pitkät kierrot...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miuge"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miuge"

Vieras
Tää taitaa olla aika yleinen aihe, mutta aloitan nyt uuden keskustelun. Kysyisin onko täällä ketään joilla tapahtuu ovulaatio myöhään tai ei sitten ollenkaan? Kuinka tätä on hoidettu? Itselläni kierrot ovat välillä todella pitkiä. Pisin 78päivää. Ja oletettavasti ovulaatiota ei näin pitkällä kierrolla tapahdu. Minulla on myös monirakkulaiset munasarjat. Lapsi olisi kovin toiveessa. Ollaan melkein vuosi jo yritetty ja lapsettomuuspolille on aika kuukauden päästä. Vähän jännittää tuo lääkäri:/ Olisi kiva tietää onko kukaan raskautunut pitkillä kierroilla...

mulla kierrot oli n. 55-69päivää välillä ovuloin välillä en, kuukautiset oli tosi runsaat endometriasta ja mulla olikin kystä munajohtimessa kertaalleen. yritettiin lasta 7kk tässä tokassa mikä on aika vähän joten onnea oli.

Ekaa raskautta "tehtiin" 14kk en menny hoitoon, mutta ovis testit koin silloinkin hyväksi.

rv36

Täällä ilmoittaudun heti - tosi pitkän kierron omaavana olen kolme lasta onnistunut saattamaan maailmaan.

Mun kierto on aina ollut luokkaa megapitkä. Mitä vaan 33-99 päivää ja ylikin. Kiertoa on käynnistelty useamman kerran keltarauhashormooneilla (jo ennen lasten yritystä), vaikka eihän se pitkä kierto silloin mitään haitannut.

Olen ilman ehkäisyä tullut raskaaksi n. 3-4 kierron välein. Kaksi ensimmäistä raskautta meni kesken. Ensimmäisen km:n jälkeen kierto jäi tulematta pitkäksi aikaa ja silloin kävin lääkärissä asiaa tutkailemassa. Sain jälleen keltarauhashormoonit kierron aloittamiseen ja sitten Terolut -nimistä hormoonia, joka auttaa munasolun kypsymisessä ja irrottautumisessa. Se tekikin tehtävänsä ja ekasta Terolut -kierrosta tulin raskaaksi. Tämäkin raskaus keskeytyi varhaisilla viikoilla. Sen jälkeen kierto jäi taas tauolle, mutta olin henkisesti sen verran loppu, etten jaksanut ajatellakaan yritystä. Tästä megakierrosta tulin kuitenkin raskaaksi ja se raskaus eteni onnelliseen loppuun asti.

Kakkonen sai alkunsa myös pitkästä kerrosta (esikoisen ja kakkosen välissä ei ollut ehkäisyä ollenkaan, kakkonen sai alkunsa 1v4kk esikoisen synnytyksestä). Ennen kolmosta mulla oli hormonaalinen ehkäisy ja jo vanhastaan tiesin, että 3kk kierto tulee suurinpiirtein tasaisesti "vanhasta muistista" ehkäisyn tahtiin. Pidin siis tarkasti huolta, että yhdyntöjä tulee "sopiviin" kohtiin, koska jos kierto olisi päässyt lurahtamaan vanhaan moodiin, olisi raskaaksituleminen vaikeutunut huomattavasti. Kolmonen sai alkunsa toisessa kierrossa.

Ei ole siis pitkälläkään kierrolla mahdotonta tulla raskaaksi, mutta hyvä ajatus käydä lääkärillä näytillä, miltä siellä näyttää ja mitä on tehtävissä. Tsemppiä!!!

Kiitos paljon vastauksista.. Ihanaa kuulla että toivoa on:) Lapsi kun on kovin toiveessa. Sullakin ollut noin pitkiä noi kierrot ja kuitenkin 3 lasta saattanut maailmaan. Pahoittelut aiemmista km:sta:(
Ja ihanaa kun sinullakin "minä vain" on tärpännyt!