pk:n varhaiskasvatussuunnitelma

lueskelin sitä tuolla netissä ja kaikki ajatukset näytti siinä ruudulla oikein hyvältä, mutta sitten aloin enemmän miettimään kohtaa "vanhempien ja hoitajien välinen luottamus". Kun tuossa syksyllä poika taas meni päiväkotiin, niin hänen ryhmässään oli uusi hoitaja (oli kuitenkin jo vahna tuttu päiväkodissa). Eräs aamu kun poika vähän vänkäsi kun jätin hänet hoitajalle, niin hoitaja alkoi juttelemaan enemmänkin ja keskustelumme aikana antoi selvästi ymmärtää, että hänen mielestää poikani ikäisten lasten pitäisi olla kotona eikä päiväkodissa jne. Siitä lähtien tuli usein mietittyä, että kohteleekohan hän tasavertaisesti lapsia vai vaikuttaako hänen oma asnteensa laten arkeen. Pitäiskö mun mainita tästä jotain johtajalle, vai? Tottakai jokaisella saa olla omat mielipiteensä, mutta minun mielestäni on tökeröä alkaa avautumaan vanhemmille siitä, kuinka huonosti ovat asiat kun 2-vuotiaat lapset ovat hoidossa jne.
 
meillä tyttö oli 10,5 kk kun meni päiväkotiin ja poika tulee olemaan vähän alle vuoden. meilläkin on vähän pakkotilanne viedä lapset tarhaan heti äitiysloman jälkeen koska ei olisi pärjätty jos olisin jäänyt kotiin, tai ehkä juuri juuri. mutta mä tykkään että on rahaa eikä tarvi jokaista penniä venyttää. ei meille ole ikinä sanottu tuollaista, se oma asia koska vie hoitoon.
 
Yap
kylläpä mä saattaisin mainita. Palveluammatissa hekin ovat ja varsinkin jos tuntuu että oma lapsi ei halua kyseisen ihmisen kanssa jäädä niin voi se asenne paistaakin

Meijän 2v ainakin nauttii tarhasta....en itte osaa pitää mitenkään pahana tarhassa oloa. Tietty joskus tulee tarve pitää "lomaa" tarhasta äiti poika aikaa mahdollisuuksien mukaan.

Mut kyllä meistä aika moni äideistäkin töissä käy, soo soo meitä :LOL:
 
kokemusta
Kyllä minusta pitäisi antaa palautetta. Minulla on kokemusta siitä, miten mieleltään vinksahtanut hoitaja toi omat asenteensa hoitopaikkaan (joka tosin oli pieni). Ongelmiahan siitä tuli, ja ne paisuivat.
Hoitajan oma mielipide on hänen omansa, ei hänen pitäisi sitä vanhemmille työtilanteessa esille tuoda. Saisit mielenrauhan, jotta varmistuisi, että hoitaja toimii ammattimaisesti.
 
Miskan äiskä
Itse olen vastaavassa ammatissa, enkä kyllä tuollaisia sammakoita suustani päästä vanhempien kuullen. Olisihan se tietenkin ihanteellista, että kaikki lapset voisivat olla ainakin osittaisessa kotihoidossa mahdollisimman pitkään, mutta kun se ei käytännössä ole mahdollista. Kannattaa jutella johtajan kanssa asiasta ja kertoa mitä hoitaja jutteli. Luulisi, että hoitajakin olisi iloinen, että lapsia riittää ja töitä sen myötä eikä toisin päin.
 
Itselläni ei moisia kokemuksia ole, mutta siskollani on. Hänen lapsensa pph oli sanonut, että jokaisen pitäisi hoitaa itse lapsensa, eikä tuoda toisten hoidettavaksi. Aika paksua puhetta hoitajalta. Pakkopa se on hoitoon viedä, sillä eipä yli 3-v lapsen kotihoitoon saa tukea.
 
pööpöti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 20:41 Hinni kirjoitti:
Itselläni ei moisia kokemuksia ole, mutta siskollani on. Hänen lapsensa pph oli sanonut, että jokaisen pitäisi hoitaa itse lapsensa, eikä tuoda toisten hoidettavaksi. Aika paksua puhetta hoitajalta. Pakkopa se on hoitoon viedä, sillä eipä yli 3-v lapsen kotihoitoon saa tukea.
Luulisi, että pph olisi iloinen, että töitä riittää. Minusta on tosi hyvä, että vanhemmat lähtevät töihin ja tuovat lapsensa minulle hoidettavaksi. Kaikista äideistä ei ole kotona olemaan, eikä se ole synti, eikä liioin häpeä. Monesti äidit jaksavat olla "parempia" vanhempia, kun pääsevät välillä töihin. Itse ainakin monesti lohdutan töihin palaavaa ja huonoa omaatuntoa potevaa äitiä, kun "joutuu" tuomaan lapsen hoitoon, että teen parhaani hänen pienokaisensa eteen. Pian jo sitten äitikin huomaa, että lapsi viihtyy ja tulee mielellään joka aamu. Onneksi on erilaisia ihmisiä, eikä kaikki samalla kaavalla tehtyjä, näin riittää töitä meille perhepäivähoitajillekin! Luottamuksesta kiittäen Pööpöti :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 12:57 pööpöti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 20:41 Hinni kirjoitti:
Itselläni ei moisia kokemuksia ole, mutta siskollani on. Hänen lapsensa pph oli sanonut, että jokaisen pitäisi hoitaa itse lapsensa, eikä tuoda toisten hoidettavaksi. Aika paksua puhetta hoitajalta. Pakkopa se on hoitoon viedä, sillä eipä yli 3-v lapsen kotihoitoon saa tukea.
Luulisi, että pph olisi iloinen, että töitä riittää. Minusta on tosi hyvä, että vanhemmat lähtevät töihin ja tuovat lapsensa minulle hoidettavaksi. Kaikista äideistä ei ole kotona olemaan, eikä se ole synti, eikä liioin häpeä. Monesti äidit jaksavat olla "parempia" vanhempia, kun pääsevät välillä töihin. Itse ainakin monesti lohdutan töihin palaavaa ja huonoa omaatuntoa potevaa äitiä, kun "joutuu" tuomaan lapsen hoitoon, että teen parhaani hänen pienokaisensa eteen. Pian jo sitten äitikin huomaa, että lapsi viihtyy ja tulee mielellään joka aamu. Onneksi on erilaisia ihmisiä, eikä kaikki samalla kaavalla tehtyjä, näin riittää töitä meille perhepäivähoitajillekin! Luottamuksesta kiittäen Pööpöti :heart:
Luulen, että tällä hoitajalla alkaa ikä painaa. Jää parin vuoden sisällä eläkkeelle ja alkaa ehkä olla väsynyt pitkiin päiviin ja aikaisiin herätyksiin. Sisko kyllä vakavasti harkinnut hoitajan vaihtoa, eikä ole kyllä mikään ihme tuollaiseten puheiden jälkeen.
 

Yhteistyössä