Plussanneet Viilaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla Joanna että kaikki hyvin massussa! :-) Mulla on huomenna rakenneultra edessä, tuntuu ettei malttais millään oottaa! Onneksi on jo aamusella. Iski kamala flunssa päälle ja kotona lepäilen tän päivän. Masuasukki on alkanu liikkumaan ihan kunnolla, viime su ekaa kertaa tuntu kunnon potkuja ja isukkikin sai tuntumaa massun päältä, eilen illalla ja tänään on potkut voimistuneet taas huomattavasti. Aika jännältä tuntuu, ei enää epämääräistä kuplimista vaan oikeita liikkeitä.

Nyt takas vällyjen väliin lepäilemään, kirjottelen huomenna enemmän jos jakselee paremmin.

Aikku 19+1

Poikkesin kurkkaamaan kuulumisia ja nostamaan ketjuanne. Viilaajissa en tainnut edes muistaa onnitella Joanna&Jaskaa! Siispä teen sen nyt: onnea! Tosi kiva kuulla, että kaikki hyvin :-D

Tuolla toisella puolella vaikuttaa monen kohdalla tosi lupaavalta, saatte varmaan pian seuraa tänne… :-)

Ilona

Perjantaita kaikille :)

Kiitokset Ilonalle vierailusta! Mukavaa kuulla, että saadaan seuraa pian ;)

Huippua, että Joannan ultrassa kaikki hyvin! Kerro tarkemmin ultrakokemuksesta!

Ihanaa kuulla aikustakin. Mulla oli tänään neuvola ja täti sanoi sydänääniä kuunnellessaan, että vauva on tosi tyrkyllä ja potkii kovin. Sanoi, että liikkeet voi tuntua piankin ja varsinkin jos jaksaa keskittyä ja kuulostella. Odotan tosi kovasti!
Syke oli hieno, vahva ja normaali 155.
Muutenkin terkkari vaikutti tällä kertaa melkeinpä täysjärkiseltä :)
Ainoa mikä jäi vaivaamaan oli negatiivisuus, jota täti toi esille koko ajan... kysyi, että olenko jo kertonut omaisille jne. johon vastasin, että olen kyllä kertonut jo ihan kaikille eikä tämä enää mikään salaisuus ole kun mahakin on jo niin näkyvissä. Siihen terkkari sitten, että "hmm... niin... no toivotaan tosiaan ettei mitään ikävää enää tapahdu... olet kuitenkin niin alussa vielä". Tuli vähän sellainen fiilis, että kiitti kannustuksesta. Sitäpaitsi missä vaiheessa alan olla OIKEESTI raskaana, kun kerran ensimmäisen kolmaskin on jo ohitettu ja olen vieläkin vaan ihan alussa? Samoin kun kerroin säryistä ja odotin, että vastaus olisi jotain tyyliin "ihan normaalia tuo on", niin terkkari otti sen vähän liiankin vakasti ja totesi että "noh.... toivotaan, ettei se ole mitään vakavampaa". Siis just!

No mutta. Siinä päivän valitukset. Muuten onkin suorastaan pelottavan hyvä olo - koputan puuta :)

Täytyy rientää asiakastapaamiseen.

Monsku & Villi 14+5

heissan,

ultrakokemuksesta; pahin jännitys purkautui heti kun tajusin mitä kuvassa näkyy ja totesin Jaskan liikkuvan. Mies piti kädestä kiinni ja siinä vaihessa multa valui pari kyyneltä. Oli niin helpottunut olo. Jaska potki ja vilkutteli, muttei millään suostunut kääntymään kätilön ja mun mahanpainalluksista huolimatta. Jouduin nousemaan ja tekemään viis kertaa kyykkyyn-ylös -liikettä. Äidin liikehdintä kuulemma saattaisi aktivoida vauvaakin liikkumaan. No, näin tapahtuikin. Heti päästyäni takaisin tutkittavaksi Jaska kääntyikin ympäri ja kätilö pääsi tutkimaan niskapoimua. Kaikki siis oli hyvin ja koko vastasi prikulleen raskausviikkoja ja -päiviä. Mukaan saatiin pari kuvaa, joita on tullut tänäänkin kurkattua pari kertaa :-)

Tänään aamulla neuvolassa ei ollut mitään erikoista. Sydänääniä ei nyt kuunneltu kun ultrasta oli niin vähän aikaa. Verinäytteitä annoin ja hemoglobiini oli ilokseni noussut lukemaan 126 viime kertaisesta 118:ta. Verenpaineen alapaine oli melko korkealla, joten seurailen sitä nyt kotona. Korkea alapainehan mulla on ollut ongelmana jo ennen raskautta.

Onpas sulla Monsku tosi tökerö neuvolantäti. Eihän tollaista enää saisi sanoa kun on kriittiset viikot takana. Tietenkin mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa, mutta mulle tollaiset kommentit aiheuttais unettomia öitä. Mun täti puolestaan jopa vähän ihmetteli kun kerroin pelänneeni sikiön kuolemista kohtuun. Kyllä me ollaan nyt ihan OIKEASTI raskaana ja nyt nautitaankin siitä!

Kiva että Villillä oli kaikki kunnossa ja hieno oli syke! Kyllä se pieni sydän sykkii hurjalla tempolla.

Mullakin on nyt jo tosi hyvä olo; pahin väsymys on ehdottomasti ohi. Ihanaa kyllä että viikonloppu on tulossa, jotta voi ottaa ihan relaa. Mulla ei olekaan paljoa ohjelmaa suunniteltu. Tänään oon menossa duunikaverin tupareihin, mutta liukenen paikalta varmaan ajoissa. Ei niiden juttuja ja volyymitasoa kestä selvin päin :-)

Nyt kaffetauolle!

Joanna & Jaska 12+5

Ultrakuulumisia; masuasukilla kaikki hyvin! :-) Ei vaan meinannut ruveta yhteistyöhön, laitto kädet korville heti ja pakeni kun kätilö alko ottaan mittoja. Sai kuitenki otettua, mutta mulla alko tekemään tosi pahaa massun painelu, hiki alko virtaamaan ja kätilö käskikin kääntyä kyljelleen, kuulemma normaalia, alaselässä joku iso verisuoni joka selällään ollessa painaa ja aiheuttaa huonoa oloa, ja päällä oleva flunssa vielä pahensi huonon olon tunnetta. Kyljellään olo helpottu ja saatiin katsottua loputkin tarvittavat mitat. Nyt selvisi sekin miksi juoksen vessassa jatkuvasti, öisinkin 2-5 kertaa; vaavelin pää painaa virtsarakkoa... Ei ole vaarallista, ja öisin saan kyllä unen päästä kiinni heti pissillä käymisen jälkeen, mutta jos vielä yli 20 viikkoa tuossa asennossa mikä todennäköistä... No, ei voi mitään, pääasia että vaavelilla on kaikki hyvin.

Joku kysäisi synnytyssairaalaa...? Kätilöopistolle mennään, ja tähän saakka olen tyytyväinen ollut noihin ultriin, mukavia kätilöitä ollut, ensimmäinen oli vähän hiljaisempi mutta asiansa osaava, tämänpäiväinen kälätti niin että ei meinannu saada sanaakaa väliin. Haikaranpesää on mietitty, ensi ke pitää ilmotella jos sinne haluaa, toisaalta olisi varmaan hyvä kun siellä opetetaan vauvanhoitokin kai juurta jaksaen, mutta mulla on siitä kyllä paljo kokemusta moninkertaisena tätinä ja muutenki lapsenlikkana on tullu oltua paljo, miehellä taas vähemmän kokemuksia. Saapi ny nähä mitä päätetään...

Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen, näin viime viikolla unta että tuossa ultrassa selvisi kun levitteli niin avoimesti, mutta ei kyllä saatu mitään selvää, ja kätilö menikin jotenki ovelasti strategisten paikkojen ohi... 4d:tä on mietitty mutta tässä vaiheessa ei tunneta tarvetta kun kaikki näytti olevan hyvin, ja jos sekin tekee noin pahaa...

Nyt pitää mennä lepäilemään, flunssa väsyttää kovasti, ja kätilö käski nyt pitää tosi hyvää huolta ittestä niin vaaviki voi hyvin, ja mies saa sit hoitaa isoimman osan kotitöistä, niin ku tekee kyllä muutenki... :-) Hyvät viikonloput!

Aikku 19+2

Pikainen lauantai-tervehdys :)

Luin Joannan ja Aikun ihanat kuulumiset, mutta en nyt ehdi kirjoitella.
Hyvä olo vaan jatkuu. Uskomatonta!

Hauskaa viikonloppua!

T. Monsku & Villi 14+6

P.S käykää painostamassa haaveilevia viilaajia testaamaan... siel on oikein plussarypäs tulossa!

huomenta ja viikon alkuja!

Ihanaa kun aurinko paistaa, vaikka aamulla olikin pakkasta yli 20 astetta. Nyt tuntuu, että pystyy vihdoinkin alkaa nauttimaan olotilasta. Uskalsin vihdoinkin ostaa ekan odotusaiheisen lehdenkin! Enää ei ole aamuisin ykättänyt hampaidenpesukaan. Nyt yritän liikkua mahdollisimman paljon (tai no, kaks uintikertaa ja kaks kävelylenkkiä on mulle paljon).

Kiva kuulla että Aikun rakenneultrassa oli kaikki hyvin. Enpä olisi arvannut, että päältä otettava ultra voisi tehdä kipeää. Ikävää. Mekin ollaan harkittu 4D-ultraan menemistä jossain vaiheessa, me tosin halutaan tietää sukupuoli etukäteen. Eli että onko Jaska Jaska vai Jasmiina.

Menen tällä viikolla katsastamaan ekoja mammahousuja. Ongelma kun on siinä että mun nykyiset housut on alunpitäenkin kiristäneet (vain) vyötäröstä, eivätkä ne oikein anna periksi yhtään vyötärönympäryksen kasvamista. Luvassa on pitkiä lentoja, enkä halua viettää niitä kiristävissä housuissa. Tarkoitus on kyllä Jenkkilästäkin hommata lisää mammavaatteita.

Monsku; niistä baby-Leviksistä; mun on 6-9 kuisille, hommaanko sulle samankokoiset? Siellä taisi olla vieläkin pienemmille eli 3-6 kuisille.

Nyt takaisin töiden pariin. Ihanaa, enää neljä työaamuherätystä ennen lomaa!

Joanna & Jaska 13+1 (taitaa olla n. kolmasosa raskaudesta takanapäin!)

Moikka!!!

Ihan kamalaa, kun ei ole ehtinyt kirjoittelemaan! Rakas kollegani jatkaa sairaslomaansa kuukaudella (!) ja vaikka töitä yritetäänkin kovasti järjestellä niin, etten kuormitu liikaa niin toki tekemistä on enemmän kuin tarpeeksi.
Onneksi on ollut edelleen ihmeen hyvä ja tarmokas olo - jälleen kerran koputan puuta.

Parina päivänä olen välillä ihmetellyt "elohiirtä" vatsassa. Äsken yhtäkkiä hokasin, että josko ne olis liikkeitä?! voiskohan? Tosi kummallisia, ei ole aikaisemmin tuollaista ollut :)

Onnea Joanalle liikkumisen johdosta! Kaikki kunnia sulle, tää yks ei vieläkään satunnaista lenkkeilyä lukuunottamatta ole aktivoitunut...

Omistan nyt kahdet äippähousut. Farkut tuli postissa ja ne oli niin kertakaikkisen mukavat, että hankin heti H&M:ltä mustat suorat äitiyshousut töihin. Suosittelen lämpimästi niillekin, jotka eivät ole raskaana :)
Kyllä mun mielestä kannattaa mahdollisimman ajoissa hommata edes jotkut äippäpökät just esim. tollasia lentomatkoja varten! Mukavuus ennen kaikkea. Tosin kun kerran nämä housut vedin jalkaani, en enää tavallisiin raskauden aikana palaa.
Nyt on muuten vielä joitakin alejakin jäljellä.

Joanna häipyy sinne Jenkkilään! Voi hitsi, että olen kade. Sieltä varmaan löytyy kaikkea mahtavaa sekä äidille että Jaskalle!!!
Ois NIIN huippumahtavaa, jos tosiaan voisit diilata mulle ne vauva-levikset :)
Mä luulen, että just noi 6-9 kuisten vois olla paremmat kuin noi pienemmät. Käyttöikä on varmaan pidempi ja ton kokonen on jotenkin luontevampaakin pukea niihin Leviksiin... NIIN siistii. Toivottavasti niitä löytyy. Älä toki rasita itseäsi niiden etsimisellä, jos näyttää ettei helposti löydy.

Me vieläkin pähkäillään tuota sukupuoliasiaa... noh, katsotaan mihin suuntaan ajatukset kehkeytyy.

Mitäs me seuraavaksi odotetaan? Milloin Joannalla on rakenneultra? Mulla on sinä päivänä kun lähdetään reissuun eli 2.3. Sitä odotellessa...

t. Monsku & Villi 15+2

Osa 2 :)

Kävin vielä pikaisesti haaveilupuolella ketjua selailemassa ja voi hitsi miten paljon jännättävää! Kyllä sieltä ainakin muutama tänne tulee ja pian!

t. Samat

huomenia,

olenkin ollut hereillä jo klo neljästä saakka. Vessareissun jälkeen ei enää uni tullut, joten siirryin suosiolla olkkariin katsomaan telkkaria. Sitten vähän ennen kuutta alkoi väsyttää ihan julmetusti, mutta ei auttanut muuta kuin nousta varttia yli kuus. Nyt vaan haaveilen päikkäreistä, jotka aion ottaa kotiin päästyäni.

AI luoja kuinka kiinalaisten kanssa kommunikointi on joskus kivaa. Olen ollut yhteydessä yhteen potentiaaliseen uuteen tavarantoimittajaan Ms Judyyn, jonka äo ei taida päätä huimata. Olen vihdoinkin saanut hintatiedot haluamistani tuotteista, mutta pakkauksista tai muusta sellaisesta ei ole vielä tietoa. Pyysin sitten ystävällisesti häntä lähettämään "photo quotationin", joka sisältää tuotteitten kuvat, hinnat, pakkaustyypin, laatikoitten tilavuuden yms (jotta voin laskea rahtikulut). Nyt se älypää sitten kysyy multa "which photo. Pls tell me". Argh...

Tottahan toki mä tuon sulle Monsku pikku-Levikset, jos niitä löytyy siitä yhdestä kaupasta. Niinkuin aiemmin kerroin, niitä ei ihan joka kaupasta löydy! Hih, sitten Jaskan Ja Villin pitää joskus treffata Levis-henkisinä!

Onpa hauskaa että sulla on jo liikkeitä havaittavissa. Niitä "elohiirten" on pakko olla.

Mäkin olen nyt yksien mammahousujen omistaja. Ostin Bebesistä Kampista mustat suorat housut, joihin maha ei välttämättä mahdu ihan loppuvaiheessa, mutta kesä-heinäkuussa en varmasti housuja käyttäisikään.

Mulla on rakenneultra ma 12.3. Silloin te olettekin tainneet tulla takaisin reissustanne. No, ei mun varmaan pidä täällä yksin jännätä, kyllä haaveilijoista saadaan ihan just seuraa tänne!

Nyt työntouhuun!

Joanna & Jaska 13+3

Heippati,

Miten Joanna sait nukuttua nyt viime yönä?
Nuo univaikeudet on kyllä rasittavia. Mä olen viime aikoina saanut nukuttua ihan hyvin, mutta uni on todella katkonaista ja kevyttä.

Hihii. Hullu kiinalainen :) Mulla oli just eilen vähän samanlaista keskustelua yhden intialaisen häiskän kanssa, joka ensin miljoona kertaa pyysi eri sähköpostiviesteissä, että laitanhan tarjouksen jollekin hänen kollegalleen nimeltä Deepak myös kopiona. Kun sitten laitoin tarjouksen ja siihen kopioksi sen Deepakin ja kirjoitin vielä viestiin, että olen laittanut tämän myös Deepakille niin tyyppi vastasi, että "Thanks, but who is Deepak?!". Ei voi olla totta :) Mä en tiedä kumpi käsitti väärin, mutta kommunikointi ei ihan pelaa.

Oliko siellä Bebesissä mitään muuta kivaa? Mä olen käynyt siellä joskus pikaisesti, mutta en vielä silloin osannut katsella mitään tosissaan. Munkaan housut ei varmasti mene päälle enää loppuvaiheessa. Olen varautunut siihen, että joudun ostelemaan uusia matkan varrella, kun en yhtään osaa arvioida miten paino nousee. siksi tyydynkin henkkamaukkaan :) Oliko Bebes kovin kallis?

Pitää vielä tehdä pikakurkkaus haavelijoihin. Minervalla meni mönkään :(
Toivottavasti joku nyt löytäisi tännekin... Tehis taitaa olla selvä tapaus, mutta haluaisin jonkun tänne vakkaristi meidän kanssa ajatuksia vaihtaamaan!

Me ollaan reissussa vaan reilu viikko, kun ei ole enempää lomaa. Ja Joanna lähtee huomenna? Ylihuomenna? Ihan pian kuitenkin :(
Koska palaatte?

T. Monsku & Villi 15+4

hellurei,

viime yö meni hyvin nukkuessa, kiitokset kysymästä. Heräsin taas klo 04 ja oli vähän vessahätä, mutta käänsin vain kylkeä ja sain kuin sainkin unen päästä kiinni. Heräsin kuudelta, varttia ennen kellon soittoa, mutta se ei harmittanut ollenkaan.

Hih, mulla kiinalainen, sulla intialainen. On tämä kansainvälinen kommunikointi ihanaa ja joskus niiiiiiin hermojaraastavaa! Deepakille vaan terkkuja :-)

En tutkaillut muuta Bebesin tarjontaa, sillä aattelin keskittää ostoni Nykiin. Housut oli sikakalliit (81 E), eikä matksu ole mitään älytöntä, sillä kaikki hiukset ja pöly yms. jää siihen kiinni.

Joo, kyllä mä uskon että saadaan pian seuraa haaveilijoista; Fanny ainakin vaikuttaa selvältä tapaukselta! Toivotaan parasta!

Me lähdetään reissuun lauantai-iltapäivällä ja tullaan takaisin maanantaiaamuna 12.2. Pidän sen päivän vielä ylityövapaata. Pyhä tarkoitukseni on kyllä pari kertaa viikon aikana käydä nettikahvilassa lukemassa ja kertomassa kuulumisia.

Tuntui oudolta kaivaa kaapista kesähameita. Yks piukkakin meni vielä kivasti päälle. Kesätopit vaan tuottaa päänvaivaa; mulla ei ollut alunpitäenkään mitkään pienet rinnat (D tai DD) ja nyt näky on enemmän tai vähemmän Dolly Parton-lookalike (ei kuitenkaan vyötärön kohdalta :-) No, onneks oon menossa isotissisten luvattuun maahan!

Töissä on vielä vino pino hommia jotka pitää saada tehdyksi ennen huomista iltapäivää. Olen tehnyt ärsyttävän pitkän listan, josta pääsee vetämään yli rivin kerrallaan hommien valmistuttua. Hitaasti mutta varmasti lista lyhenee.

Pöh, neuvolantäti soitti; perjantaina otetusta pissanäytteestä löytyi tulehdus. Mulla ei ole ollut mitään oireita moisesta. Nyt pitää mennä hakemaan heti lääkettä, että pääsee reissussa uimaan. Olisin ollut tänään menossa uimaan, mutta neuvolantäti ei sitä suositellut.

No, nyt työn touhuun!

Dolly-Joanna & Jaska 13+4

Tervehdys kaikille vanhan viilaaja-klubin jäsenille!

Sorry, kun en oo ollu palstoilla. Täällä on sattunut ja tapahtunut; asuntomme on myyty ja vaihdamme asuinmaaksi Ruotsin ja kotikaupungiksi Tukholman. Elikkä tästä muodostunee varsinaisen tapahtumarikas vuosi...

Kertauksena, kun olen ollut "hukassa" niin pitkään:

Ikää on 34v. ja aviomiehellä 33v. Esikoista odotellaan ja menossa nyt rviikko 11+1. Ulkomailla olen asustellut viimeiset 7 vuotta. Kovin ollaan tästä raskaudesta onnellisia, kun elokuussa koettiin kohdun ulkoinen raskaus.

Pääsen nyt sitten vertailemaan kahden maan neuvolakäytäntöä ja tietty suomalaista systeemiä teidän ja kavereitten kautta kolmantena. Täällä on otettu veriseula jo valmiiksi ja niskapoimuun menen kun rviikkoja on tasan 13. Ilmoittavat sitten yhteistuloksen + ikälisän.

Toivottavasti kaikki on hyvin! Mulla on ollut samoja mietintöjä kuin Joannalla, kun nämä viikot varhaisultrasta niskapoimu-ultraan tuntuvat niiiiiiiiin pitkiltä: Onkohan siellä mahassa ketään? Tuo mahd.kohtuun kuoleminen kammottaa meikäläistäkin. Varsinkin kun tuntui, että ykääminen kesti vain viikon joskus rv 8 tienoilla. Mutta eilis-ja tänäiltana ykäsin taas! Ei uskoisi, että joskus paha olo voi rauhoittaa mieltä... Rinnat tosin on olleet arkoina koko ajan - olen luomukurvikkaana naisena saanut unohtaa juoksemisen ja hypyt kokonaan!

Paikallista neuvolan tätiä pääsen jututtamaan tämän kuun lopulla ekaa kertaa. Voi olla että sitä seuraava käynti onkin vasta Ruotsissa :-) Lääkärissä kävin jo heti viikolla 5 ja 8, täällä kaikilla on perhelääkäri ja ainakin meidän lekuri on tosi paljon "hengessä mukana".

Lupaan kummitella täällä nyt useammin ja toivottelen kaikille jo tänne ilmaantuneille oikein onnellista odotusta!

Ewa 11+1

moikka,

olipas kiva saada Ewa mukaan kirjoittamaan. Meillä onkin sitten parin viikon välein lasketut ajat Ewalla, mulla ja Monskulla. Aikku on sitten vähän pidemmällä, mutta kesävauva on luvassa kaikille!

Nyt on töissä kauhia kiire ennen lomaa, joten palaan paremmalla ajalla iltasella tai viimeistään huomenaamuna!

Joanna & Jaska 13+5

Heippa Dolly ja Ulkkis-Ewa ja muut jotka sattuu lukemaan :)

Oli tosiaan kiva, että Ewakin löysi itsensä tänne!!! Onnea kovasti!
Vai etta Ruotsiin tällä kertaa; saako udela miksi vaihdatte maata?

Ikävästi oli tuhma täi eksynyt haaveilevien viilaajien ketjuun. Tosin on siellä vielä varmojakin tapauksia!

Joannalla varmaan jo matkakuumetta?
Nauroin Dolly Parton tissivertaukselle kauan :) Hihii. Kandee olla ylpeä! Mäkin haluun megatissit! Musta tuntuu, ettei mun rinnat oo kasvanut yhtään. Se tavallinen tylsä B-kuppi tossa roikkuu...

Laskettuja aikoja on juu kahden viikon välein. Meikäläinen näki viime yönä sellaista unta, että lehdet rupes tippumaan puista eikä vauva ollut vieläkään syntynyt. Katsoin kalenteria ja mahaani vuorotellen ja ihmettelin, että kun on jo syyskuu, että eikös sen vauvan pitäisi jo syntyä... Just. Näen muutenkin ihan pimeitä unia! Onko muilla samaa?

Olen ihan ypöyksin kotona huomiseen asti, kun mies lähti broidinsa luokse kyläilemään. Tuntuu hassulta. Jotenkin en osaa enää nauttia yksinolosta samalla tavalla kuin joskus aikaisemmin. Ehkäpä tuijottelen lostin nauhalta, syön pizzaa ja painun koisimaan.. väsyttää jo nyt!

Onneksi on viikonloppu! Ihanaa sellaista kaikille ja Joannalle HYVÄÄ MATKAA! Tulee ikävä :(

T. Monsku & Villi 15+5

täällä ollaan!

Lähdetään kentälle puolen päivän aikoihin, kone Nykiin starttaa klo 14.30. Sitten luvassa 8,5h lento, kolmen tunnin odottelu kentällä ja kolmen tunnin lento Miamiin. Siellä ollaan perillä klo 22 paikallista aikaa eli klo 5 aamulla Suomen aikaa. Sitten pitää vielä hakea vuokra-auto ja etsiä ekan yön majapaikka. Kaikki hotlat on täynnä sunnuntaisen Superbowl-loppuottelun takia. Suunnataan aluksi kohti Key Westiä. Tän päivän Hesarissa olikin sopivasti aiheesta artikkeli.

Nyt pitää vielä pakata viimeiset vaatteet ja kengät matkalaukkuun ja sujauttaa jalat lentosukkiin!

Unista; mä näen kanssa melko villejä unia (en tosin ainakaan vielä Villistä :-), enkä Jaskastakaan. Jotkut on olleet melko väkivaltaisia mun normaaliin uniin verrattuina, jotkut taas yökköeroottisia (kaveri miehensä kanssa harrastamassa seksiä livesexshow-esityksen yleisössä...)

Toivottavasti Monsku sun yksinoloyö meni hyvin. Mä olin pari viikkoa sitten pari yötä yksin miehen lumilautailureissun ajan. Tosi orvolta tuntui olo. Niin sitä on reilussa kahdessa vuodessa oppinut ja tottunut että koko ajan on toinen vieressä. Ennen yhteenmuuttoa asuin kuitenkin melkein 10 vuotta yksin.

Pitäkäähän keskustelua yllä Ewa, Monsku ja Aikku. Rapakontakainen kirjeenvaihtaja lupaa tulla pari kertaa raportoimaan kuulumisia! Kenties mun palattua ollaan saatu lisää seuraa!

Hyviä vointeja!

Joanna & Jaska 13+6

Lauantaita! Täällä toinen kohtalotoveri, jota siivouspäivä odottaa! Mutta ensin kävelylle: täällä on sininen taivas, kirkas auringonpaiste ja melkein 10 astetta lämmintä...

Uteliaille tiedoksi, että Tukholmaan muutto on aina ollut tarkoituksena ennemmin tai myöhemmin. Viimostaan sitten kun ollaan pieniin päin - eli loistava ajoitus! Tuntuis että Ruotsissa on kuitenkin miehen sukulaiset, Suomeen pääsee laivallakin ja on luontoa ja tilaa enemmän. Tanskassa on oltu ihan vaan bisneksen takia, vaikka sikakivaa on ollut asua Köpiksen keskustassa. Tanskalaiset on tosi rentoja, eikä murehdi pienistä. Mies on Tukholmasta kotoisin muttei ole asunut Ruotsissa 13 vuoteen. Ollaan siis vähän alkuun turisteina siellä molemmat.

Oon tosin viettänyt tosi paljon aikaa ja lomia Ruotsissa, puhun ruotsia ja tunnen kulttuurin suht läpikotaisin. Mutta mies on luvannut, että jos en viihdy/ei viihdytä, niin muutetaan johonkin muualle!

Toivottavasti Joannalla on mukava matka ja me muut jaksetaan pitää palsta hengissä sillä välin - jospa tuolta haaveilijoista tipahtelisi vahvistusta tännepäin :-)

PS: Joudun käyttämään tota "Ulkkis-Ewaa" kun Ewa on varattu käyttäjätunnus...

Huips, ollaanpa tiputtu!

Äkkiä nostelemaan. Tosiaan saisi alkaa haaveilijoiden puolelta tippumaan joukon jatketta, mutta siellä tyhmät testit näyttää negaa ja tädit vaan pysyttelee piilossa. Höh. Noh, kyllä sieltä joku vielä pian kyytiin hyppää!

Ewan ympyröissä on ihan jo kevättä! Olen kade. Ja Joanna vaan reissaa maailmalla. Kade kade. Onneksi omaan lomaankaan ei ole enää kauhean kauaa...

Tällainen "tylsä" välivaihe on raskaudessa menossa... tuntuu ettei mitään tapahdu. Aina neuvolan/lääkärin jälkeen olen pari viikkoa rauhallinen ja sitten jo alkaa epäilyttää. Nytkin on ollut niin "normaali" oli pientä huimausta/pyörryttämistä lukuunottamatta, että taas alkaa miettiä sitä, että kasvaako siellä masussa mikään.
Rakenneultraan on vielä KUUKAUSI ja pitäisi yrittää rauhallisena pysyä :(
Alkais niitä potkuja nyt tuntumaan. Niitäkin odottelen jo niin kärsimättömänä vaikka tiedän ettei niitä todella välttämättä viikkokausiin vielä kuulu...

Oletko Ewa käynyt vielä missään ultrassa? Se niskapoimuan sulla on kuitekin ihan parin viikon päästä :) Jännittääkö?

Jaaha. Pitänee palailla töihin. Maanantai raahautuu eteenpäin toooosiiii hitaasti!

Hyvää viikonalkua kaikille!

T. Monsku & Villi 16+1

Heips! Juu, hiljasta on - täytyy käydä lukemassa haaveilijoissa, josko siellä tosissaan on niin "negatiivista" tunnelmaa :-) Mutta pakkohan sieltä jonkun on pian heittäytyä plussan puolelle...

Kääk! Älä vaan Monsku sano, että kun niskapoimutus on ohi, niin alkaa rakenneultran odottelu?! Mä kun oon yrittänyt tuudittautua siihen uskoon, että en enää hermoilisi niskapoimun jälkeen. Itsepetosta, tiedän, mutta kun sitä tuntee itsensä vähän hermoheikoksi... Potkuja tai edes liikkeitä haluaisin odotella minäkin, mutta meillä siihen menee vielä hyvä tovi! Millä viikoilla Suomessa rakenneultrataan?

Meillä kävi niin hupsusti, että testasin plussan 2 päivää ennen joululomille lähtöä ja tarkotus oli heti kun on mahdollista ultraamalla varmistaa, että raskaus on kohdussa. Meillä kun oli se kohdun ulkoinen elokuussa ja menetin munanjohtimen leikkauspöydälle. Ei siis oikein ollut varaosia enää... Mutta nyt oli sitten ultrattava reissussa, kun häippästiin täältä Ruotsiin ja Suomeen 3:ksi viikoksi!

No onneksi mun hyvä ystävätär siellä Suomessa on gynekologi ja se ultras mut siinä lomaillessani - kaveri lepäili onneksi oikeassa osoitteessa kohdussa. Tänne palatessa perhelääkäri lähetti vielä erikoislääkärille ultrattavaksi viikolla 8 ja kaikki hyvin, vahva syke jne. Eli ultrattu on - ja seuraavaa kurkistelua ystävänpäivänä odotellaan kovasti! Aviomies halusi ultran ystävänpäiväksi, kun on kuulemma sopivan romanttinen päivä semmoiselle tapahtumalle :-) Ja juu, jännittää!

Ai Monskun pikkuinen on tekonimeltään Villi! Meidän kaveria kutsutaan pähkinäksi ja/tai peanutiksi - nimi viitannee varhaisultrien pähkinämäiseen ulkonäköön. Saattaa olla, että vaihtuu seuraavassa ultrassa - tai ehkäpä kaverista tulee ajan kanssa "kookospähkinä", kun maha kasvaa!

Ewa 11+5

Kirjoittelen sitten lounastauolla taas enemmän... nyt pitää rientää palaveriin...
Mutta sen verran tulin tänne toitottamaan, että Kirppuli Kirppuli Kirppu plussasi plussasi plussasi!!!! Jee :)

T. Monsku & Villi 16+2

Yhteistyössä