusin ja huusin ja raivosin. Kaiken sen metelöinnin keskellä joku ääni päässäni sanoi, että rauhoitu, mutta en pystynyt.
Pitkäpinnainen mieheni jaksoi jonkun aikaa kuunnella, mutta sitten se yhtenä päivänä sanoi, että nyt nainen lääkäriin tai tyttönimi takasin...
Menin gynelle ja kerroin kaiken tään ja muutakin, ja taisin itkeä tirauttaa myös.
Oli oikein ymmärtäväinen ja kertoi näistä vaihtoehdoista.
Päätettiin kokeilla tota keltarauhashormonia ekaksi. Siinä kestää 2-3 kk ennenkuin alkaa vaikuttaa ja jos puoleen vuoteen mennessä ei huomaa helpotusta, niin sit ne ei auta.
mutta mulla on tosiaan tasoittunut toi olotila. Vieläkin tosin huomaan "ne päivät", mutta pystyn hillitsemään itseni, esim. maailmani ei enää romahda jos maitolasi kaatuu tai mies ei muistanut tuoda kiskalta lupaamaansa suklaata.
kuulostaa ihan minulle. välillä ajattelen olenko masentuntu vai mikä mättää kun on paljon myös hyviä päiviä.

täytynee ottaa yhetyttä gyneen.
Suosittelen lämpimästi!!
 
Oireet alkaa yleensä viikkoa ennen kuukautisvuotoa. Olotila on masentava:

-Mikään ei kiinnosta
-Muutun kuin eri ihmiseksi: normaalista, elämänmyönteisestä ihmisestä kauheaksi akaksi
-Jos takista on vetoketju jumahtanut, tulee itku tai jos lapane on hukassa, se riittää myös itkun aiheeks
-Haluisin vaan vetäytyä peiton alle, masennuksen syövereihin ja itsesääliin
-En ikinä kiroile, mut pms aikoihin kolmen kirosanan rimpsu jatkuvasti huulilla
-Kaupassa haluaisin huutaa jokaiselle jotakin, et painu...siitä sinäkin ääliö jne
-Tekis mieli hakata joku, särkeä ja tuhota
-Olen joutunut soittamaan ja valehtelemaan töihin et mul on mahatauti tms pms-oireiden takia(kukaan ei ymmärrä jos sanon tod.syyn)
-Avioliitto ei tahdo kestää näitä, nyt pelkään lasteni puolesta
 

Yhteistyössä