Plussalennon masunkasvattajat

IHANAA, lentolaiset, IHANAA! Nyt alkaa jo tässäkin pinossa lasketut ajat olemaan käsillä. Upeeta päästä jännäämään oikeen todenteolla. :heart: :heart: :) Oma LA tuntuu olevan vielä jossain hamassa tulevaisuudessa, mut mahan jumpsutuksista päätellen jollain alkaa jo olla kiire ulkomaailmaan... :D :heart:

Mukavaa viikonalkua kaikille!!
 
Takokaapas nyt tälle onnettomalle vähän järkeä ja hermoja päähän! :ashamed: :kieh: Mulla on perjantaista lähtien juilinut mahaa välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta tasaisesti koko ajan. Aivan kuin menkat alkaisivat ihan justiinsa. Etenkin mökkitien kuopat tuntui ikävältä. Tottakai on sitten mielikuvitus lähtenyt lentoon ja samalla toiveet kohonneet jonnekin stratosfääriin. :ashamed: Tästä jos tulee pudotus, niin musta jää jäljelle vain märkä läntti. :( Miehestäkin huomaan, että sitä jännittää, vaikka se kovasti yrittää innostustaan peitellä. Testata en kuitenkaan vielä halua, sillä tänään on vasta dpo 9-10.

Yritän koko ajan hokea mielessäni, että vaikka tämä onkin ihan uutta, se ei silti tarkoita, etteikö se voisi olla vain normaalia, ennen menkkoja tulevaa jomotusta. Mistäs mä voisin tietää, mikä on mulla normaalia, kun olen ovuloinut ehkä neljä kertaa viimeisen vuoden aikana! :kieh: SILTI, haluaisin niin kovasti toivoa, että tämä olisikin sitä itseään. :ashamed: Perjantaihin on vielä niin kovin pitkä aika... *huokaus*
 
DoB tosi hyvin on mennyt...pahoinvoinnista en joutunut kärsimään ja muutenkin hyvin pienillä säryillä on päässyt :D väsymys on ainut mikä on vaivannut niin alussa kun nyt loppusuorallakin.
Sitä varmaan äiti-luonto kasvattaa tulevaan kun sitä keikkuu joka yö siinä 4-5 välillä pystyssä ja sit kasin maissa on taas aivan valmis sänkyyn...on oppinut tuohon katkonaiseen unirytmiin :LOL:
Masu mulla kasvaa mukavasti yläkäyrällä oliskohan nyt sf mitta 34 ja masun ympärysmitta navan kohdalta 109cm =) ja tässä 160cm tangossa se on joihan hyvin...
Painoa on tullut 9,5kg tähän mennessä...ja vauvan painoarvio oli kaks vkoa sitten 2700g eli hyvin kasvaa :heart:

Mitenkäs teillä muilla on mennyt??!!
onko teillä jotka alkuvaihetta käytte läpi niin kovasti ollut pahoinvointia??
Mites tiedetäänkö täällä sukupuolista mitään tai mmeinataanko kysellä??!! :heart:

cristiina ja vaavi 36+4 :heart:
 
Heipä hei,

pakko kommentoida noita oireita kun taas on olotila muuttunut.

Jouskari mä niin elävästi vielä muistan sen kun rinnat oli niin kipeet ettei pystynyt nukkumaan mahallaan ( olen siis tottunut nukkumaan niin päin). Kun se menee ohi niin kannattaa nauttia vatsallaan nukkumisesta niin kauan kun pystyy ilman pömppöä niin päin nukkumaan =)

Mulla kiloja on kertynyt noin 18kg mutta sf-mitta normikäyrällä ja äkkiä mitattuna sain vatsanympärykseksi 110cm. (Alkupaino oli siis 58kg.) Vatsanpeitteitä ei siis ole tullut lisää van kaikki rasva on kertynyt peppuun ja reisiin...nice! :whistle: Suurin syy tähän painon nousun on se etten ole päässsyt liikkumaan koska lantion nivelet ovat löystyneet niin paljon etten ole päässyt liikkumaan normaaliin tapaan.

Nyt rv 38 on olotila muuttunut radikaalisti! olen jo päässyt tekemään kolme pyörälenkkiä ja käveleminenkin alkaa taas sujua! Syy tähän on ilmeisesti vauvan laskeutuminen. Jotenkin on ihnaa kun tietää että olotila alkaa "normalisoitua" mutta toisaalta kauhean haikeaa tajuta että kohta tämä kaikki ihanuus on ohi...

Joten nautitaan raskaudesta ja plussatuulia kaikille yrittäjille!!!!

Pickane+Pikkarainen 37+2 :heart:
 
DoB
Onnea ekasta neuvolasta Jouskari :) Mulla myös ekalla kerralla täti puhui sen 2h. Mutta se aika meni tosi nopeesti kun se oli niin uutta ja jännää.

Mulla ois huomenna neuvolalääkäri, onkin taas ihan tajuton tauko viime kerrasta, silloin olin 22+1. Toivon mukaan saisin koko loppuajaksi sairaslomaa, on tää töissäolo ihan yhtä tuskaa ja esimies ei sitä vaan tajua :kieh: Kiva kun illalla on selkä ihan tulessa ja supistelee niin paljon että ei voi kun maata sohvalla. Ja huom! en ole nyt tehnyt mitään remppahommia eli ei johdu siitä ;) Äippäloma alkais mulla 10.10, joten ois kyllä jo ihanaa jäädä pois. Meillä vaan tahti kiristyy töissä koko ajan ja mä en pysy siinä mukana :/

 
Kiva kuulla muidenkin plussalentolaisten kuulumisia! :)

Hienoa Pickane, että pääset taas liikkumaan! On varmaan mahtava tunne. Toisaalta ymmärrän (niin paljon kuin ei-koskaan raskaana ollut voi ymmärtää ) sen haikeudenkin. Hurjan nopeasti on aika mennyt! Sehän oli aivan kuin eilen, kun plussasit!

Jouskarille onnittelut ekasta neuvolasta! Oliko sun mies myös mukana? Se mahtaa olla aika innoissaan. :D Pitäisi tässä syksyllä taas treffata sun ja Veenan kanssa. Kunhan vaan joskus kerkeän taas Tampereelle. :whistle:

DoB: :hug: Toivottavasti saat saikkua. Onhan toi aika hurjaa, jos iltaisin et pysty muuta tekemään kuin makaamaan! :eek:

ON: Joku vois nyt tulla ja vaikka ampua mua tai jotain! :kieh: Olen koko illan puuhaillut ja pari kaveriakin kävi kylässä. Mitään tuntemuksia ei ollut, mutta annas kun istuin hetkeksi paikoilleni, niin jo alkoi! Enää ei oikeastaan jomottele, vaan jännästi kihelmöi ja on sellaista paineentunnetta. Kävin selailemassa raskausoirekeskusteluja, ja vaikka monella olikin alkanut juilinat aikaisin, niin melkeinpä yhtä monella ne enteili t-k-k:ta. Oikeastaan mitään muita oireita ei mulla olekaan. Valkkarikin on vähentynyt. Väsyttää toki, mutta se nyt voi johtua säästä tai kuun asennosta, mistä lie. Pentele. :headwall: Ovistikkuja olis kaapissa vielä muutama, mutta mun henk.koht. mielipide on, että niillä testaaminen on tässä vaiheessa ihan yhtä tyhjän kanssa. Aina mä niihin jotain viivaa saan, joten turhaan alkaisin innostua, jos sellaiseen pissisin. Noh, enää kaksi päivää ja kolme yötä perjantaihin... Tik, tok, tik, tok.
 
Kiva, kun Cristiina tosiaan löysit tännekin! Päivitin sulle tuonne LA:n, aiemmin olit ilman sitä.

Pantikselle tsemppiä ja plussatuulia, mulla ainakin juili just menkkamaisesti, mutta olikin sitten raskausoire! ++++++ :whistle:

Jouskari, no tärkeintä on, että mieskin tuli mukaan, vaikka sillä hiukan tylsää olisi välillä ollutkin :D

Nyt on sitten tuntuneet ekat potkut oikein kunnolla! :heart: Toissailtana mies piti kättä tiukasti kohdulla ja tunsi kaksi selvää potkua, mulla tuntui samaan aikaan kohdussa vain sitä kuplintaa. Mutta sitten eilen illalla kattelin frendejä miehen jo nukkuessa, ja kas kun yhtäkkiä tuntui oikein napakka potku kohdun etuseinässä! Panin heti käden kähdun päälle, ja tunsin kaksi tosi terävää potkua kättä vasten. Ne yllättivät mut niin, että melkein säikähdin ja vaistomaisesti irrotin käden :LOL: Oli kyllä huikean jänskä tunne, naureskelin vain itsekseni, vaikka oli kyl sitten pakko herättää mies ja kertoa sillekin. Tänä aamuna mies sitten piteli kättä useampaan otteeseen kohdulla ennne töihin menoa, mutta pikkuinen nukkui sikeästi. Taitaa olla meille tulossa melkoinen yökyöpeli, kun iltaa kohden innostuu ;) Äsken kyllä sitten tunsin taas yhden potkun, mutta suurimmaksi osaksi vain kuplintaa tuolla sivulla. Potkut tuntuu näköjään vaan kun etuseinään potkii, sivuilla tuntuu tuona kuplintana.

Mutta olipa ihana yllätys! :heart:

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 16+4 :heart:
 
neuvolassa tänään olin ja kaikki oli muuten hyvin mutta hb oli laskenut 108 vaikka syön rautaa...ihmettelinkin miten oon niin pirun naatti koko ajan... |O
Toivottavasti ei nyt enään hirveesti mee alaspäin...
vauva oli myös kasvanut hyvin arvio n.3300g ja kuulemma vaikuttaa pitkäselkäseltä :D
Nyt kattellaan ens viikkoon ja jos kasvanut samalla vauhdilla niin passittaa mut ultraan että pitääks arviot paikkaansa ja jos näyttää että vois mennä yli 4kg laskettuun mennessä niin sitten arvioidaan paikat et kuin paljon sieltä tulee läpi...
nyt olis sit 20pvää laskettuun...toivottavasti vähemmän syntymään :D
Cristiina ja vaavi 37+0 :heart:
Se olis sit viikko38 käsillä =) [/quote]

 
Testasin negan eilen. :ashamed: Sairastuin keskiviikkoiltana mahatautiin ja niistä oireista hämääntyneenä menin testaamaan. Eilen olikin sitten ihan h**vetillinen päivä sängynpohjalla. Onneksi iltaa kohti alkoi helpottaa. Tänään on jo parempi fiilis, vaikka aamupuuro vähän ikävästi kiersi mahassa.

Tänään alkoivat kovemmat kivutkin, joten eiköhän se t-k-k sieltä porhalla viikonlopun aikana. :(
 
DoB
Nostelen meidät takaisin etusivulle! Mitä kaikille kuuluu? Pantis tuliko täti?

Muuttoviikonloppu takana ja olipa kyllä aika rankkaa. Vaikka olin ajatellut ottaa rauhassa niin ei sitä vaan osaa katsoa vierestä kun muut tekee, joten tuli rehkittyä taas ihan tarpeeksi :D Kauhean rempan keskellä asutaan mutta en silti vaihtais tätä mihinkään, on vaan niin siistiä! Ja joskus kun tämä on valmis niin tää on törkeen hieno. Eli hyvillä mielin ollaan :heart: Tänään oon tehnyt pihatöitä ja mies parhaillaan kaataa moottorisahalla mulle lisää raivattavaa huomiseksi. Ei lopu hommat kyllä kesken! Onneks ei tarvi enää olla töissä niin ehtii tekemään kaikkea oikeesti tärkeetä :D

Kävin tänään tilaamassa meille vaunut ja turvakaukalon autoon, aika pitkään maltoin odottaa, oon melkoisen ylpeä itsestäni :D Ja sitten eksyin taas vauvanvaateostoksille....mulla on sille kyllä ihan kauheesti jo vaatetta. Mutta kun ne on vaan niin suloisia :heart: Ja tänään löysin viimein ihanan toppapuvun meille täksi talveksi kun äitiyspakkauksen omaan se pieni hukkuu joulukuussa.

Lentoemolle onnea liikkeiden tuntemisesta :heart: Se on vaan niin ihanaa. Saan itse olla tyytyväinen kun tää masuasukki on niin vilkas, että ei ole kyllä kertaakaan tarvinnut miettiä että onkohan siellä kaikki ok. Tänään siellä lastentarvikeliikkeessä kommentoitiin, että mun maha on tosi pieni :eek: Ihan hassua kun meidän mielestä tää on tosi iso :p Ja mä kauhulla odotan, mihin mittoihin tää lopulta kasvaakaan. Ihme juttu muuten, mulla ei neuvolassa viimeksi ollenkaan otettu sf-mittaa, joten ei hajuakaan menenkö millä käyrillä.

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia! Ja voikaa paksusti :D

Dob ja öttiäinen 27+5
 
Jouskis: Mitäs sie menit nickis vaihtaa!!! Nyt on totuttelu uuteen :D

Mie alan pikku hiljaa olee kypsä tähän olotilaan.. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää.. Pitäisi saada rautatabletit hankittua, mutta minkäs teet, kun ei oo rahaa..

Mutta tänään sain kuitenkin imuroitua, pestyä lattiat ja IKKUNAT!! Tyttöjen huoneeseen vaihdoin prinsessa-verhot, jotka kuopus sai synttärilahjaksi, meidän makkariin vaihdoin vanhat verhot, mutta ihanat, kun pimentää kivasti meidän huonetta entisestään :D. Olkkarin molempiin ikkunoihin tuli sitten nuo kapat, jotka oli makkareissa. Vielä pitäisi mitata kuinka paljon on kangasta jäljellä, että pystyisinkö tekee pitkät verhotkin. :D

Vielä pitäisi nuo vaatekaapit vaihtaa.. Mutta jos mie huomenna tekisin sen. En ainakaan enää tänään, ku tuli miehen veli anoppinsa kanssa käymään.

Maanantaina olisi seuraava neuvola.. Oikeastaan seuraava etappi, että joko on valkuainen virtsaan ilmestynyt.. Joten oikeastaan senkin takia oon tässä yrittänyt siivoilla, että jos lähtö tulee KYS:iin, ni oonpahan ikkunat pessyt :heart:

Mutta nyt antamaan tytöille iltapalaa! :wave:
 
heipparallaa kaikille!
en ole aikoihin itestäni ilmotellu..
eli sairaslomalla ollaan ja vauvat kasvaa, reilu viikko sitten A: 993g ja B: 1020g.
yhteisen istukan takia nyt käydään kahden viikon välein ultrassa.
supistelee päivittäin ja useasti mutta niihin ei liity kipua.. ja kohdunkaulassa ei ainaka viimeks muutoksia.
olo alkaa olla kuin valaalla.. kiloja on tullut 15 ja sf mitta oli muutama viikko sitten 33cm ja nyt vatsanympärys nyt 115cm.. lähtöpaino siis 64kg eli norm vartaloon aika möhömaha!

mutta nyt painun pehkuihin!
heippa..

millimenninkäinen ja murut 27+6
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Sain vielä viikon lisä aikaa.. Oli onneksi harmitonta valkovuotoa.. Mutta sitä, kun vertailee toisiin raskauksiin, ni tottakai sitä heti ajattelee pahinta. Ja toisen etapin pääsin eteenpäin, kerran kuopuksen kohdalla alkoi oireet rv 36, joten nyt senkin ohitin :D.

Torstaina olisi ä-poliaika (pääsen näkee pitkästä aikaa vauveliinin ja kuulee painoarvion, ihanaa!) ja seuraava nla olisi 16.10.

Mieletön väsymys päällä. Onneksi sain tänää siivottua vitriininkin, ni nyt on kaikki paikat siivottuna :D. Nyt voin ruveta hiukan jo lepäilemäänkin.. Jos en sitten joskus innostu pakkaseen leipomaan.. Mutta ensiksi pitäisi sekin tyhjentää+sulattaa.. Kuten myös jääkaappi-pakastin yhdistelmä..

Kun tultii kotio, ni katottii pari jaksoa uusia prisoneita. Johan on mielenkiintoiseksi mennyt.

Mutta nyt pötköttelee sohvalle!

Kerrankin hymyilen.. Olo on kuin voittajalla.. Helpottunut olo, ettei vielä tarvinnut lähteä laitokselle.

Red Dragon & Nuppu 36+1


 
Jouskis, eihän sua enää tunnista! :D

Täällä on toivuttu viime kierron pettymyksestä ja taistelutahtoa kasvatettu. Nyt on käytössä clomit 2 tbl annostuksella. Mitään oireita ei ole taaskaan clomeista tullut, enkä tiedä pitäisikö iloita vai ei... :ashamed: Viikon päästä seurantaultra.
 
pantalaimonen tiiä mitä oot aiemmin kirjotellut noista clomeista...mutta jos sitä tehoa mietit kun ei mitään oireita ole niin mä voin vallan mainiosti niitä syödessäni ja kuitenkin toisesta kierrosta vauva sai alkunsa...eli kyllä ne silti tehoaa vaikka olisitkin oireeton =)
pidän kovasti peukkuja että vauva saa pian alkunsa :heart:

Täällä ollaan ihan kypsyneitä tähän odotuksen ihanuuteen :ashamed:
supistelee kovasti mutta ei kuitenkaan tarpeeksi...koitan kovasti keksiä syytä et pääsis lääkärille ja sais tietoo että onko noi paikat jo lähtenyt avautumaan(mitä itse luulen) vai elättelenkö turhia toiveita siitä että pääsis lähiaikoina synnyttämään että onko paikat vielä visusti kiinni :headwall:
toivon hartaasti ettei enään tarvii menna neuvolaan vaan lähtö tulis ennen torstaita...
Cristiina ja vaavi 38+5 :heart:
 
Heips vaan täältäkin suunnalta!

Cristiinallahan on jännät paikat ihan käsillä. :heart: :) Tsemppiä loppukiriin!
Ja Pantikselle onnenpotkuja takapuoleen!

ON: Nyt ei mahaa enää saa piiloon millään.
:p Ensi viikolla on neuvola, veikkaan että kiloja on tullu ihan mukavasti. Ihanasti läheiset on mukana vauvan odottelussa. Oon saanu lahjoituksina jo vaikka mitä vauvatavaraa, ihan nolottaa kun en oo ite hankkinu vielä mitään saati suunnitellu sen kummempaa. :ashamed: Jotenki tää arki on tämmöstä matalalentoa, ettei ehi mitään ylimäärästä häsäämään. Ajattelin äippälomalla sitte rehkiä... :whistle:
 
Nostelenpa plussalentoakin välillä. :saint:

Viime maanantain seurantaultra ei kauheasti toiveita herättänyt, mutta gyne määräsi vielä "akateemisesta mielenkiinnosta" uuden ultran perjantaille. Silloin olikin yllätys valmiina, kun oikeassa munasarjassa näkyikin iso 19,2 mm:n folli! :eek:

Gyne tiesi, että mun mies joutuu maanantaina takaisin armeijan harmaisiin kertaamaan, joten kysyi, haluanko samantien varmistaa oviksen viikonlopuksi? No tottakai halusin! :D Kipaisin sitten apteekista Pregnylin ja gyne pisti sen omakätisesti. Nyt on sitten viikonloppu vietetty ahkerasti vällyjen välistä ja edessä on parin viikon piinailut! :heart: Gynekin oli tilanteesta enemmän kuin innoissaan ja sanoi odottelevansa hyviä uutisia malttamattomana. :)

Mitäs muille lentolaisille kuuluu? :attn:
 
Pantalaimon: Peukut pystyssä :D :wave:

Itsellä tänään nla.. Ja hiukan jännittää, että tuleekohan tällä viikolla lähtö kys:iin. Pikku hiljaa alkaa tuntuu siltä, että varmaankin valkuaista on virtsaan ilmestynyt.. Eilen nimittäin valkovuotoa tuli illalla jonkin verran..

Mie oon vain siivoillut.. Nyt pitää ruveta siivoilee tuo olohuoneen vitriini, ni sitten olis ns. kaikki paikat järjestelty. DVD-hylly saa kyl odottaa siihen, että oon vauvan kanssa kotona.. En rupea kiipeilee kyl pahemmin korkeille tuoleille :D.

Eilen siivosin vaatenaulakon, keittiön kulmahyllyt + vitriinin ja imuroin.

Mutta nyt antaa tytöille aamupalaa ja ite ottaa eiliset pyykit pois ja siivoilee tuo vitriini.

Red Dragon & Nuppu 36+1 :heart:
 
Pantis: täälläkin peukut pystyssä! ++++++ :whistle:

Red Dragon: voi hurja kun sulla on jänskät paikat! Meinaan kun nyt voisit jo alkaan synnyttää "ilman ongelmia" , vai mitä? Onko tukalaa masun kanssa?

Mulla masun kasvu on jotenkin pysähtynyt :/ Tuntuu, ettei ole kasvanut kuukaudessa yhtään. Painokin yhdessä vaiheessa pysähtyi, mutta kyllä täs on sitten tullut 5 viikossa melkein kaksi kiloa lisää :whistle: Saas nähä, kuinka gyne saarnaa keskiviikon visiitillä ;)

Oon kyllä syönyt tosi terveellisesti, tooosi paljon kasviksia ja hedelmiä, ja suklaata hyvin hyvin vähän, itse en söisi lainkaan, mutta kun vauva sitä vaatii :D

Sen oon kyllä huomannut, että sokeripitoiset ruuat, eli myös hedelmät ja pasta saavat pirpanan jytyyttämään masussa tosi innolla, kun taas puurosta se ei kummemmin välitä :D

Nää potkut on kyllä maailman ihanin juttu, aina rupean rupattelemaan mamman omalle pikku mussukalle, kun siellä mammaa potkitaan :heart: Tulee aina sellaisia endorfiiniryöppyjä, kun tuntee, että pikkuinen on hereillä. Hassua kyllä, en ole koskaan tuntenut oloani yksinäiseksi, vaikka olenkin yksin, mutta nyt, jos vauva nukkuu, niin tuntuu useinkin siltä, että jotain puuttuu. Ja sitten jos vauva herää, niin tuntuu kivalta, kun tajuan, etten olekaan yksin :D Outoa, kun olen aina pitänyt itseäni hyvin yksin viihtyvänä, enkä aiemmin ole esim. miehen poissaoloista kauheasti kärsinyt, niihinkin tottuu. Ja nyt yhtäkkiä masussa möyrivä vauva onkin niin ihanaa seuraa :heart:

Koskas jouskiksella on ultra?

Voi olla, että jo keskiviikkona selviää, että onko tyttö vai poika... Rakenneultrakin pitäisi varata, Italiassa se tehdään viikoilla 20-22, eli ei tässä enää ole kauheasti aikaa...

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 20+1 :heart:
 
lentis: Kyllähän tuo masu on koko ajan oikeastaan tiellä.. Mutta eniten siitä on haittaa yöllä :LOL: . Kyljen kääntäminen ei ole mitenkään helppoa..

Mie kyl toivon, että ei vieläkään olisi valkuaista virtsassa, koska haluaisin edes kerran selvitä ilman myrkytystä.. Enkä haluaisi vielä lähteä synnyttämään..

Esikoisella alkaa ensi viikon maanantaina foniatrisessa osastolla puhe ohjelmat, että katsoovat, mistä syystä puhe on viivästynyt.. 13.10-24.10 on neidillä Kys:iin aika, viikonlopun käy vain kotona.. Mutta, kun tyttö on ruvennut kolmessa kuukaudessa puhumaan enemmän ja enemmän.. Jotenkin tuntuu vain niin turhalta viedä.. Mutta pakko kai se on..

Tuonkin takia haluaisin synnyttää vasta sitten, kun esikoinen on jo kotona..
 
Red Dragon: mun istukka-aivot ei tietty tajunneet, että toi proteiini merkkaa raskausmyrkytystä :ashamed: Höpötän vain innoissani, kun aattelen, että ois niin ihanaa saada pikkuinen syliin. En kyllä tietty toivo, että synnytys käynnistyisi ennen aikojaan, mutta varmaan sitä jotenkin rauhoittuu, kun tietyt viikot on ohi ja tietää, että esim. keuhkot ovat jo toimintakykyiset pienellä.

Tsemppiä! Toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä tällä kertaa! :heart:
 
lentis: Esikoinen syntyi rv 36+4 eikä keuhkoissa ollut mitää ongelmia. Ihan terve tyttö syntyi :heart: ja kuopus syntyi rv 38+2 :heart:

Kyllähän tuo synnyttäminen on kaxpiippuinen asia.. Toisaalta toivoisi, että nyytti syntyisi pian, ku olotila ei mitenkään kiva välillä ole.. Mutta sitten, kun haluaisin kokea sen "normaalin" synnytyksen, eli milloin lähteä synnyttämään jne.
 

Yhteistyössä