PK-seudun odottajat, mihin synnyttämään?

Kertokaas kokemuksia näistä synnytyssairaaloista, plussaa miinusta jne :) Pitäis pikkuhiljaa päättää sairaala, mutta ei mitään kokemusta mistään joten millä perusteella sitä valitsisi :eek: help me! :D :flower:
 
Synnytin ensimmäisen kättärillä. Tarkoitus oli mennä haikaranpesään, mutta synnytys oli hankala, niin ei päästy. Vaikeuksista huolimatta minulle jäi positiivinen kuva kätilöistä ja synnytyksestä. Kohta mennään taas ;)
 
Miinusta kättärille. Plussaa naistenklinikalle.
Synnytin esikoisen kättärillä. Oltiin käyty Haikaranpesässä valmennukset ja kaikki. Kun synnytys sitten käynnistyi kotona lapsivesien menolla, soittelin Haikaranpesään jossa oltiin ihan hoomoilasina. Huonoa palvelua, ihme pompottelua. Päädyin synnyttämään jonnekin ongelmatapaus-osastolle, vaikka ihan normaali synnytys oli.

Pari kertaa kun olin loppuraskaudesta tekemisissä kättärin lääkäreiden kanssa, olivat todella töykeitä ja kovakouraisia. Kaikenmaailman harjoittelijat tunkivat sormensa ties minne kysymättä edes! Rankka kokemus ensisynnyttäjälle. Kätilö synnytyksessä oli onneksi todella kiva, mutta aika sairaalan vuodeosastolla tuskallista. Samassa huoneessa kanssani koliikkilapsi, eikä minun annettu nukkua edes käytävässä. Miehen vaatimusten ansiosta saatiin vikaksi yöksi perhehuone (joka siis oli ollut tyhjillään, mutta eivät halunneet majoittaa siihen, ettei petivaatteet likaantuisi), jossa nukuin ensimmäistä kertaa kolmeen vuorokauteen ja olin ihan uusi ihminen! Imetys"ohjaus"kin oli pahimmillaan sitä, että hoitaja marssi yöllä huoneeseen, läpsi hereille, veti rinnat paljaiksi ja tökkäs vauvan siihen. Opin oikean imetystekniikan, ylläriylläri, vasta kotona NETISTÄ! Siis ei enää ikinäikinäikinä kättärille.

Olin just ekassa ultrassa Naistenklinikalla ja itku meinas päästä kun olivat niin ystävällisiä! Tunsin olevani oikeassa paikassa ja mikä tärkeintä, tunsin olevani tärkeä, äiti. :heart:
 
Kättäri saa minunkin ääneni. =)

Harmi että Mussupussulla on ollut noin huono kokemus, ihmettelin kun luin etten kertaakaan ole itse kokenut mitään moista.. :hug: No henkilökuntaahan siellä on paljon sielläkin..
Toivottavasti saat parempaa palvelua naikkarilla.. :)

Mutta siis asiaan, itse olen kolmesti ollut synnyttämässä kättärillä, viimeksi kaksoset eli "ravasin" hyvin useasti polillakin. Ja tosiaan itse olen aina saanut hyvää palvelua. Toki polilla aina joutui odottamaan tutkimuksiin pääsyä (vähintään 10-15min annetusta ajasta.. :) ). Ja nyt ekassa ultrassa oli vähän "outo" kätilö ultraamassa.. :D
Mutta muuten koen että on kuunneltu jne. Harjottelijoistakin kysytty sopiiko olla paikalla ja osallistua (polilla nämä, synnytyksissä ei ollut).

Itse jotenkin näen naikkarin niin "laitosmaisena" ulkopuolelta, tosin on todettava etten ole koskaan kai sisälä käynytkään.. :D

Nyt huhtikuulla olisi tarkoitus taas mennä Kättärille synnyttämään... :)
Toivottavasti tuuri hyvästä palvelusta jatkuu.. :)

Onnea amelie- sinulle myöskin, valitset sitten minkä sairaalan tahansa.. :)
 

Yhteistyössä