plussasin eilen, vauva vielä 8kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvahullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vauvahullu

Uusi jäsen
10.09.2008
6
0
1
Niin... Näin sitä varmaan luulee käyvän vain muille, ei itselle.
Vähän taustaa: meillä on kolme vuotiaat kaksoset ja juuri viime viikolla 8 kuukautta täyttänyt poika. Eilen sitten tein plussa-testin... nyt on vähän pää pyörällä... :$
En ole onneton, en tyytymätön, neljännestä ollaan puhuttu, mutta aikataulu meni vähän niinkuin kahdella vuodella vikaan.
Itseähän tässä on miehen kanssa peiliin katsominen, kun ehkäisy ei vaan pettänyt vaan jäi käyttämättä, mutta jotenkin sitä naivisti ajatteli, että "eihän synnytyksestä ole kuin 8kk, enhän mä voi niin helposti tulla, enhän tullut viimeeksikään". Aikaisemmin oltiin 2 vuotta ilman ehkäisyä ennen kuin seuraava ilmoitti tulostaan.
No, turha se on napista.
Onko kenelläkään kokemusta 1v 3kk ikäerosta? Tuleeko helposti mustasukkaisuuksia vai meneekö pikku-vauva vähän niin kuin ohi noin pieneltä taaperolta?
Kertokaa kuulumisia ;)

No mulla ei juuri noilla tuota 1v3kk ikäeroa oo mut noilla on 1v1kk niin tosi helposti meni, esikoinen oli vielä niin pieni kun pikkuveli syntyi ettei juurikaan välittänyt siitä, välillä kävi ihmettelemässä, mut muuten oli kuin ennenkin.Ei välittänyt yhtään vaikka imetin vauvaa, innoissaan haki vauvalle vaippoja ja vei likaisia vaippoja roskiin.
Riippuu tietysti kyllä paljon lapsen luonteesta et miten uuteen tulokkaaseen suhtautuu. Meillä esikoinen on tyytyväinen ja aurinkoinen poika joka leikkii paljon itsekseen.
Onnea plussasta=)

Kiitos, onnittelun paikka se kyllä onkin :)
Hyvä tietää että teillä meni helposti, käsityötä varmaan riitti, sen tiedän kaksosista jo ennalta.
Tuntuiko susta koskaan ettei uusi tulokas saa niin paljon huomiota kuin esikoinen vai pystyitkö samalla tavalla "hulluttella" ja halia vauvaakin?

Mä voin kertoa sulle kokemuksia vuoden ikäerosta helmikuussa kun meijän kakkonen syntyy :) Tiedän tunteen kun se plussa pärähtää siihen testiin vaikka kuinka ollaan puhuttu että saa tulla jos on tullakseen :D Mielenkiinnolla jään seuraamaan itsekin näitä kokemuksia =)

Mulla on kolme lasta tuolla ikäerolla eli 3v 8kk, 2v 5kk ja 1v 2kk. Viimeinen tuli niin sanotusti kutsumatta, minipillerit pettivät =)

Raskasta oli viimeisen odotusaika, kaksi vilkasta ennestään, itse turposi kuin pullataikina ja oli aina väsynyt. Asia ratkaistiin niin, että kaksikko oli hoidossa 10 pv kuukaudesta, niin sain hiukan levätä, samoin myös kolmosen syntymän jälkeen.

Jos omaa väsymystä ei ota lukuun, homma meni ihan hyvin. Lapset eivät olleet pahasti mustasukkaisia, vauva oli rauhallinen ja nukkui hyvin. Vähän heikommalle huomiolle kuopus jäi kuin muut vauva-aikanaan. Tosin esikko jakoi vauvalle melko paljon huomiota, keskimmäinen oli hiukan mustasukkainen. Viime talven kaikki kolme kulkivat vielä vaipoissa, joten sitä teki kuin liukuhihnalla.

Elokuusta asti lapset ovat olleet perhepäivähoitajalla koko viikkoisesti ja hyvin on mennyt. Oman väsymyksen kun saisi vielä joskus pois...

Moi ja onneksi olkoon! Meidän esikoinen oli 2v ja keskimmäinen 10kk kun kolmas syntyi. Esikoinen ei ollut mustasukkainen kummastakaan. Eikä mennyt pitkään kun ei enää muistanutkaan aikaa jolloin oli yksin tai edes kaksin. Mielestäni muuten kaikki on ihan ok pienissä ikäeroissa, paitsi väistämättä se vauva vaatii niin paljon huomiota ja hoitoa, että väkisinkin isompi jää vähän vähemmälle.. Mutta kyllä se siitä! =)

meillä ikäeroo n.1v2kk tytöillä alkuun ei näkyny mustasukkaisuutta mutta nyt kun nuorempi nousee seisoon niin nyt rupee näkymään (mulla on siis 5 ja 8v pojat ja tytöt 2v ja n.11kk)

ainoa "kammottava" :D havainto minkä laitoksella silloin tein niin n.1v typy näytti järkyttävän isolta pikkusiskoon verrattuna joten oli pakko muistuttaa itelle että ei tuo typy oo kun vuoden ikänen :kieh: ...

niin onnea plussan johdosta :flower:

Yhteistyössä