"utelias"
Vai ajatteletko päinvastoin, että kulissia kulissia ja muut syyt pitävät pariskuntaa yhdessä. Pitkillä avioliitoilla tarkoitan näitä 20 vuotta ja yli yhdessä aviossa olleita.
Voi kuinka hyvin sanottu! Ihan asian ytimeen! Juuri noinhan sen täytyy olla, sillä ei pitkissä avioiliitoissa voi olla ilman kriiseja ja toinen tukee toista tarpeen tullen!Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29419909:He eivät ole koskaan haluneet erota samaan aikaan.
peesaan.Ehkä sellainen realismi, että kaikki ei voi aina olla vaaleanpunaista pumpulia ja hekuman ilotulitusta. On sitoutumista ja kelpo arkea, jota silloin tällöin höystää jokin mukava keskinäinen juttu. Toisen kunnioitus ja tilan antaminen molemmille ja molemmilla on myös oma elämä.
Ne on sitten jo melko vanhoja ihmisiä, me nelikymppisetkin ollaan ehditty olla jo yli 20 vuotta naimisissa, eikä meillä kyllä häpeä estäisi eroamasta.ihan oikeesti joitain vanhempia pareja pitää yhdessä tottumus ja se, että eroaminen olisi häpeä. eivät välttämättä onnettomiakaan ole, mutta saattaa olla paljon halveksuntaa ja vihaa ja tympiintyneisyyttä. eivät kaikki osaa arvostaa toisiaan, vaikka sitten ikävöivätkin kun toinen on poissa.
Sellasta yritän itse välttää. haluan nähdä puolison sellaisena, että voin ihailla häntä.
en jaksa uskoa että tämmöisiä tapauksia olis enää paljoakaanihan oikeesti joitain vanhempia pareja pitää yhdessä tottumus ja se, että eroaminen olisi häpeä. ...
Näimpä. Mun vanhemmat olleet naimisissa 40v ja edelleen näkee sen keskinäisen rakkauden vaikka tiellä on ollut vaikeita asioita. Nyt kun äiti on ollut todella heikkona ja pari kk sairaalassa, isä hoivaa rakkaudella puolisoaan.Mun isovanhemmat ovat olleet naimisissa 57vuotta ja vaikuttavat olevan erittäin onnellisia edelleen. Luulen, että heidän onnen salaisuus on kunnioitus kumppania kohtaan, rakkaus ja tahto olla yhdessä, toista rakastetaan ehdoitta.
no mä tunnen enimmäkseen uskovia ihmisiä. Mutta kyllä jollain kuusi- ja seittemänkymppisillä eroamiseen olisi iso kynnys varmaan muutenkin. ja paljon tiedän vanhoja pareja, jotka kyllä tykkäävät toisistaan, mutta se dynamiikka on sitä, että toista kumminkin sätitään, eikä arvosteta. mies tylyttää naista kun se on niin tyhmä, pelkkä nainen, tai nainen puhuu kuinka mies ei ossaa mittään.en jaksa uskoa että tämmöisiä tapauksia olis enää paljoakaan
no ehkä jossain uskispiireissä
Onhan näitä. Jos ei kiinnosta romantiikka niin mikäs sitä on olla vaan jonkun kanssa yhessä. Ei se elämä kummosemmaks muutu vaikka erois.en jaksa uskoa että tämmöisiä tapauksia olis enää paljoakaan
no ehkä jossain uskispiireissä