plussa tuli, mutta huolestuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piiku84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piiku84

Uusi jäsen
11.06.2011
23
0
1
plussasin tänä aamuna. Tein testin kun ihmettelin että "mahatauti" vaan jatkuu ja jatkuu :) ja plussaahan se näytti. Mulla on kuitenkin nyt kolmena päivänä ollu pikuyisen ruskehtavaa (hyvin vaaleaa) vuotoa. Pitäskö huolestua? Rasskaus on vielä hyvin alussa, koska kävin noin 4 vkoa sitten gynellä enkä sillon olut raskaana.. vaan sain sillon terolutit kierron tasaamiseen.. Munhan ei pitäny tulla helpolla raskaaks, kun viimes menkat oli tammikuussa.. ja tässäpä sitä ollaan. odotelin menkkojen alkua, viimesestä terolutista reilu viikko.. menkkojen sijaan sain kuvottavan olon ja tuon vaalean vuodon.. Onko muilla ollut tällasta?

Itsellä oli alku aikaan todella todella paha olo,oksensin melkein ne ensimmäiset kolmet kuukaudet,ja itselläni lisääntyi valkocuodon määrä ihan älyttömästi,ihan piti pikkuhousun suojia käyttää kun oli niin runsas vuoto. Kuukautisethan jos on lähettyvil niin voi tulla vielä vuotoa vaikka onkin raskaana. Itsellä tuli yhdynnän jälkeen verta muutaman jälkeen ja sekin on kuulema ihan normaalia :) Sinuna soittisin neuvolaan kertoisin asiasta, ja kerro samalla sama asia mikä täällä,sieltä saat täydellisen vastauksen niiltä. :)

Mulla ei ollut huonoa oloa, mutta tuota rusehtavaa vuotoa kylläkin ja sitä tuli paljon. Piti oikein side laittaa. Ultrassakin kävin kun olin niin huolestunut, mutta kaikkihan hyvin oli. Eli tuo vuoto oli "vanhaa verta".

Jännä,miten monilta kuulee,et niillä ei ollu huonoja oloja ja voi oikein hyvin, kun itseään miettii et mulla oli ne kolme ekaa kuukautta,aivan kamalalia. Keskiraskaus meni kyllä tosi hyvin,mutta sitten taas tämä viimeinen kolmas.. olen todella väsynyt ja kipuja on vaikka kuinka. Mutta jokainen on erilainen :)

Mulla on tässä raskaudessa ollut vuotoja ihan vielä muutama viikko sitten (tällä hetkellä rv 19+6). Välillä ihan kirkastakin verta ja silti kaikki hyvin. Tuo rusehtava pieni vuoto voi noin alussa olla kiinnitysvuotoa ja myöhemmin voi johtua esim. siitä kun kohdunsuulla on niitä pieniä verisuonia jotka voivat helposti rikkoutua esim. seksin tai liikunnan yhteydessä. Mä kun huolissani siitä kirkkaan verisestä vuodosta soittelin Kättärille niin sieltä antoivat semmoisen nyrkkisäännön että jos ei ole kipuja ja/tai todella runsasta vuotoa, niin kaikki on todennäköisesti hyvin!

• Tykkää
Reactions: Sintu74 ja tanzie
Mulla on tässä raskaudessa ollut vuotoja ihan vielä muutama viikko sitten (tällä hetkellä rv 19+6). Välillä ihan kirkastakin verta ja silti kaikki hyvin. Tuo rusehtava pieni vuoto voi noin alussa olla kiinnitysvuotoa ja myöhemmin voi johtua esim. siitä kun kohdunsuulla on niitä pieniä verisuonia jotka voivat helposti rikkoutua esim. seksin tai liikunnan yhteydessä. Mä kun huolissani siitä kirkkaan verisestä vuodosta soittelin Kättärille niin sieltä antoivat semmoisen nyrkkisäännön että jos ei ole kipuja ja/tai todella runsasta vuotoa, niin kaikki on todennäköisesti hyvin!
Minulle on tehty alkionsiirto (2 alkiota) 17.6 ja eilen aamulla sain raskaustestissä plussan.
Päivällä alkoi rusehtava tiputteluvuoto, joka muuttui illalla punaiseksi.
Aamulla oli pikkuhousunsuojassa myös pieniä verihyytymiä.

Soitin naistentautien polille ja kerroin oireistani. Jos vuoto pysyy edelleenki niukkana ei ole mitään syytä huoleen, mutta jos vuoto muuttuu kuukautismaisen runsaaksi pitää olla yhteydessä heihin tai viikonlopun sattuessa mentävä päivystykseen.

Vaikka alkaisi runsaampikin vuoto, voi toinen alkio olla silti kiinnittyneenä ja toinen vain tulla pois. Tässäpä sitä nyt sitten seurataan mihinkä suuntaan vuoto on menossa...
Minun tapauksessani on ainakin se hyvä asia, että molemmat munatorvet on poistettu eli alkiot eivät voi kiinnittyä ainakaan sinne. :)

Yhteistyössä