PKKS-Joensuu Synnytyssairaala,kokemuksia!!

Kauanko pitäävät normaalioloissa toisen synnytyksen jälestä?
Ymmärsin,että vain 2pv.. (?)

Onko perhehuoneita?Jos niin millaiset?
Näkyykö hinnassa perhehuoneen ja tavallisen monikkohuoneen ero? Hinnat?

Silläpä tässä kyselen,kun esikoisen kanssa Mikkelin Keskussairaalassa vietettiin helvetilliset 2,5pv..ja pääsin lääkärin luvalla kotiin,kun selitin tilannetta. Olin itkuinen ja yksinäinen.Useampi mamma samassa huoneessa,unet tietty vähillä vähän jokaisella vauvojen herättyä vuoronperään :/

Tällä erää ajatuksena perhehuone ja nopea kotiutuminen,jos vaan toivoa sopii
 
"vieras"
Mulla oli hirvee ikävä esikoista ja miestä ku kakkosen kans olin ko.sairaalassa, ja pyysin että voitais kotiin jo päästä. No,kuopus ku syntyi aamulla niin olikohan seuraavan päivän iltana kun sit päästivät. Seuraavana päivänä tosin piti vielä käydä kääntymässä kun vauval oli lievää keltaisuutta ja kattoivat nousiko paino.
Melkein sen illan ja yön kotona koitinkin tankata vauvaa ettei tarvis ainakaan takas enää menn.
 
"vieras"
No minua pitivät toisen kohdalla yli 2 vuorokautta... Kuopus syntyi n. klo 22 illalla, joten kun se 2 vuorokautta tuli täyteen illalla niin piti seuraavaan aamuun odottaa lääkärintarkastusta. Eli yhteensä 3 yötä jouduin sairaalan lakanoissa viettämään. En kyllä edes perhehuonetta kysellyt kun toista olin tekemässä, mutta esikoisen aikaan olimme semmoisessa. Niitä taitaa osastolla olla kolme tai neljä. Ensin piti kyllä 2 vuorokautta jakaa huone kolmen muun kanssa, sitten toiset kaksi vuorokautta oltiin perhehuoneessa(vauva kellastui joten oltiin vähän ylimääräistä).

Kuopuksen kohdalla lääkäri ei olisi kotiuttanut vielä sen 2,5 vuorokauden päästäkään, koska mulla ei ollut maito noussut ja vauvan paino oli pudonnut vähän reippaammin, alle 10% kuitenkin. Hoitaja sitten käänsi lääkärin pään, kun olin itkenyt ne päivät ikävääni siellä ja halu kotiin esikoisen luo oli jo hirmuinen. Meidän piti kahden päivän päästä käydä uudelleen punnittavana.

Toisellakin kerralla olin neljän hengen huoneessa(on siellä kai muutama kahden hengen huonekin) ja koin sen epämiellyttäväksi, nukkuminen oli niin hankalaa. Jos ei oma vauva valvottanut niin jonkun toisen. Tai jos kaikki vauvat onnekkaasti nukkuivat niin joku äiti kuorsasi tai puhui puhelimessa jne... Kansliaan ottivat nihkeästi vauvaa esim. suihkun ajaksi, kerran kävin pyytämässä ja vastaus oli nuivasti ilmoitettu että no voit jättää vähäksi aikaa jos vauva on tyytyväinen. No olihan se sillä hetkellä, mutta kun noin sanotaan niin vauhkona siellä suihkussa sitten yritin tunnistaa oman vastasyntyneen ääntä kaikkien muiden vauvojen itkusta että joko se nyt siellä itkee ja joko pitää juosta pois suihkusta...

Sit mulle kerran sanottiin myös siitä kun en käynyt itse hakemassa ateriatarjotinta, vaan se tuotiin huoneeseen... Kun olisin itsekin pystynyt. No olisin, mutta en ollut vielä ehtinyt kun imetin vauvaa. Siitäkin jäi jotenkin paha maku suuhun, kun on niin herkässä mielentilassa. Eli kaiken kaikkiaan ei mitkään erityisen positiiviset fiilikset ole synnytysvuodeosastolta, mutta onneksi sieltä kuitenkin aina loppujen lopuksi pääsee pois... Ihan normimeininkiä tuo kai on olipa missä vaan, hoitajat vaan on niin kiireisiä että töksäyttelevät sanojaan sen enempiä ajattelematta.
 
"vieras"
me tiedetään mitä tehdään! Vaikka ens kertalainen! no toisella kerralla irvistelin ja joku ees älys että kovat on kivut! Tympeitä! Voisitte ees olla pikkasen mukavampia. Eka kerta voi hyvä päivä... Itse en tiedä mitään niin kuuntele hoitajia! Tympee! tympee heti jo sillon mieleen. Se vastaan otto apulainen kyllä oli mukava!kysy sattuuko minä sanon vaan että sattuu kohta pääset.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25560463]No minua pitivät toisen kohdalla yli 2 vuorokautta... Kuopus syntyi n. klo 22 illalla, joten kun se 2 vuorokautta tuli täyteen illalla niin piti seuraavaan aamuun odottaa lääkärintarkastusta. Eli yhteensä 3 yötä jouduin sairaalan lakanoissa viettämään. En kyllä edes perhehuonetta kysellyt kun toista olin tekemässä, mutta esikoisen aikaan olimme semmoisessa. Niitä taitaa osastolla olla kolme tai neljä. Ensin piti kyllä 2 vuorokautta jakaa huone kolmen muun kanssa, sitten toiset kaksi vuorokautta oltiin perhehuoneessa(vauva kellastui joten oltiin vähän ylimääräistä).

Kuopuksen kohdalla lääkäri ei olisi kotiuttanut vielä sen 2,5 vuorokauden päästäkään, koska mulla ei ollut maito noussut ja vauvan paino oli pudonnut vähän reippaammin, alle 10% kuitenkin. Hoitaja sitten käänsi lääkärin pään, kun olin itkenyt ne päivät ikävääni siellä ja halu kotiin esikoisen luo oli jo hirmuinen. Meidän piti kahden päivän päästä käydä uudelleen punnittavana.

Toisellakin kerralla olin neljän hengen huoneessa(on siellä kai muutama kahden hengen huonekin) ja koin sen epämiellyttäväksi, nukkuminen oli niin hankalaa. Jos ei oma vauva valvottanut niin jonkun toisen. Tai jos kaikki vauvat onnekkaasti nukkuivat niin joku äiti kuorsasi tai puhui puhelimessa jne... Kansliaan ottivat nihkeästi vauvaa esim. suihkun ajaksi, kerran kävin pyytämässä ja vastaus oli nuivasti ilmoitettu että no voit jättää vähäksi aikaa jos vauva on tyytyväinen. No olihan se sillä hetkellä, mutta kun noin sanotaan niin vauhkona siellä suihkussa sitten yritin tunnistaa oman vastasyntyneen ääntä kaikkien muiden vauvojen itkusta että joko se nyt siellä itkee ja joko pitää juosta pois suihkusta...

Sit mulle kerran sanottiin myös siitä kun en käynyt itse hakemassa ateriatarjotinta, vaan se tuotiin huoneeseen... Kun olisin itsekin pystynyt. No olisin, mutta en ollut vielä ehtinyt kun imetin vauvaa. Siitäkin jäi jotenkin paha maku suuhun, kun on niin herkässä mielentilassa. Eli kaiken kaikkiaan ei mitkään erityisen positiiviset fiilikset ole synnytysvuodeosastolta, mutta onneksi sieltä kuitenkin aina loppujen lopuksi pääsee pois... Ihan normimeininkiä tuo kai on olipa missä vaan, hoitajat vaan on niin kiireisiä että töksäyttelevät sanojaan sen enempiä ajattelematta.[/QUOTE]

sitä ymmärrystä vaikka kuitenkin hoitajat oottee 24/7 töissä jaksaa sen verran "leikkiä" sitä oon ihku ja muuta ja jaksan kuunnella!
 
"vieras"
ite lähin n.1vrk synnytyksen jälkeen. sanoin vaan että tahdon jo kotiin ni sanoivat etteivät he voi ketään siellä pakollakaan pitää.. osastolla on mukavia hoitajia, mutta myös niitä, jotka ovat työhönsä kyllästyneitä.

ja perhehuoneita on kai kolme, mutta niiden saanti on työn takana, ensisynnyttäjät etusijalla. ja paljon 4-6 hengen huoneita. viimeks oli muuttunu siten että ensisynnyttäjät oli samassa huoneeessa ja sit uudelleen synnyttäjille oli omat huoneet, eli sen mukaan laitettiin huoneisiin..
 
"mie"
Mie synnytin kaksoset Tikkamäellä pari vuotta sitten. Ei tosiaankaan
mitään pahaa sanottavaa. Aiemmat synnytykset Kättärillä ja kyllä oli
Joensuussa huomattavasti mukavempi henkilökunta, leikkurin väki
ja muutenkin rauhallisempaa. Saimme yhden hengen huoneen mikä oli
yllätys. Hoitajat ihania, imetysmyönteisiä ja kannustavia.
 
no thanks
Kolme kertaa ollut eikä ole ikävä. :( Nopea kotoutuminen ja perhehuone-yhdistelmä ei ehkä mahdollinen. Itse sain perhehuoneen esikoisen synnyttyä mutta silloin viivyttiinkin pidempään.
 
mut on heitetty pihalle ekasta ja tokasta puolentoista vuorokauden kohdalla. kolmas vajaa 2vrk myöskin.
ekasta tulivat kysymään haluunko jo pois jos lääkäri laskee, toki halusin, tokasta kyselin vuorokauden jälkeen koska pääsee pois ja kolmosesta lääkäri tuli iltapäivällä osastolle parin vauvan takia että päästiin pois.
tosin ite oon onnistunu synnyttämään just ennen ruuhkia niin ovat joutunu pistää kotiin kaikki kynnelle kykenevät.

perhehuoneista ei tietoa kun ei koskaan saatu.

osa hoitsuista on ihania, osa on sitten taas..
 

Yhteistyössä