Pitkämatkalaiset synnyttäneet/ synnyttäjät!

10.04.2008
419
0
16
Kuinka pitkä matka teilä on ollu sairaalaan ja onko täälä ambulanssisynnytyksiä? Tai hätnäppää sairaalaan ehtineitä? :/
Itellä on 300 km synnärille ja esikoiselta touhu kesti 9 tuntia, nyt sitte mietityttää että jos tää toinen syntyyki nopeempaa....
kokemuksia?

Lapissa matka voi olla 500km. Ambulanssisynnytyksiä on muutama vuodessa. Synnytykset pyritään ohjaamaan matkan varrella terveyskeskuksiin tms. Ennakkoon supistelevat tai muuten ns. riskiryhmässä olevat äidit menee monesti omatoimisesti Rovaniemelle odottelemaan synnytystä. Kuka minnekin.

Mulla kesti aiempi synnytys 10 tuntia, nyt uudemman kerran siitä kun alkoi supistella kipeästi niin kolmen tunnin päästä vauva oli syntynyt.. Matkaa sairaalaan oli kylläkin vain 60km.

No matkaa on 160km, ja kolmas tulee nyt,kakkonen käynnistettiin ja oli nopea ja tästä kolmannesta mennään kanssa käynnistykseen,niinku täältä tuntuu kaikki menevän ja saa käynnistyksen sen takia että pelkää ettei ehdi sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapissa matka voi olla 500km. Ambulanssisynnytyksiä on muutama vuodessa. Synnytykset pyritään ohjaamaan matkan varrella terveyskeskuksiin tms. Ennakkoon supistelevat tai muuten ns. riskiryhmässä olevat äidit menee monesti omatoimisesti Rovaniemelle odottelemaan synnytystä. Kuka minnekin.

näinhän se on, itekki synnytin rovaniemellä Väliltä otettiin kätilö kyytiin, rauhotti omaa oloa :saint:

Asuttiin Lapissa, syrjässä kaikesta, kun sain ekat kolme lasta. Eka syntyi sairaalassa käynnistettynä, toinen sitten nippa nappa sairaalassa, noin 5min siitä, kun sinne päästiin, synnytysvastaanottoon. Kolmas synty lanssissa keskellä yötä pimeän tien varressa. Eka synnytys kesti 12h, toinen 5h ja tämä kolmas olikin sitten rytinää. Puol tuntia suppareita ja soitin kyydin. Oli sen verran napakoita, että ei omalla autolla lähdetty. Onneksi ei. Vauva synty tunnin ajon jälkeen. Meiltä oli sairaalaan noin 380km. Nämä kaksi "kaupunkilaista" lasta olen synnyttänyt reippaassa tunnissa ja toisen niistäkin kotona, kun taksi ei alkanu tulla, mutta vauva tuli. Toisen kans ehdittiin just aulaan kyykkimään ja siinä se neiti näki päivänvalon usean polille odottajan nenän edessä. Että oli kerrassaan reaalisynnytystä heille siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikompleksi:

näinhän se on, itekki synnytin rovaniemellä Väliltä otettiin kätilö kyytiin, rauhotti omaa oloa :saint:

Juu ampparissa on kätilö mukana, jos kaukaa tuodaan. Se napataan matkalta kyytiin, jos sitä ei ole lähtöpaikasta saatavilla.

Mulla matkaa sairaalaan tosin "vain" 80km, mutta kerronpa kuitenkin:

Esikoisesta synnytys jälkeisvaiheineen kesti 4h55min, kerkesin sairaalassa olla alle 3h.

Toisesta synnytys jälkeisvaiheineen kesti vain 50 minuuttia, syntyi ambulanssiin matkalla sairaalaan..eikä ollut kätilöä kyydissä, mutta kaikki sujui silti suht hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Entinen Lapin asukas:
Asuttiin Lapissa, syrjässä kaikesta, kun sain ekat kolme lasta. Eka syntyi sairaalassa käynnistettynä, toinen sitten nippa nappa sairaalassa, noin 5min siitä, kun sinne päästiin, synnytysvastaanottoon. Kolmas synty lanssissa keskellä yötä pimeän tien varressa. Eka synnytys kesti 12h, toinen 5h ja tämä kolmas olikin sitten rytinää. Puol tuntia suppareita ja soitin kyydin. Oli sen verran napakoita, että ei omalla autolla lähdetty. Onneksi ei. Vauva synty tunnin ajon jälkeen. Meiltä oli sairaalaan noin 380km. Nämä kaksi "kaupunkilaista" lasta olen synnyttänyt reippaassa tunnissa ja toisen niistäkin kotona, kun taksi ei alkanu tulla, mutta vauva tuli. Toisen kans ehdittiin just aulaan kyykkimään ja siinä se neiti näki päivänvalon usean polille odottajan nenän edessä. Että oli kerrassaan reaalisynnytystä heille siinä.

:x herrantähen!

Mä olin kolmosen syntymän aikaa mun vanhemmillani 200km päässä, kun mies ei ollut silloin Suomessa. Klo 9 ehdittiin sairaalaan ja klo 13 syntyi tyttö, eli ei mikään kiire ollut. Toki lähellä olisi ollut Salon aluesairaala, jos tyttö olisi lennossa maailmaan tullut.

Mulla on olleet synnytyksen kestoiltaan 13h, 4h ja 4h, mutta ponnistusvaihe on edennyt liukkaasti eli ekasta 7min, tokasta minuutti ja kolmosesta 13 minuuttia (tyttö päätti syntyä rauhallisesti :))

Alkuperäinen kirjoittaja äitikompleksi:

Juu ampparissa on kätilö mukana, jos kaukaa tuodaan. Se napataan matkalta kyytiin, jos sitä ei ole lähtöpaikasta saatavilla.

Ja mulle sattu vielä oikein ihana tapaus, sain käydä hänen kotona vessassa! :D Ja muutenki oli mukava tapaus...

Yhteistyössä