Pk-maksut ja ulosotto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sasa"

Vieras
Lähes vuoden verran PK-maksut olivat täydet.
Olen yh. Monien korjauspyyntojen jälkeen, sain VIHDOIN uuden maksusopimuksen.
Minulta on siis otettu palkasta ulosottoon maksuja. PK-maksut ovat olleet yli 500 kahdesta lapsesta.
Tänään tuli päätös, että ulosottoon on lähetetty korjauspyyntö 01.12.2012 Alkean tähän päivään.
Takoittaako se, että saan niitä maksuja takaisin? vai miten toimitaan?
Kannattaako varmistaa vielä siltä ulosottomieheltä, ettei mun palkasta enään niitä ulosmitata?

Nyt ymmärsit väärin!
OLEN yh, ja pk-maksut on LASKETTU väärin!
Ne oli laskettu ylimmän tulorajan mukaan. Jos mun tulot olis oikeesti yli 3000 euroa, niin kai mä ne olisin pystynyt maksaa.
maksan yksin vuokraa jo 500 euroa, ja siihen päälle pitäis maksaa maksaa 500euroa pk.maksuja.
Nyt useiden korjauspyyntö kertojen jälkeen, maksut korjattiin. Sen takia ne ulosottoon meni, koska ei oo varaa yli 500 euroa maksaa yksin.
Palkastahan on menny vain puolet tuosta 500 eurosta kuukaudessa ja kesälomarahoista enemmän.
JA mihin ne rahat menee. Jos käteen jää 1200 euroa, sopii miettiä.
Vuokra 550 euroa, sähkö 42 euroa, vakuutukset, puhelin ja bussilippu 100 euroa!
PLUS lasten sairaalakukut, joita on on ollu melko mukavasti.
Usein kaiken jälkeen ruokaan jää 100 euroa. KUUKAUDEKSI!
ONNEKSI SAIN NE MAKSUT OIKEIKSI, niin saan jotain joskus ostettuakin.
Vai pitäiskö mun tosiaan maksaa 500 YKSIN ?

Ok. Eka viestistä sai sen käsityksen että tulosi olisi oikeasti jotenkin suuret ja nyt haet siihen pvähoto maksuun muutosta, kyllä ne palauttaa jos olet liikaa maksanut. Ainakin minulle on palauttanut kun maksoin suunnitelman mukaisesti kuukausi lyhennystä ja maksoin vahingossa liikaa, ylittyi se maksuraja omalta osaltani joka on sinnekirjattu ylös. Tosin ei tullut takautuvasti kuin edelliseltä kuukaudelta.

Tossa päätöksessä luki, että haetaan korjausta 1.12.2012-31.8.2013
Ja siinä päätös kohdassa luki, että maksut on alennettu 1.12-31.8.2013
Kuulemma vuoden takaperin voi saada takautuvasti ne.
Ja kun tuo ei oo mun moka. Olenuseasti soittanut perään, ja ihmetellyt.
Toivon, että saisin rahoja takaisin päin, koska niin paljon sinne on nyt menny.
Mietin vaan palautuuko ne tilille, vai miten tapahtuu. Toi pk-maksu toimisto on auki niin hölmösti, että olen töissä.
Kyllä olis niin helpottavaa, kun sais noi rahat takaisin. Pääsis maksaa loputkin sairaalakulut...

Niin ahdistavia nää raha-asiat!
Hetikun päätöksen tekijä vaihtui, muuttui ääni kellossa.
Uusi päätöksen tekijä vaan totesi, että eihän minunnyt yksin tarvii noin suurta summaa maksaa.
Tosin jos oikeesti tienaisin niin paljon, että maksut ei tuntuis missään, ei haittais. Tai olis joku jakamassa niitä maksuja.

Kuule aivan samaa mietin!
Ensin paparit "häviS", sitten ne seiso jossain pinossa.
Monta kertaa soitin perään, ilman että kukaan otti muhun yhteyttä.
Tivasin, tivasin! Nyt vasta 3viikkoa sitten sain vihdoin palkkanauhan sille laskijalle suoraan käteen.
Se toimistokin on auki niin hölmösti, etten päivisin sinne kerkiä.
Olivat kyllä pahoillaan, ja sanoivat ulosotossa että kaupungin pitää ilmoittaa sinne korjauksista.
Toivottavasti rahojani takaisin, sillä sinnehjän on uponnu jo varmaan jo 2000 euroa!
Pelkästä kesäkuun palkasta meni 600 euroa! Viimekuussa 200 euroa. jne...

[QUOTE="jjj";29024895]Miten on mahdolista laskea noin virheellisesti nuo maksut? Ja miten korjaus päätöksessä voi noin kauan kestää.[/QUOTE]

Ja miten ap ei huomannut asiaa heti? Toivottavasti asia on nyt jo korjaantunut, mutta eikö nekin palautukset lopulta mene sinne ulosottoon?

En haluaisi olla tahallani ilkeä, mutta jos on siinä jamassa, että ulosotto vie osan palkasta, ei uusia maksuja jätätä epäselvään tilaan noin pitkäksi aikaa. Tässä nyt puhutaan 9-10 kuukauden laskuista. Jos lafkalta puuttuu jokin paperi, se toimitetaan sinne, oli heidän aukioloaikansa millaiset tahansa. Järjestetään töistä sen verran vapaata, vaikka ruokatunnilla, jotta onnistuu. Jos ei itse pääse paikalle, lähetetään joku toinen toimittamaan paperit, mikäli postitus ei kelpaa. Tuolla menolla raha-asiat vaan mutkistuu entisestään.

Yhteistyössä