pitkään kestänyt lisääntynyt valkovuoto??

mulla on nyt varmaa jo viimeiset neljä kuukautta vaivannut lisääntynyt valkovuoto,joka välillä haisee,välillä ei..
vuoto ei ole kokkareista,vaan aika limaista.
välillä vuotoa on niin paljon että jo alushousut joutuu vaihtaa pitkin päivää,jos ei oo pikkuhousun suojaa.
muita oireita mulla ei ole,lisääntynyttä hikoilua lukuunottamatta.
hiiva hoidon tein muutamia viikkoja sitten,kun ajattelin että hiivatulehdus olisi,mutta ilmeisesti ei.
mistä tämä voisi siis johtua?
sukupuolitauteja ei ole,enkä usko että myöskään virtsatien tulehduksesta olisi kyse,koska ei kirvele tms.
kellää neuvoja/ideoita?? :'(
 
Mene käymään lääkärissä, ottavat valkovuotonäytteen.
Kyseessä voi olla jokin muu tulehdus kuin hiiva.

Jos lääkärissä ei todeta mitään sukupuolitauteja, eikä tulehduksia, niin kyseessä voi olla jokin muu bakteeritasapainon häiriö mutta ensin lääkäriin!!

Eihän ole kutinaa tms.? Jos vuoto vihertävää, harmahtavaa, kannattaa ottaa kyllä kaikki testit.
 
juu,ei ole ,kutinaa,ja vuoto kyllä on ihan vaaleaa/valkoista.
täytyy mainita asiasta lääkärissä samalla kun hoidan siellä muut asiat,koska aika kiusaantunut olo välillä on,sillä haju saattaa tulla housujen läpikin.
voiks toi johtua esim.jostai hormonaalisesta häiriöstä,kun musta tuntuu että muutenki hormonitasapaino ei oo ihan kohdillaan?
se vois olla syy siihenki miks ei kakkosta oo kuulunu yli vuoden aktiivisen yrittämisen takia,sekä hikoilen ihan tajuttomasti,ja stressaan niin hurjan paljon vielä päälle että migreeni kohtauksiakin on miltei päivittäin!!pitäis vaan yrittää jaksaa.
ja tosta kakkosesta vielä,ei me ajatella sitä asiaa niin että hei tehdään lapsi,vaan käytännössä ollaan ilman ehkäisyä,eikä mitää ovistikkuja käytetä.
kun eihän lapsia tehdä,niitä saadaan...
tulee sit ku on tullakseen... :hug:
 
Kannattais käydä erilaisia testejä otattamassa..
Kilpirauhaskoe on yleinen silloin kun ei lasta kuulu. Jos painoa esim. on salakavalasti tullut, iho on huonona ja päätä särkee, voi kilppari olla vajaatoiminnalla. Helppo hoitaa kunhan vain todetaan..
Myös erilaisia näytteitä kannattais ottaa alapäästä, ihan varmuuden vuoksi.
Mulla oli vähän samanlaisia oireita kun sulla. Epäilivät myös kaikkea mahdollista.. :x mutta mitään niistä ei löytynyt.
Mulla toimi apteekista saatava maitohappobateeri-emätinpuikot. Oli jotain 12e/ 8 puikkoa. Lri sanoi sen johtuvan antibioottikuurin aiheuttamasta bakteeri-epätasapainosta. Myös suun kautta kehoitti ottamaan kunnon maitoh.bakt.kuurin.
 
Olen kärsinyt kuvaamasi kaltaisista ihmeellisistä vuodoista jne jo kohta vuoden. Muutaman kerran tulehdusta ollut, mutta vuoto ei ole muuttunut vaikka tulehdus hoidettukin. Lääkärit eivät ole osanneet auttaa...eli vastausta en ole vielä tähän vaivaan löytänyt. Mutta kannattaa ilman muuta mennä kokeisiin, niistä selviää paljon tai ainakin saa mielenrauhan.

Hikoilu, ärtyisyys ja päänsäryt vaivasivat minua myös vuosi sitten ja kilpirauhasen liikatoiminta oli taustalla. Pyydä ehdottomasti ottamaan kilpirauhas-arvot, ne pitäisi heti tarkistaa jos ei ala haikaraa kuulua! Toivottavasti saat vaivaasi avun, Äitylixin suosittelemia maitohappobakteereja kannattaa myös kokeilla :)
 
Joitain vinkkejä epämääräiseen vuotoon:
-välttäkää pikkuhousunsuojia yms., usein lisäävät vuotoa! jotkut siteet voi ärsyttää myös
-välttäkää string alushousuja
-suosikaa puuvillaisia alushousuja, välttäkää siis keinokuituja
-suosikaa hellävaraista pesuainetta pyykeille
-ilmakylpyjä
-alapääpesuun riittää usein pelkkä vesi
-liika sokerin, valkean jauhon syömistä voi kokeilla välttää

Tietysti asia kannattaa tutkia pikimmiten lääkärissä, jos ei lasta kuulu, hikoiluttaa jne.
Toivottavasti apu löytyy!!
 

Yhteistyössä