vieras
onko kenenkään lapsella pitkä koulumatka? oma poikani menossa kouluun 15km päähän ja kysyisin kokemuksista? koska oppii menemään itsenäisesti ja mitä ongelmia tuo mukanaan?
siis eikös poika saa koulukyydin ihan ilmaseks.. meinaatko että menisit mukaan bussiin istumaan ja saattamaan... missä olet sitte sen aikaa kun poika on koulussa... no joka tapauksessa, kyllä mä ainakin uskaltaisin ekaluokkalaisenkin laittaa omalta portilta koulubussiin ja koulun pihalla (meillä ainakin) on usein joku opettaja/kouluavustaja katsomassa että kaikki menee oikeisiin busseihin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis mun poika ei vielä kulje matkaa koska koulu alkaa syksyllä.
yhdellä bussilla siis pääsee kotiovelta melkein koulun ovelle. Mietin vain missä iässä alkaa kulkea yksin tai voi kulkea yksin?
miten joku voi ymmärtää näin väärin?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis eikös poika saa koulukyydin ihan ilmaseks.. meinaatko että menisit mukaan bussiin istumaan ja saattamaan... missä olet sitte sen aikaa kun poika on koulussa... no joka tapauksessa, kyllä mä ainakin uskaltaisin ekaluokkalaisenkin laittaa omalta portilta koulubussiin ja koulun pihalla (meillä ainakin) on usein joku opettaja/kouluavustaja katsomassa että kaikki menee oikeisiin busseihin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis mun poika ei vielä kulje matkaa koska koulu alkaa syksyllä.
yhdellä bussilla siis pääsee kotiovelta melkein koulun ovelle. Mietin vain missä iässä alkaa kulkea yksin tai voi kulkea yksin?
ai että mä sitten vierastan tätä PITÄISI sanaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan ensimmäisen luokan alustahan sitä pitäisi oppia kulkemaan itsenäisesti. Kannattaa ruveta treenaamaan sitä viimeistään kesän aikana. Jos lapsi ei jostain syystä pysty kulkemaan itsenäisesti, niin sitten on taksikyydityksen paikka, mutta se sitten vaatii yleensä jonkin diagnoosin, kun kerran matka muuten onnistuisi lähes ovelta ovelle yhdellä bussilla.
Jollei mene lähikouluun, joutuu kyydit järjestämään, ainakin maksamaan itse, jollei jostain syytä saa poikkeuksellisesti niihin maksusitoumusta(mikä kai on aika harvinaista).Alkuperäinen kirjoittaja ap:niin saako taksikyydin, vaikka koulu olisi oma valinta, ja lähikoulu olisi kuitenkin 3km päässä. itse olen matkustanut kouluun ekalla luokalla yksin bussilla, mutta oman suhteen ajattelee niin, että on kovin pieni.
Mitä tuolla kysymyksellä sitten tarkoitit?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miten joku voi ymmärtää näin väärin?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis eikös poika saa koulukyydin ihan ilmaseks.. meinaatko että menisit mukaan bussiin istumaan ja saattamaan... missä olet sitte sen aikaa kun poika on koulussa... no joka tapauksessa, kyllä mä ainakin uskaltaisin ekaluokkalaisenkin laittaa omalta portilta koulubussiin ja koulun pihalla (meillä ainakin) on usein joku opettaja/kouluavustaja katsomassa että kaikki menee oikeisiin busseihin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:siis mun poika ei vielä kulje matkaa koska koulu alkaa syksyllä.