Playmobil-joulukalenterin lapsille hankkineet

• Viestiketjun aloittaja Aina oppii jotain uutta
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja uusavuton:
Selitä mulle vielä, miksi se pitää lukea siinä päällä? Pitääkö kahvikupissa lukea: "varo, kuumaa" tai kaduilla, "varo, liukasta" tai suklaapaketissa "varo, lihottaa".
Älykäs kommentti. Todella vertailukelpoisia tähän.
Ei varmaan olisi hankalaa kirjoittaa siihen laatikkoon joku maininta, että koottava?
Jos kalenteri on laatikko, jossa on valmiit avattavat luukut, niin pitäisiköhän minun sitten avata yksi luukku etukäteen, jotta näen, miten se toimii? Näinkö sinä toimit lastesi joulukalenterin kanssa?

meillä
noh noh.

Älkääs ilkeilkö ap:lle.

Mokia käy kaikille ja harva ilkee niitä täällä tunnustaa.

Ap: vaikka mein tytöt olis oottanu kalenteri kourassa miun töistä tullessa, niin kyllä ne lapset ymmärtää, jos sanoo, että anteeks, äiti ei huomannu, odota vähän niin äiti korjaa. Huomenna saat avata kaks luukkua. (itse asiassa en ollu ehtiny meiän omaa kalenteria täyttää vasta kun viime yönä joten jouduin vastaavan pettymyksen tuottamaan omille lapsilleni)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja geena:
Mielenkiinnosta kysyn: miten se piti koota?
Harkittiin kyseisen kalenterin osamista, mutta päädyttiin toiseen.
Siellä laatikossa oli sisällä väliseinät (koottavat) ja pienissä pusseissa osia. Piti koota ukkelit, polkypyörät ja kaikki, mitä siellä kalenterissa nyt sisällä sitten olikin.
On kyllä aika hieno.

uusavuton
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Selitä mulle vielä, miksi se pitää lukea siinä päällä? Pitääkö kahvikupissa lukea: "varo, kuumaa" tai kaduilla, "varo, liukasta" tai suklaapaketissa "varo, lihottaa".
Ei varmaan olisi hankalaa kirjoittaa siihen laatikkoon joku maininta, että koottava?
Jos kalenteri on laatikko, jossa on valmiit avattavat luukut, niin pitäisiköhän minun sitten avata yksi luukku etukäteen, jotta näen, miten se toimii? Näinkö sinä toimit lastesi joulukalenterin kanssa?
Ei, koska siinä on ne avattavat luukut. Playmobile kalenteri on pakkauksessa, joka pitää kuitenkin avata. Annatko muutkin lelut aina pakkauksineen lapselle?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
noh noh.

Älkääs ilkeilkö ap:lle.

Mokia käy kaikille ja harva ilkee niitä täällä tunnustaa.

Ap: vaikka mein tytöt olis oottanu kalenteri kourassa miun töistä tullessa, niin kyllä ne lapset ymmärtää, jos sanoo, että anteeks, äiti ei huomannu, odota vähän niin äiti korjaa. Huomenna saat avata kaks luukkua. (itse asiassa en ollu ehtiny meiän omaa kalenteria täyttää vasta kun viime yönä joten jouduin vastaavan pettymyksen tuottamaan omille lapsilleni)
No ei tässä nyt suurta virhettä tullut, poika odotti kyllä ihan mielellään että saatiin se valmiiksi.
No, aina oppii uusia asioita - ja hyvä niin.

meillä
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Meillä oli pari vuotta sitten ja kyllä siitä heti näki, että koottava se on joten kokosimme sen mieheni kanssa sitten ennenkuin 1.12 koitti.
Mistä sen näki, kun missään ei lukenut?
No sehän on pakkauksessa, annoitko sä sen siinä pakkauksessa sitten 1. päivä sille lapselle? Eihän sen pakkauksen päällä ole mitään luukkuja tms. joten on ihan loogista kurkata pakkauksen sisälle ja KAS KUMMAA jos on aivot tallella niin huomaa, että kalenteri ei ole koossa.
Siinä oli päällä sellainen suojapahvi, jonka alla on luukut. Ihan normaalisti avattavat.
Meidän Playmobil-kalenterissa tavarat laitettiin pieniin pahvisiin laatikoihin jotka kiinnitettiin siihen kalenterin alustaan joten eivät olleet valmiita luukkuja siinä. Toki luukkujen paikat näkyi numeroin, mutta kun tarkemmin katsoo ei mistään saa luukkuja auki koska luukkuja EI OLE vain paikat joihin ne pahvilaatikot laitetaan.
On varmaan sitten erilainen. Tässä mallissa nimittäin on luukut, valmiiksi katkoviivoitetut eli avattavat. Laatikon sisälle tehdään osista sellaiset väliseinät ja laitetaan tavarat sisälle.
On siis tällainen
http://www.playmobil.de/on/demandware.store/Sites-DE-Site/de_DE/Product-Show?pid=4157&cgid=Weihnachten
Kas vaan. Ovat muuttaneet mallia. Tuo on kyllä parempi. Varmaan helpompi koota.

ap
Ei, koska siinä on ne avattavat luukut. Playmobile kalenteri on pakkauksessa, joka pitää kuitenkin avata. Annatko muutkin lelut aina pakkauksineen lapselle?
Osaatko sinä yhtään lukea vai onko vika ymmärryksessä? Olen muutamaan otteeseen kertonut, että TÄSSÄ ON AVATTAVAT LUUKUT.
Ja ainoa pakkaus tässä mallissa oli päältä sujautettava pahvikääre.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Oi ei. Onpa ihania nää uudet. Toi keijukalenteri olis ollu ihan pop meillä. Ennen niitä oli miusta vaan yks malli/vuosi. Täytynee tilata jo ens vuodeks....
Minä suorastaan "rakastan" uusia Playmobileja, niitä on nykyään ihan käsittämättömän hienoja. Minulla oli niitä pienenä, mutta ei noin hienoja kuin nykyään on saatavilla.
Saksalaisessa kaupassa, josta tuon kalenterin ostin, oli kaikki nuo kalenterimallit. Täältä taisi saada vain Ellokselta paria mallia eikä tuota poliisiasemaa ollenkaan.

vv
Katselin noita kalentereita kaupassa marraskuussa (ei kyllä ollut juuri tuo kyseinen kalenteri) ja minusta niissä oli pieni lappsu muovin alla, missä oli kuvattu pikkulaatikoiden kuvausta. Oisko se jääny teidän paketista pois. Mutta tosiaan, meillä kyllä ne muovit otetaan jo hyvissä ajoin pois jolloin tuokin olisi varmaan paljastunut.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Katselin noita kalentereita kaupassa marraskuussa (ei kyllä ollut juuri tuo kyseinen kalenteri) ja minusta niissä oli pieni lappsu muovin alla, missä oli kuvattu pikkulaatikoiden kuvausta. Oisko se jääny teidän paketista pois. Mutta tosiaan, meillä kyllä ne muovit otetaan jo hyvissä ajoin pois jolloin tuokin olisi varmaan paljastunut.
Edelleen: tässä ei ollut muovia ympärillä. On siis selkeästi erilainen kuin Suomessa myytävät.

PM
Oisko välillä hyvä ottaa hetki aikaa tutkia pakkausta?? Kyllä tuossakin kalenterissa on takakannessa kuva, mistä löytyi sitten asettelualusta (pahvinen taustakuva), paketin päältä vai sisältä?

Meillä on jo toista kertaa se kalenteri. Ja kyllä oon älynnyt, että on koottava. Kun sehän on ihan luukuton pahvilaatikko siinä päällä, niin siitä kai olen tajunnut avata sen ja siten huomannut sen olevan koottava.
Mutta ei siinä kyllä tosiaan taideta mainita missään, että on koottava. Mä olen aina niin utelias, että kurkkaan kaikkeen mitä oon ostanut :ashamed: Että yllätys se mullekin ekalla kerralla tais olla, että joutuu sen kalenterin koota pahveista asti. Tai no ekalla kerralla piti koota 24 laatikkoa...

Sakke
Kuule, mulle kävi ihan samalla tavalla. Edellisvuonna oli kalenterissa ne laatikot jotka ripustettiin siihen pahviin kiinni, mutta nytpäs kannen alta paljastui aivan oikein avattavat luukut, joten samalla tavalla päättelin kuin sinäkin, että tänä vuonna kalenteria ei kootakaan. Sehän oli teipattu sivuilta myös kiinni. Joten meilläkin avattiin se eka luukku ja kaiveltiin muovipussia sieltä. Sitten minäkin vihelsin pelin poikki ja sanoin, että kokoan sen ensin. Meillä näitä kalentereita on kaksi pojalla ja tytöllä. Eipä siinä, kokosin sitten ne ja otettiin uusiksi. Sisällä laatikossa oli sitten ne ohjeet ja tavarat, mutta tosiaan teipatun laatikon sisällä...

Yhteistyössä