Planeetan tyhmin kysymys kääretortun teosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lähettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lähettäjä

Vieras
Eli, pitääkö mun siis laittaa sokeri leivinpaperin päälle ja kumota se sitten siihen kuumana? Ja levitetäänkö hillo kuuman pohjan päälle vai kylmän ja koitanko rullata sen kylmänä vai kuumana?

On sitten varmaan 15 vuotta aikaa edellisestä tekeleestä =)

Itse olen kyllä oppinut, että heti kuumana kumotaan leivinpaperin&sokerin päälle. Märällä liinalla kostuteen ja irrotetaan pohjassa kiinni ollut leivinpaperi. Hillo päälle ja nopesti rullalle. Jähtyneenä tulee halkeamia helpoiten. En tiedä onko näin, mutta kyllä täältä palstalta aina ammattilainen löytyy.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Itse olen kyllä oppinut, että heti kuumana kumotaan leivinpaperin&sokerin päälle. Märällä liinalla kostuteen ja irrotetaan pohjassa kiinni ollut leivinpaperi. Hillo päälle ja nopesti rullalle. Jähtyneenä tulee halkeamia helpoiten. En tiedä onko näin, mutta kyllä täältä palstalta aina ammattilainen löytyy.. :whistle:

Hillon kanssa lämpimänä rullaaminen onnistuu, mutta jos täytteenä on voikiisseliä tai jotain missä on kermavaahtoa, kannattanee odottaa jäähtymistä.

No nyt sitten kumoan kuumana =) Tuun tänne huutelee jos menee vikaan... Ja niitä halkeamia tulee aivan varmasti ja sellainen neliskanttinen torttu tilattuna että ei tuu pettymyksiä;)

Se paperi muuten lähtee kivasti kans niin, että repii sen reilu 5 sentin suikaleina irti. Jos meinaan käy niinku mulle, että saa revittyä sen taikinan tärviölle siinä paperinirrotusvaiheessa... :whistle:

Yhteistyössä