Pitsatäytteiden käsittelystä kysyisin kun alan nyt leipomaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Eli laitan päälle kinkkusuikaletta, sipulia, punaista parikaa ja ananasmurskaa.

Pyöräyttäisinkö ensin pannulla suikaleet, sipulit ja paprikat vai laitanko suoraan pohjan päälle. Kumpi parempi?

Eli laitan päälle kinkkusuikaletta, sipulia, punaista parikaa ja ananasmurskaa.

Pyöräyttäisinkö ensin pannulla suikaleet, sipulit ja paprikat vai laitanko suoraan pohjan päälle. Kumpi parempi?

Ja tuota ananasmurskaa harkitsisin vielä todella tarkkaan. Siinä kun on niin paljon nestettä että se pilaa pohjan. Jos on pakko pistää ananasta, pistä renkaita ja valuta nekin hyvin.

[QUOTE="vieras";23279318]Kerro miten teet sen paksun pohjan sille. Mä haluun kans tehdä pitsaa, siit on 20 vuotta jo ku öiti sitä teki joskus...nam[/QUOTE]

Miksi pohjan pitäisi olla paksu? Italiaslaistyyppinen ohut rapea pohja on paaaaaaljon parempi (ja terveellisempikin).

Paksun pohjan teen niin että 5dl lämmintä vettä, palanen tuorehiivaa (50g), suolaa teelusikallinen, vähän sokeria, Jauhoja niin että tulee sopiva ja öljyä kolmisen ruokalusikkaa.

Olen laittanut juustoraastetta sekä alle että päälle. Yleensä laitan alle tavallista juustoa ja päälle punalaeima emmentalia.

[QUOTE="vieras";23279362]Ku äiti teki aina pannupitsan tyylisemmän, eli paksun pohjan ja sellainen tuntuu paremmalta suus ku kotipitsan ohutpohjaiset jotka eivät ole edes pitsoja[/QUOTE]

Eivät ole pizzoja :laugh:
Minusta taas paksupohjainen pullapizza ei ole nähnytkään oikeaa pizzaa. Sellaisia ohutpohjaisiahan ne siellä alkuperämaassakin on.
Mutta kukin tehköön sellaisen kuin tykkää.

Suoraan vain pizzan päälle, ihan turhaa ruveta jotain kinkkuja paistelemaan!

Ananasmurska kyllä tosiaan pilaa pohjan, ellet sitten puristele siitä kunnolla mehuja pois.

itsehän laitan aina pannulla ensin ja maustan seoksen, tulee paljon parempaa :) Etenkin kinkkupitsasta tulee mielestäni muuten 'mauton'. Mutta toisaalta, enpä ole koskaan muualla hyvää kotona tehtyä pitsaa syönytkään ;) että kai te muut tykkäätte vähän huonommastaki ;D

itsehän laitan aina pannulla ensin ja maustan seoksen, tulee paljon parempaa :) Etenkin kinkkupitsasta tulee mielestäni muuten 'mauton'. Mutta toisaalta, enpä ole koskaan muualla hyvää kotona tehtyä pitsaa syönytkään ;) että kai te muut tykkäätte vähän huonommastaki ;D

Jos sä kinkkusuikaleita sun pizzaas lykkäät, niin voin taata, että mun pizza on paljon parempaa. :D

Ohut pohja, ei liikaa täytteitä ja juusto päällimmäiseksi, siis niin kuin Italiassa pitsat tehdään. Se liukuva laatta on just suomalaisen pitsan ongelma, kun tungetaan liikaa nestettä ja täytteitä.

Eivät ole pizzoja :laugh:
Minusta taas paksupohjainen pullapizza ei ole nähnytkään oikeaa pizzaa. Sellaisia ohutpohjaisiahan ne siellä alkuperämaassakin on.
Mutta kukin tehköön sellaisen kuin tykkää.

No, ne saa tulla alkuperämaasta käymään jos niitä häiritsee. Pitsoja ne kuitenkin on ja paremmilta maistuu mun mielestä ku ohut kuiva pohja kuten noissa pitsoissa tapaa olla.
Sehän on kuin olis täytekaakku jossa on ohut kuiva pohja ja pelkät täytteet

Ohut pohja, ei liikaa täytteitä ja juusto päällimmäiseksi, siis niin kuin Italiassa pitsat tehdään. Se liukuva laatta on just suomalaisen pitsan ongelma, kun tungetaan liikaa nestettä ja täytteitä.

Minä olen kyllä siitä eri mieltä siitä että missä se juusto Italiassa pizzassa on ;)
Se laitetaan täytteiden alle, jotta täytteet näkyvät hyvin. Esimerkiksi parmankinkku ja parsa ovat aina päällimmäisinä pizzassa, ei juusto.

No, ne saa tulla alkuperämaasta käymään jos niitä häiritsee. Pitsoja ne kuitenkin on ja paremmilta maistuu mun mielestä ku ohut kuiva pohja kuten noissa pitsoissa tapaa olla.

Minua vaan alkoi naurattaa kun totesit että sellaiset pizzat kun Italiassa tehdään eivät ole pizzoja. Siis ohutpohjaiset. Sama kuin joku tulisi sanomaan että suomalainen sauna ei ole sauna ollenkaan, vaan ainoa oikea sauna on inftapunasauna. Tai suomalainen karjalanpaisti ei ole karjalanpaisti.

Minua vaan alkoi naurattaa kun totesit että sellaiset pizzat kun Italiassa tehdään eivät ole pizzoja. Siis ohutpohjaiset. Sama kuin joku tulisi sanomaan että suomalainen sauna ei ole sauna ollenkaan, vaan ainoa oikea sauna on inftapunasauna. Tai suomalainen karjalanpaisti ei ole karjalanpaisti.

No, en tiedä italiasta kun en sielä asu eikä ne asu täällä tai myy pitsojaan täällä. Täällä on sellaiset pitsat kuin täällä on ja ne on oikeita pitsoja. Italialainen saun on varmasti ihan yhtä oikea kuin suomalainenkin vaikka sit oliskin höyrysauna

Siis missä ohut pohja on kuiva? Ei ainakaan Italiassa.. Kun pohja, tomaattikastike ja juusto ovat maukkaat, ei niitä täytteitäkään tarvita niin paljon. Tosin on myös pizzoja ilman juustoa tai pizzoja ilman tomaattikastiketta.

Yhteistyössä