Plussasin ja nyt alkoi tulla paniikki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toinen lapsi toiveissa ja tärppäsikin heti. Olin ensin innoissani, mutta kun soittelin neuvolaan aikaa ja mietin kaikkea raskauteen liittyvää, niin alkoi tosissaan pelottaa. Eka raskaus oli kauhea aina järkyttävästä pahoinvoinnista ennenaikaisiin supisteluihin. Siitä jäi vaan mieleen oksentelu, viikkojen laskeminen, osastolle ja takaisin ja vielä pisteenä iin päälle kauhusynnytys. Toki lopputulos oli kaiken kärsimyksen arvoinen!

Mutta tää toka raskaus tuntuu nyt siltä etten jaksaisi ajatellakaan. Odotan kauhulla milloin pahoinvointi alkaa, pelkään etten pysty esikoista sitten hoitamaan. Ja synnytystä pelkään jo nyt. Jos saisin matkustaa aikakoneella, niin ottaisin sen vauvan, mutta nyt tuntuu ihan ylivoimaiselta ajatella tätä raskautta. Miten muilla? Onko tullut pelko toisessa raskaudessa ja miten olette selvinneet?

jokainen raskaushan on erilainen joten ei välttämättä noin paha tuu olemaan. :hug: ja vaikka ois niin tiedät ite mitä tulossa etkä vaadi itestäs liikaa. ;)

niin ja onnea!!! :flower: =)

Niin.. No mulla oli kaikki raskaudet samanlaisia; pää vessanpöntössä ja sairaalassa ravaamista. Eli eipä paljon olu erilaista ja tuntui, että kerta kerralta paheni vaan. Mut tsemppistä, toivotaan parempaa!

Mua kanssa pelotti tää toinen raskaus ja edelleen pelottaa synnytys jonka pitäis olla ihan muutaman viikon sisään... Mutta arvaappas mitä, vaikka oireet on varmaan ollu yhtä pahoja kun edellisellä kerralla (eli esim 4 ensimmäistä kuukautta oksensin taas kun pahimmassa krapulassa) niin mä osasin ottaa jotenkin rennommin. Nyt kun siihen osaa varautua ja tietää että se menee ohi. Ja toinen mikä auttaa on se ykkönen joka pyörii siinä elämässä, ei ehdi enää keskittymään itseensä niin täysillä kun sillon ekalla kerralla. Itse asiassa musta tuntuu että vasta äsken plussasin :) viikot vaan vilahtelee ohi ja esim tää närästyskin niin viimeks mä kärsin siitä kauheesti ja ei se nytkään kivaa ole, mutta nyt en enää märehdi sitä niin paljon.

Ainoo asia joka on ehkä erilailla kun ekassa synnytyksessä että nyt osaan ehkä vähän pelätä sitä synnytystä, kun viimeks se kesti mulla melkein 2 vrk enkä oikein edes muista mitään niistä vikoista tunneista jne niin se vähän jännittää että kuinka kauan tää toka synnytys kestää, toivottavasti ei kauempaa kuin 24h....

Mulla on takana kolme järkyttävää raskautta pahoine synnytyspelkoineen. Viimeisessä raskaudessa olisi pitänyt olla vuodelevossa viikolta 32 lähtien. Moinen oli mahdotonta koska hoidettavana oli lapset reilu 8kk ja alle 2v. Se oli aivan uskomattoman järkyttävää taistelua ja sinnittelyä, mutta jotenkin vain selvisin. Jaksamista sulle! Ja vaikka sattuisikin tulemaan vaikeaa, muista että se on ohimenevää! =) :flower:

Kyllä sitä vaan kaikesta selviää ja kun on kerran selvinnyt, niin miksei toisenkin kerran... On se vaan kumma että jotkut saa aina kärsiä kaikki pahoinvoinnit yms. Kiitos vastauksista, kummasti helpottaa kun tietää että on muitakin, joilla ei ole mennyt ihan putkeen ja silti selvitty!

Yhteistyössä