Pitkässä parisuhteessa olevat..

• Viestiketjun aloittaja sipale
  • Ensimmäinen viesti
sipale
..miten te pidätte liekkiä yllä? Ko minä tahtoisin hellyyttä, kiusoittelua, romantiikkaa.. ja mies räpeltää perhoja ja haaveilee eräreissuista.
Kaikkeni teen, pidän itsestäni huolta, yllätän miehen "hoidoilla", muutenkin passaan, mutta mitään ei tule takaisin päin. Alkanut kyrsiä kunnolla, tätäkö tämä elämä on? Haavekuvia ennen nukkumaanmenoa,että jaksaa taas seuraavan päivän. Sen kerran kun mies koskettaa, tuntuu että leimahdan heti - siis hyvällä tavalla. Mutta kun se ei kosketa, spontaanisti, koskaan. On vaan ja möllöttää, ja minä tikahdun vieressä kaipuuseen.

sipale
..sen lempivitsi on että koskaan ei pidä tehdä emännän karvoista perhoja, niihin ei kalat tartu.
Tuo puhuminen kai se avain on, mutta kun ei sitä enää jaksa jauhaa. Minä kerron, tuhmin viestein, supsutan korvaan, joskus huudan, mutta ehkä päivän se muistaa ja sitten taas, samat tavat. Eniten viime aikoina on alkanut ärsyttää tyyli että kun näkee minun olevan täpinöissäni, menee vain sängylle selälleen, RISTII KÄDET NISKAN TAA, ja odottaa että ns.teen työt. Imen kovaksi, hyppään ratsaille jne.

"vieras"
..sen lempivitsi on että koskaan ei pidä tehdä emännän karvoista perhoja, niihin ei kalat tartu.
Tuo puhuminen kai se avain on, mutta kun ei sitä enää jaksa jauhaa. Minä kerron, tuhmin viestein, supsutan korvaan, joskus huudan, mutta ehkä päivän se muistaa ja sitten taas, samat tavat. Eniten viime aikoina on alkanut ärsyttää tyyli että kun näkee minun olevan täpinöissäni, menee vain sängylle selälleen, RISTII KÄDET NISKAN TAA, ja odottaa että ns.teen työt. Imen kovaksi, hyppään ratsaille jne.
hyi :X

"nappi"
Mun mielestä toi on nöyryyttävää :(

Tosi kovat kalamiehet tekee parhaat perhonsa emännän pillukarvoista :) Tällä saat ainakain ukkos hetketksi räpeltämään oikeaan suuntaan. Jos tuollakaan ei vielä älyä niin johan on tollikka.
Haha :D

Eikö sun ap kannattais puhua miehen kanssa sun tuntemuksista? Pieni kosketus ohikävellessä, pusu poskelle ihan muuten vaan... Pienistä asioista rakentuu paljon. Kaikki ei tietenkään edes pidä moisesta, mutta itse varmaan tunnet miehesi?

sipale
kai mulla vaan loppuu keinot kertoa, seuraavaksi varmaan rautalankaostoksille. Onko muiden parisuhde tällaista? Siitä ihana mies että ei käytä alkoholia,ei tupakoi, vaan se tuo kala- ja eräharrastus vie vapaa-ajan. Lasten kanssa on ihan ok, pientä pakkopullaa taitaa tämä perhearki olla, kun mieluiten hiippailisi tunturikairoja pitkin. J aon se hyvä sängyssäkin, voi jestas on, mutta kun MINÄ haluaisin joskus tulla kosketetuksi, halutuksi, otetuksi, silpaistua jaloiltani.

"sari"
Meillä kävi toisinpäin. Mies pyysi ja pyysi, että koskisin useammin, haluaisin häntä enemmän ym. Yritin kyllä, mutta taidetaan vain olla tosi erilaisia. Toisilta se luontuu, toisille riittää paljon vähempi. Hän löysi sitten toisen naisen :(.

Tyhmä vastaus, mutta näytä tämä ketju mihelles tai kirjota miehelle kirje ja kerro että tältä musta tuntuu tätä mä haluaisin, onnistuuko se sulta vai mitä pitäis tehdä. Tuli vaan mieleen kun meillä sama tilanne noin niinku suunnilleen ja mä ajattelin läväyttää tätä naaman eteen tänään ku tulee töistä.

Kuulostaa siltä, että olis tosiaan kunnon keskustelun paikka. Huomaa kuitenkin, että keskustelu ei tarkoita sitä, että vain sinä kerrot toiveistasi miehelle. Voi olla, että myös miehellä on tunne, ettei hän (tällä hetkellä) saa suhteesta sitä mitä toivoisi. Vaikka sinusta tuntuu, että teet suhteen eteen enemmän kuin miehesi, ehkä et kuitenkaan panosta juuri siihen, minkä mies kokisi tärkeäksi? Esim. jos miehesi kerran on innostunut kalastuksesta, niin hänelle suurin rakkaudenosoitus saattaisikin olla, että lähtisit mukaan kalareissuun (tämä on vain esimerkki, miehesi todelliset toiveet voi vain hän itse kertoa). Kannattaa tutustua käsitteisiin "suhdetarpeet" ja "rakkauden kieli" (aiheista löytyy kirjallisuutta ja ihan googlellakin varmaan perusjutut).

Suhdetarpeista on erilaisia luetteloja, tässä yksi versio:
-kiintymys, hellyys ja huomaavaisuus
-hyvä seksi
-keskustelut puolison kanssa
-yhteinen tekeminen
-puolison miellyttävä ulkonäkö
-puolison tyytyväisyys
-toimeentulon turvaaminen
-kotitöiden sujuminen
-perheeseen (lapsiin) panostaminen
-arvostus ja ihailu

Rakkauden viisi kieltä (= viisi eri "väylää" osoittaa rakkautta):
-kauniit sanat
-kahdenkeskinen aika
-ystävälliset teot/ palvelukset
-fyysinen hellyys
-lahjat ja yllätykset

Kokeile keskustella miehesi kanssa em. listoista. (Suosittelen ensin lukemaan hieman lisää aiheesta netistä/kirjoista.) Sopikaa, että kumpikin saa vuorollaan kertoa omat ajatuksensa. Ehkä voit antaa miehesi aloittaa, niin hän voi olla avoimempi kuuntelemaan sinun ajatuksiasi, kun on ensin saanut kertoa omistaan. Mitkä "suhdetarpeet" ovat hänelle tärkeimpiä, ja onko hän viime aikoina kokenut niiden täyttyneen? Entä mikä "rakkauden kieli" on hänelle luontevin, ja kokeeko hän sinun osoittaneen hänelle rakkautta tällä tavalla? Mitä voisit tehdä, jotta hänen "suhdetarpeensa" tulisivat paremmin täytetyiksi? Millä tavalla hän toivoo sinun osoittavan rakkauttasi jatkossa?

Jos keskustelu ei tunnu onnistuvan (ja vaikka onnistuisikin) niin kannattaa harkita osallistumista johonkin parisuhdetapahtumaan/ -kurssille/ -leirille. Niistä on oikeasti apua! Väljähtänytkin parisuhde voi aina nousta uuteen kukoistukseen :)

Tietoja kursseista/tapahtumista löytyy esim. täältä:
Pariskunnille | Kataja-Parisuhdekeskus ry

"vieras"
Meillä se on tällä hetkellä minä joka ei kestä mitään läheisyyttä.... Seksiä meillä ei ole ollut.. apua en edes muista.. äää... 3 kuukauteen ainakaan. Tämän mies on jo jokseenkin hyväksynyt, mutta kun en oikeen edes jaksa mitään kyhnyttämistä ja lääppimistäkään. Sen sijaan toivoisin mieheltä kyllä usein muita "rakkauden osoituksia", esim. että auttaisi kotitöissä ihan omatoimisesti jne. Eilen mies kyllä pyykkäsi ja pesi lattiat ym, ja.. ehkä naurettavaa.. mutta sen jälkeen ajattelin kyllä että onpa mulla maailman ihanin mies ja ihan teki mieli lässyttää.

Mitäpä jos lähtisit miehen mukaan kalareissulle? huoliiko? mieti mitä miehesi kaipaa ja koita täyttää niitä tarpeita.

Olen kyllä ajatellut että minulla tämä liittyy tähän raskauteen... nimimerkillä LA kahden viikon päästä. Miehellä nyt ei voi raskaus olla syynä, mutta onhan miehilläkin kaikenlaisia kriisivuosia jne :p

Puhuminen ja kuuntelu molemmin puolin
Hellyys arjessa, pienet kosketukset, halit, pusut
Keksitään jotain uutta seksissä
Puhutaan seksistä ja fantasioista
Molemmat tekee kotitöitä
Otetaan kumppani huomioon
Pienet yllätykset tai lahjat
Seksistä nauttiminen

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Meillä sama ongelma. Mies ei vain ajattele...
Haluaisi kuulemma kovasti täyttää mun toiveita hellyydestä mutta unohtaa ne todella nopeasti.
Mies ei vain kaipaa samanlaista hellyyttä. Hänelle riittää että olen tässä hänen elämässään.
Meidän elämä on siis tasaisen hyvää. Joka päivä mies sanoo kyllä rakastavansa mutta omasta mielestäni jotakin puuttuu...
Olen päättänyt kuitenkin olla tyytyväinen koska miesvalinnassa olisi voinut käydä huonomminkin :)

Ehkä on vaan niin, että on mieluisa harrastus ja se vieny mukanaan täysin, todennäkösesti vieny mukana myös järjenkin. Hyvä harrastus on kyllä, mutta jos siinä käy niin, että sinä ja lapset jäätte vaille huomiota niin, se on huono juttu pitemmän päälle. Nyt keskustelua kehiin ja rakentavaa sellasta ilman syyllistämistä, haukkumista ja arvostelemista. Ehdotappa että, lähtisitte kaksin kalastaa, otatte teltan mukaan ja yövytte vaikkapa jossain luonnon helmassa ja näin saisitte olla yhessä. Lapset vaikkapa hoitoon mummulaan, kummilaan tai lähimmille ystäville. Tai sitten meette koko perheenä kalastaa ja grillaatte samalla jossain. Mutta, ois tollanen aika jänskää tehä kaksin ja samalla yöpyä luonnon helmassa. Meillä isä on hullu kala ja mettämies. Kalareissuilla oltiin useestikkin koko perhe mukana ja yövyttiin jossain saarissa jota minä ja sisarukset saatiin omin päin tutkia. Se oli aivan mahtavaa ja ite nautin olosta luonnosta ja vesillä olosta. Tykkään myös kalastaakkin, vaikka ei nyt mikään ihan lemppari juttu olekkaan.

Eedla harmaana
Meillä pidetään "virettä" yllä sillä että lähetellään esim työpäivän aikana toisillemme hunajaa ja siirappia valuvia tekstareita ja sovitaan iltaisin treffejä olohuoneeseen. ihan arjen keskellä pieniä helliä hetkiä jne. Tämä kaikki onnistuu hyvin vaikka meillä on tosi harvoin tilaisuus lähteä kahdestaan kodin ulkopuolelle. Ei vaikuta meillä parisuhteen tilaan mitenkään kuten ei sekään että nuorin nukkuu samassa sängyssä meidän kanssa. Nou problem.

"vieras"
Entä kun mies ei osaa/halua puhua kertakaikkiaan? Ei sitten millään. Läheisyydeksi riittää seksi.
+ kaiken päälle yksi elämänkokoinen iso pettymys(ei pettämistä siinä mielessä) niin on valmiina tilanne jossa ei ole hyvä olla mutta poiskaan ei voi lähteä, ei kuitenkaan riittävän isot syyt lähteä monen ihmisen elämää murentamaan.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26683267]Entä kun mies ei osaa/halua puhua kertakaikkiaan? Ei sitten millään. Läheisyydeksi riittää seksi.
+ kaiken päälle yksi elämänkokoinen iso pettymys(ei pettämistä siinä mielessä) niin on valmiina tilanne jossa ei ole hyvä olla mutta poiskaan ei voi lähteä, ei kuitenkaan riittävän isot syyt lähteä monen ihmisen elämää murentamaan.[/QUOTE]

No eipä kai tossa paljoo oo tehtävissä...vai miten ite ajattelet?? Mitä te tunnette toisianne kohtaan? Mikä teissä vetää toisianne puoleensa? Mikä teidät sai rakastumaan??

Älkää heti antako periks, puhukaa, miettikää ja päättäkää vasta sitten!

"jojo"
Hirveä päivä jo muutenkin, riitaa takana, pulaa jaksamisesta ja täyttymättömiä tarpeita... Sitten tulee vastaan lista, jota vasten peilatessa tajuaa, ettei ole ihmekään.

Puhuminen ja kuuntelu molemmin puolin
Hellyys arjessa, pienet kosketukset, halit, pusut
Keksitään jotain uutta seksissä
Puhutaan seksistä ja fantasioista
Molemmat tekee kotitöitä
Otetaan kumppani huomioon
Pienet yllätykset tai lahjat
Seksistä nauttiminen
Sitten, kun lakkaan itkemästä ja kieriskelemästä itsesäälissä, koetan ottaa näitä puheeksi, kiitos Kais.

[QUOTE="jojo";26683402]Hirveä päivä jo muutenkin, riitaa takana, pulaa jaksamisesta ja täyttymättömiä tarpeita... Sitten tulee vastaan lista, jota vasten peilatessa tajuaa, ettei ole ihmekään.

Sitten, kun lakkaan itkemästä ja kieriskelemästä itsesäälissä, koetan ottaa näitä puheeksi, kiitos Kais.[/QUOTE]

:hug: Toivottavasti saatte puhuttua.Ole hyvä, kiva jos olis apua teille. :)

Yhteistyössä