Pk-seudun julkisten lipuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maalainen

Vieras
Auttakaa turistia!! Muutin vasta Järvenpäähän ja nyt pitäisi opetella kulkemaan julkisilla tai oikeastaan maksamaan niillä. Huomenna olen menossa ystävän luokse Helsinkiin ja ensin ostan junasta luonnollisesti lipun Järvenpää-Helsinki eli saan jonkun vyöhykelipun ABC. Voiko sillä samalla lipulla kulkea Helsingissä esim ratikalla vai pitääkö minun siellä taas ostaa joku uusi (sisäinen?) lippu? Olen niin hukassa noiden maksujen kanssa enkä HSL:n sivuilta osaa etsiä tarpeellisia vastauksia:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SugarBabyLove:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit mennä sillä samalla niin kauan kuin on voimassa

Niin, siis tosiaan sellasella lähiseutu kolmosella(? ). Pelkällä junalipulla ei onnistu.

Eli siis se vyöhykelippu ABC ei kelpaa? Pyydän muun lipun?

Juu, pyydät lipun Helsinkiin, ja sanot tarvitsevasi sellaisen, jolla voi myös sisäisessä liikenteessä matkustella.

järvenpäästä ostaa lipun saa abc lipun joka käy vain junissa niin kauan kun siinä on aikaa jäljellä.helsingissä ostat joko helsingin sisänen lipun joka käy bussissa,metrossa ja sporassa tai sitten vain sporalipun joka on halvempi, mutta käy vain sporamatkan.

Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
tulisko muuten halvemmaksi ostaa abc lippu ja spora lippu kuin se jolla voi matkustaa sisäisessä liikenteessä ja junalla?

Mielestäni ei. Ja kyllä Järveenpäästä pitäisi se yhdistelmälippu saada, koska Keravaltakin saa ja ovat samaa vyöhykettä.

http://www.hsl.fi/FI/liputjahinnat/hinnat/Sivut/default.aspx
Tuon mukaan Järvenpää ei kuulu noihin alueisiin, mutta miten sanoin niin en minä noista muutenkaan mitään tajua :/

Järvenpää ei ole osa pk-seutua, joten VR ei myy järvenpäästä matkustaville lippua joka kävisi muualla kuin VR:n junissa. Voit matkustaa Järvenpäästä ostetulla voimassaolevalla abc-lipulla esimerkiksi Espoon rataa pitkin niin paljon kuin kirjaimia sinne suuntaan riittää.

Yhteistyössä