PK:n täti kehotti pukemaan lapsille pitkähihaisia..

  • Viestiketjun aloittaja vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
t-paita on meillä kesävaate
kuletko itekin vielä teepparissa tähän vuodenaikaan ?
Sisällä, tietenkin pidän.
Eikö t-paitaa saa pitää collegen alla, onko se tosiaan kielletty..?

Tietysti saa, mutta minä ainakin ymmärsin tekstistäsi, että pitkähihaista ei tarvitsisi ollenkaan.
Lue Jonna mun aloitusteksti. Tarkemmin. :)
 
ykkehu
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuun lilja:
Etkö sinä ap usko, että ihminen, joka viettää päivät siinä rakennuksessa sinun lastesi kanssa osaa ohjeistaa sinua niihin tiloihin sopivasta vaatetuksesta.
.
Juuri näin. Pitkähihaiset lapsille päälle, ei luulisi olevan vaikeaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
t-paita on meillä kesävaate
kuletko itekin vielä teepparissa tähän vuodenaikaan ?
Sisällä, tietenkin pidän.
Eikö t-paitaa saa pitää collegen alla, onko se tosiaan kielletty..?

Tietysti saa, mutta minä ainakin ymmärsin tekstistäsi, että pitkähihaista ei tarvitsisi ollenkaan.
Lue Jonna mun aloitusteksti. Tarkemmin. :)

Ulkovaatetuksessa olen huomioinut, että muksuilla t-paidat alla, ei varmasti palele ulkona.


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ykkehu:
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuun lilja:
Etkö sinä ap usko, että ihminen, joka viettää päivät siinä rakennuksessa sinun lastesi kanssa osaa ohjeistaa sinua niihin tiloihin sopivasta vaatetuksesta.
.
Juuri näin. Pitkähihaiset lapsille päälle, ei luulisi olevan vaikeaa.
Tuskin se mummo hikoaa yhtälailla kuin meidän muksut.
 
tiiti
Siis onko niillä pelkät t-paidat ja siihen sitten ulkovaatteet päälle vaan?
Voin kertoa, että niillä kaikkein liikkuvaisimmillakin lapsilla TULEE vilu ulkoillessa!! Ensinnäkin ulkovaatteiden "sisäpinta" on yleensä jonkin sortin "vuorisilkkiä", joka todellakin on klmä ihoa vasten. Ja kun siellä ulkopuvun ja paljaan ihon välillä on "ilmaa",siis silleein tilaa niin kyllä se vuori vilakaksi käy.
Meillä oli yksi samanmoinen äiti, joka toi lapsen aamulla kuudelta t-paidassa, sukkiksissa ja vk-haalarissa. Kassissa toppapuku aamu-ulkoilua varten. Lapsi todella liikkuvainen 4 vuotias.
Ja äidin kiukut saatiin niskaamme, kun pyydettiin pidempää välivaatetta, kun "meidän Kalle EI palele noilla vaatteilla!!"

Kivapa se oli seurata Kallen hytinää rajun juoksuleikin jälkeen kun hiki alkoi laskea ja kylmä haalarinvuori tuntui ikävältä..
 
se toinen pk-täti


[/quote]


Ulkovaatetuksessa olen huomioinut, että muksuilla t-paidat alla, ei varmasti palele ulkona.


[/quote]

Niin, mutta voisiko olla hiki ulkona niin monen paidan kanssa?? Miksi sitä t-paitaa ei voi vaihtaa pitkähihaiseen t-paitaan?? ainakin täällä etelässä on vielä niin lämmin, että colleget usein liikaa päällä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
t-paita on meillä kesävaate
kuletko itekin vielä teepparissa tähän vuodenaikaan ?
Sisällä, tietenkin pidän.
Eikö t-paitaa saa pitää collegen alla, onko se tosiaan kielletty..?

Tietysti saa, mutta minä ainakin ymmärsin tekstistäsi, että pitkähihaista ei tarvitsisi ollenkaan.
Lue Jonna mun aloitusteksti. Tarkemmin. :)

Ulkovaatetuksessa olen huomioinut, että muksuilla t-paidat alla, ei varmasti palele ulkona.
siis mitä niillä on t-paitojen lisäksi?? :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiti:
Siis onko niillä pelkät t-paidat ja siihen sitten ulkovaatteet päälle vaan?
Voin kertoa, että niillä kaikkein liikkuvaisimmillakin lapsilla TULEE vilu ulkoillessa!! Ensinnäkin ulkovaatteiden "sisäpinta" on yleensä jonkin sortin "vuorisilkkiä", joka todellakin on klmä ihoa vasten. Ja kun siellä ulkopuvun ja paljaan ihon välillä on "ilmaa",siis silleein tilaa niin kyllä se vuori vilakaksi käy.
Meillä oli yksi samanmoinen äiti, joka toi lapsen aamulla kuudelta t-paidassa, sukkiksissa ja vk-haalarissa. Kassissa toppapuku aamu-ulkoilua varten. Lapsi todella liikkuvainen 4 vuotias.
Ja äidin kiukut saatiin niskaamme, kun pyydettiin pidempää välivaatetta, kun "meidän Kalle EI palele noilla vaatteilla!!"

Kivapa se oli seurata Kallen hytinää rajun juoksuleikin jälkeen kun hiki alkoi laskea ja kylmä haalarinvuori tuntui ikävältä..

Siis meillä 1veellä sisävaatteet, eli collegehousut ja se pe*****n t-paita :), sukat, fleecehaalari, ja reimatecin ylihiostus kumihaalari. Tänään se työnnettiin vielä kuriksiin. Toki vielä pipo, kaluri, tumput ja kengät.

2veellä sisävaatteet eli collegehousut ja t-paita, sukat, villahaalari, ja supratec-vkhaalari plus samat pipo, kauluri,tumput ja kengät.
 
hohhoi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ykkehu:
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuun lilja:
Etkö sinä ap usko, että ihminen, joka viettää päivät siinä rakennuksessa sinun lastesi kanssa osaa ohjeistaa sinua niihin tiloihin sopivasta vaatetuksesta.
.
Juuri näin. Pitkähihaiset lapsille päälle, ei luulisi olevan vaikeaa.
Tuskin se mummo hikoaa yhtälailla kuin meidän muksut.
Se mummo on nähnyt lapsillasi olevan sisällä vilu. Usko häntä ja laita lapsille sisällä pitkähihainen t-paita päälle.
 
hohhoijaa
Niin ja uloskaan ei tarvitse vetäistä mitään villahaalareita haalarin alle lämpiminä päivinä, kun on kunnon paita valmiiksi alla.

Siivoa ne lyhythihaiset pois kaapista ja siirry nykyisen vuodenajan vaatetukseen.
 
Luuletko, että he päiväkodissa haluavat, että lapset hikoilevat paidan märäksi ehdontahdoin, jotta saisi lapselle pitkähihaisen päälle? Ihan vaan sinun kiusaksesi niin sanovat?

Oletko muuten ollut siellä päiväkodissa pitkiä aikoja? Voi olla uusi rakennus, mutta eihän sitä tiedä, lämmitetäänkö 21 asteiseksi, vetääkö siltikin ikkunoista yms. Onko suurempi tuuletus yms.

Mikset vaan laita lapsellesi myös pitkähihaisia mukaan ja anna tätejen itse päättää tarviiko lapsesi niitä vai ei?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Niin ja uloskaan ei tarvitse vetäistä mitään villahaalareita haalarin alle lämpiminä päivinä, kun on kunnon paita valmiiksi alla.

Siivoa ne lyhythihaiset pois kaapista ja siirry nykyisen vuodenajan vaatetukseen.
Äsken jankattiin, että mä puen ne ulos liian vähiin vaatteisiin, mutta nyt sitten taas liikaa.

Eikö ole pukemisen kannalta helpompaa kiskoa se villahaalari sisävaatteiden päälle, kun alkaa riisumaan sisähousuja, laittamaan alle sukkiksia ja taas pukemaan housuja ja lisää paitoja..? Mielestäni kun haalari pitää selän paremmin lämpimänä.
Mä yritän jotenkin miettiä myös hoitajien hommaa helpommaksi, vaikka toki lapsen hyvä olo menee sen edelle.
 
Kai sieltä lasten varavaatteiden joukosta löytyy se pitkähihainen, jos tädit sitä kaipaa?

Pojalla ainakin päiväkodissa varavaatetta joka lähtöön ja riittävästi. Oli vielä syyskuun lopussa shortsitkin lokerossa, kun en muistanut viedä kotiin aiemmin. :ashamed:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Luuletko, että he päiväkodissa haluavat, että lapset hikoilevat paidan märäksi ehdontahdoin, jotta saisi lapselle pitkähihaisen päälle? Ihan vaan sinun kiusaksesi niin sanovat?

Oletko muuten ollut siellä päiväkodissa pitkiä aikoja? Voi olla uusi rakennus, mutta eihän sitä tiedä, lämmitetäänkö 21 asteiseksi, vetääkö siltikin ikkunoista yms. Onko suurempi tuuletus yms.

Mikset vaan laita lapsellesi myös pitkähihaisia mukaan ja anna tätejen itse päättää tarviiko lapsesi niitä vai ei?
Olen vienyt päiväkotiin korit täyteen erilaisia vaihtovaatteita, ja päivittänyt myös niitä parin viikon välein. Koreista löytyy yhtälailla lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja. Sen kun sieltä ottavat.


Ja kysymykseen, kyllä olen ollut 2-3tuntia päiväkodissa ja tällä viikolla. Ei palellut, vaikka istuin paikoillani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen vienyt päiväkotiin korit täyteen erilaisia vaihtovaatteita, ja päivittänyt myös niitä parin viikon välein. Koreista löytyy yhtälailla lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja. Sen kun sieltä ottavat.


Ja kysymykseen, kyllä olen ollut 2-3tuntia päiväkodissa ja tällä viikolla. Ei palellut, vaikka istuin paikoillani.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on siellä vaihtokorissa myös normaaleja pitkähihaisia paitoja?

Missä on siis probleema?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen vienyt päiväkotiin korit täyteen erilaisia vaihtovaatteita, ja päivittänyt myös niitä parin viikon välein. Koreista löytyy yhtälailla lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja. Sen kun sieltä ottavat.


Ja kysymykseen, kyllä olen ollut 2-3tuntia päiväkodissa ja tällä viikolla. Ei palellut, vaikka istuin paikoillani.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on siellä vaihtokorissa myös normaaleja pitkähihaisia paitoja?

Missä on siis probleema?
Siellä koreissa on puolet koko garderoobista. ;)
Mua vaan ihmetyttää, et täti jaksaa ruveta appiukolle (joka oli hakuvuorossa) ruveta jauhamaan "puuttuvista" vaatteista, joita se ei itse tajua /jaksa etsiä koreista.
Ja koreista näkyy kauas, että on täynnä vaatetta.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen vienyt päiväkotiin korit täyteen erilaisia vaihtovaatteita, ja päivittänyt myös niitä parin viikon välein. Koreista löytyy yhtälailla lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja. Sen kun sieltä ottavat.


Ja kysymykseen, kyllä olen ollut 2-3tuntia päiväkodissa ja tällä viikolla. Ei palellut, vaikka istuin paikoillani.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on siellä vaihtokorissa myös normaaleja pitkähihaisia paitoja?

Missä on siis probleema?
Siellä koreissa on puolet koko garderoobista. ;)
Mua vaan ihmetyttää, et täti jaksaa ruveta appiukolle (joka oli hakuvuorossa) ruveta jauhamaan "puuttuvista" vaatteista, joita se ei itse tajua /jaksa etsiä koreista.
Ja koreista näkyy kauas, että on täynnä vaatetta.
Ja pienemmällä lapsella oli tänään päällään pitkähihainen t-paita, mutta päiväkodissa oli päälle vaihdettu lyhythihainen.
Että joo.

 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen vienyt päiväkotiin korit täyteen erilaisia vaihtovaatteita, ja päivittänyt myös niitä parin viikon välein. Koreista löytyy yhtälailla lyhyt- ja pitkähihaisia paitoja. Sen kun sieltä ottavat.


Ja kysymykseen, kyllä olen ollut 2-3tuntia päiväkodissa ja tällä viikolla. Ei palellut, vaikka istuin paikoillani.

Siis ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on siellä vaihtokorissa myös normaaleja pitkähihaisia paitoja?

Missä on siis probleema?
Siellä koreissa on puolet koko garderoobista. ;)
Mua vaan ihmetyttää, et täti jaksaa ruveta appiukolle (joka oli hakuvuorossa) ruveta jauhamaan "puuttuvista" vaatteista, joita se ei itse tajua /jaksa etsiä koreista.
Ja koreista näkyy kauas, että on täynnä vaatetta.
Oliskohan appiukko nyt ymmärtänyt väärin.
Joku jutussasi vähän haiskahtaa: ensin valitat kun päiväkodista haluavat lapsille pitkähihaista ja sitten väität, että lapsellasi onkin pitkähihaista ja päiväkoti vaihtaa lyhythihaiseen.

Siksi toisekseen. Ne päiväkotiin vietävät vaatteet ovat varavaatteita. Itse joutuu lapselleen ne päivävaatteet aamulla pukemaan. Jos päiväkodissa käyttävät vain varavaatteita kenties kaltaisesi äidit pitävät ne likaiset haisevat varavaatteet siellä sitten syksystä kevääseen.
 

Yhteistyössä