Plussa tuli,pala kurkussa kun lapsia jo niin monta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa?

Vieras
Onko netissä mitään vinkkejä suurperheille tai mitä mun pitäisi ajatella tai ottaa huomioon kun täällä mietin ja pyörittelen päässäni asioita?Mistä saan apua päätökseeni?Ollaan keskusteltu raskauden keskeytyksestäkin,uusi vauva voi olla katastrofi omalle jaksamiselle.Mistä tiedän jaksanko vai en?Mistä voin olla varma että meidän avioliitto kanssa kestää uuden lapsen?Lapsia on nyt jo 4.Voihan se olla ettei se viides mitään kaada ja homma sujuu,olen vaan nytkin jo niin väsynyt.Kumpa voisin tietää etukäteen jaksanko vai en tai kestääkö terveys.Tai jos teen keskeytyksen,miten ihmisen mieli kestää sen?

pst.niille jotka miettii,kyllä ehkäisy oli käytössä.

Jos olet jaksamisen rajalla jo nyt niin fyysisesti, henkisesti kuin parisuhteenkin suhteen niin abortti lienee paras vaihtoehto.

Ja sitten se ehkäisy oikeasti kuntoon jos ei enempää lapsia haluta. 4 lapsen äiti tietää jo miten niitä lapsia tehdään.

Pillereitä käytän ja suunnitelmissa piuhat poikki.Yhtäkkiä plussa.Olen shokissa varmaan.

Ei se maailman loppu olisi,mutta kun näin ei suunniteltu.Olisinkohan viikolla 6.

Meillä kävi samoin, ehkäisystä huolimatta tuli vielä lapsi. Oltiin jo päätetty ettei tulis enää mutta tuli sittenkin. Olin juuri saanu uuden vakituisen työpaikan ja raskaus alkoi siten että jouduin kertoa siitä koeajalla. Myös jaksamista mietin. Me kuitenkin pidettiin vauva koska henk koht en ikinä olis selvinny abortista, olisin aina tullut pitämään itseäni oman vauvan murhaajana jos oisin sen tehny. Samalla kannalla oli mieheni. Hyvin meillä on mennyt, vauva on nyt 10kk vanha ja koko perheen silmäterä. Isommat lapset rakastaa häntä yli kaiken, erityisesti meidän esikoinen. On meillä raskastakin ollut, vauva kärsi koko viime talven toistuvista korvatulehduksista ja korvat lopulta putkitettiin (jonka jälkeen on ollut terve). Mutta en kyllä häntä pois antais. Jos abortti yhtään epäilyttää sua niin en suosittele tekemään sitä koska sitten se kalvaa sua koko loppuelämän ajan. Minkä ikäisiä teillä muut on, onko teillä tukiverkkoa että saisit apua lastenhoitoon? MIten miehesi suhtautuu asiaan?

Jatkossa suosittelen teettämään sterilisaation. Meillä mies kävi sterilisaatiossa menneenä keväänä ja nyt toivottavasti ehkäisy on sitten varma.

Itse olen ajatellut saanko ikinä anteeksi tekoani,annanko itse itselleni anteeksi tai antaako Jumala mulle anteeksi?Olen toivonut jopa keskenmenoa,ettei tarvisi tehdä päätöstä.Onneksi meillä on tukiverkkoa jolta voisi pyytää apua,mutta tässä kohtaa on jo noloa pyytää apua kun tekee vaan lisää lapsia. :( Jos annan raskauden jatkua,tiedän että lasta rakastetaan.Kärsiikö muut lapset?Niin paljon mietittävää.Olen varannut jo lääkärin ajan keskeytyksessä tarvittavaa lomaketta varten.Jos sielä saisin keskulteltua päätöksestä lisää.

Miehen mielestä keskeytys olisi toisaalta hyvä,toisaalta paha.Mies on myös huolissaan mun terveydestä,tehtiin miten päin vain.Samoilla linjoilla,että periaatteessa saisi tulla,periaatteessa ei.Isoin on koulussa,toinen menossa kouluun.