Pitkä epäsäännöllinen kierto, negaa, eikä kuukautisia!

melassi,

harmi että täti tuli :( Mutta toisaalta, nyt tietää ainakin ovuloineensa ja pääsee yrittämään uudestaan, eikä pitkity epätietoisuus. Niin se gyne tosiaan mulle sanoi, että pitäisi Lugeilla käynnistyä menkat, ja jos ei niin silloin varmasti raskaana ollaan. Koita tässä nyt sitten olla kärsivällinen :D
 
iltaa, mullakin loppuu nyt kärsivällisyys:Dtänään tosiaan ollut lähes vuodoton pv..muutama tippa vain tullut ja lämmöt taas yli 37..luulin aamulla että lämpö lähti laskuun, mutta tässä sitä taas ollaan.. nyt en tiedä miten tämä voi olla näin..
 
melassi vain ja ainoastaan aamulämmöillä on oleellista merkitystä raskautumisen ja vuodon kanssa. Päivälämmöt ja iltalämmöt heittelee miten sattuu, tuskin kukaan saa samaa lämpötilaa samaan aikaan joka päivä esim. klo 13 vaikka mikä olisi. Aamulämmöissä on se idea että kroppa on ollut lepotilassa muutaman tunnin eikä mikään aktiviteetti ole nostanut lämpöä vaan kehon kohonnut lämpö on hormoniperäinen. Siksi se pitääkin mitata heti kun herää, ennen kuin nousee sängystä samaan aikaan joka aamu. Jos herää esim tunnin myöhemmin kuin normaalisti, lämpö on kymmenyksen korkeampi. Itse jouduin käymään tänään vessassa jo klo 03 (dpo11 eli lämmöt koholla) joten mittasin jo silloin, 37.2.

Mulla aamulämpö hiipuu hiljalleen vuotoa kohti, kymmenyksen kerrallaan, ja palaa normaaliin 36.5 vasta kun vuoto alkaa.
 
hei pikkuinen, olet ihan oikeassa että vain aamulämöllä on merkitystä..olen katsonut muitakin lämpötiloja vain kartoittaaakseni päivän rytmejä..nämä rytmit eivät ole kovinkaan paljon heittäneet.. aamun lämpötila oli 36.8 ja aiemmin ollut 36.9 -37.12..ja peruslämpöni aamulla on n.36.4-5.. yleensä kierron alkupuolella päivälämmötkään eivät ole olleet koholla.. tämä voi johtua myös siitä että dpo 10 alkanut vuotoni ei ole noudattanut läheskään samaa kaavaa laadultaan tai ajaltaan.. nyt on pitkä kierto takana ja ovis on tapahtunut niin voipi kehokin vain olla hieman sekaisin.. teen huomenna varmistusnegan herkällä ja sen jälkeen kokoan luuni uuteen oviksenmetsästykseen.. hankkii vaan välillä mennä hermot tässä touhussa,..
minulla on myös syksyllä aloitettu kilpparilääkitys, joten sekin voi sekoittaa pakkaa.. mutta siis vuodosta huolimatta aamulämmötkään eivät ole vielä palanneet normiin..ehkä huomenna ovat jo..
 
Viimeksi muokattu:
mulla myös pitkä kierto, ovis oli vasta kp 32 tienoilla. Mulla ilmeisesti saatiin kemiallinen taas eli se siitä myöhäisen oviksen ilosta.. en ole päässyt normikierron menkkalämpöjä mittaamaan kun tämä on jo neljäs kem. putkeen. En ole kuin kolme kiertoa mittaillut ja yk9 jo menossa. Päivälämmöt mulla on oviksen jälkeen myös enemmän koholla kuin alkukierrossa mutta saatan ennen ovistakin saada joinain päivinä reippaastikin päälle 37 lämpöjä.

Tänään illalla oli 37.7. lämmöt. Huomisaamua en uskalla edes ajatella, dippiä pitäisi jo dpo12 tulla jos tämä kemialliseksi jää ja se on niin kamala tunne kun huomaa että lämmöt ei kohoa vaikka kuinka kauan pitäisi mittaria paikallaan :/ Mitään vuotoja ei ole mutta mulla ei ikinä tuhrutakaan, kerrasta hanat vaan auki vaikka olisin samana aamuna testannut vielä kaksi viivaa. On tää kanssa joulunodotusta.. Tsemppiä sulle melassi, ei oo helppoa painiskella näiden juttujen kanssa vauvakuumeen kourissa :hug:
 
pikkuinen tsemppiä myös sinulle..minulla ei ole yhtäkään plussaa vielä, joten siinä suhteessa helpompaa kuin sinulla..ei ole joutunut luopumaan plussasta..aamulämpö oli jo matalmpi tänään 36.7, mutta ei sekään ole vielä normaalia..minulla alkanut 8 yk..aion tuon varmistusnegan tosiaan tehdä vielä ja vain sen takia että oli niin outoa vuotoa.. minulla yleensä aukeaa hanat suoraan..eka kerta kun alkoi tiputtelulla/rusahaikuilla..eipä tullut koko aikana kunnon hyytymiä eikä vuoto voimistunut normaaliksi..loppuikin jo vaikka yleensä vuodan 3-4 pv.. nyt tiputteli tosiaan lauantain. Sunnuntaina voimistui ja maanataina jo väheni.. Eilen muutama rusahaiku vain..suurin osa vuodosta vain kirkasta tummaa verta..

on tämä joulunodotusta tosiaan..voimia sinulle:hug:
 
Pikkuiselle12 halaus!

Omista kuulumisista:

Tänään illalla otettava vika Luge, eikä vieläkään menkkoja! Sen sijaan tein tässä äsken aamulla raskaustestin (David, herkkyys 10) ja sain haamun?! Nyt en tiedä oikein, miten päin olisi :D ja uskoako silmiäni... mulla on kotona myös Clearblue Digital, millä voisi kans testailla. Tosin sehän on herkkyydeltään "vaan" 25 käsittääkseni.

Jopas pommi tippui. Tuntuu epätodelliselta näillä kierroilla, tänään kp 111! Nyt en oikein tiedä, mitä tehdä. Testatako jonkin ajan päästä uudelleen, vai mitä?

:xmas:
 
voi ihanaa lempi...minulla varmistui uuden oviksen metsästys, mutta toivon että sinun haamusi vahvistuu ja pienokainen pysyy matkassa.. testaa lähipäivinä uudestaan ja kerro kuulumiset... nyt ei oma enää harmita niin mahottomasti jos kerran sinulla onnistuis.. ihanaa Joulua..
 
Tsemppiä melassi paljon ja iso halaus :hug:

Tuntuu niin epätodelliselta tuo oma haamu, mut siinä se vaan kurkkii. Pitää testailla uudestaan vaikka huomenna ja katsoa, mitä tapahtuu. Olisihan tuo uskomatonta, jos tällä kierrolla lopulta kävisikin noin onnellisesti. Mut nyt on ehkä vähän laitettava jäitä hattuun ja ooteltava viivan vahvistumista. Ja jos näin käy, niin ei voi muuta sanoa kuin että kaikki on ilmeisesti mahdollista!

Ilmoittelen taas kuulumisia, tee sinäkin melassi niin, ja tietty kaikki muutkin :) ja ihanaa joulua! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: melassi
Nonniin, taisi olla väärä hälytys! Viime yönä alkoivat menkat ja ihan tosi kovilla mahakivuilla :( ei mikään maailman ihanin herätys jouluaamuun. Ihmettelen kyllä kovin sitä haamutestiä... ikinä en ole edes haamua saanut. Ja nyt oli aika selkeä! Ja silti menkat. Puuh, pitää jatkaa tästä sitten taas. Tuollahan noi Clomifenit odottaa.

Mutta kaikesta huolimatta, rauhaisaa jouluaikaa edelleen ja toivotan kaikille hyviä plussaonnia! :heart:
 
Harmittavaa tosiaan.. mutta eiköhän tästä molemmin nousta vielä=)

Hyvää Joulua!

muoks ps. suosittelen silti tekemään varmistustestin vuodon loputtua, ehkä oli väärä hälytys, mutta valemenkkojen mahdollisuus on myös huomioitava.. ei kannata kovin paljon odottaa varmistukselta...mutta suosittelen sen tekemistä.. ellet ole varma että normaalit menkat tuli..
 
Viimeksi muokattu:
sLempi, Lugeilla saattaa olla jokin vaikutus tuohon haamuun?

Kerrompas oman tarinani. Mulla on aina ollu todella epäsäännölliset menkat, siis ennen pillereitä jo. Menkat tuli 3-5 kertaa vuodessa eli noin 3kk:n välein. Kun vauvaa alettiin yrittämään lompsin suorinta tietä yksityiselle gynelle, josta sain lähetteen verikokeisiin, jossa selviteltiin eri veriarvoja. Sieltä sitten huomattiin, että en ovuloi ollenkaan, niinkuin pitkissä kierroissa yleensä on. Sain käteeni terolutit kiertoa säännöllistämään ja kun niitä oli 3 kk syöty ilman raskautta sain clomifenit. Clomifenejä syödessä pitäisi tehdä verikokeita, josta selviteltäisiin ovista. Jos ovis ei yhdellä pillerillä tule, niin annosta pitäisi nostaa. Ja näin kävi mulle. Kun aloitin syömään 2 tablettia, niin saatiin varmasti elämi ensimmäinen ovis aikaan ja tästä kierrosta sitten myös raskauduin. Raskaus meni kuitenkin kesken 7viikon paikkeilla.

Tyhjennysten jälkeen sain clomifeenit uudestaan, mutta enää ei saatu vastetta edes 3tabletilla, joten tämän jälkeen siirryttiin pistoshoitoihin. pistoshoidoissa saatiin heti vaste ja elämäni toinen ovis saatiin aikaiseksi, josta raskauduin uudelleen. Tästä "härdellistä" tuolla häkkisängyssä nukkuu nyt 1,7kk:n ikäinen tyttö :heart:

Synnytyksen/imetyksen jälkeen on tullut tasan yhdet menkat, noin pari viikkoa sitten eli 1,6v meni synnytyksen jälkeen omiin menkkoihin. Oviksen bongasin ihan sattumalta aika selvillä oireilla ja siitä tasan 14 päivän päästä alko ihan luomu menkat. Nyt taitaa olla kp14 ja odotan mielenkiinnolla jäikö nämä menkat tähän vai suostuuko kroppani alkaa toimimaan. Jossain vaiheessa ensi vuonna mennään uudestaan lääkärin juttusille mikäli kierto ei ala itsestään tai mikäli se on turhan pitkä.

Mutta siis, suosittelen ehdottomasti yksityisiä gynejä ja kannattaa ottaa selvää kuka on eniten perehtynyt juuri lapsettomuuteen. Heillä on parhaimmat tiedot ja taidot saada asiat toimimaan.

Ole ihmeessä lääkäriin yhteydessä, jos ovista/menkkoja ei kuulu clomien oton jälkeen kohtuullisessa ajassa. Eikös oviksen pitäisi tulla viimeistään reilussa viikossa clomien aloituksesta. Sillä jos sitä ei kuuluu, ei tule menkkoja eikä annos ole silloin riittävä. Tsemppiä tulevaan ja toivottavasti saatte kauan kaivatun lopputuloksen :)
 
Alisa84: Kiitos vastauksesta! Aina jotenkin kannustavaa lukea muiden samantyylisistä kokemuksista.

Gyne määräsi minua syömään clomeja kierron 3.-7. päivinä. Eli söin niitä viime sunnuntaista tämän viikon torstaihin saakka. Keskiviikkona tuli vielä menkat, mutta loppuivat sitten illalla kuin seinään. Gyne ei ikinä mulle enemmän selitellyt, miten clomit periaatteessa toimii. Nyt olen miettinytkin, että milloinkohan saattaisin ovuloida, kun olen syönyt niitä clomeja su-to, ja koko tämän ajan, paitsi torstaina, minulla oli menkat vielä käynnissä?

Clomeja söin siis kaksi päivässä. Pitääkö ovulaation oletetusti tulla pillereiden syönnin aikana, vai kuurin loputtua? Voi olla hölmö kysymys, mutta asia on minulle epäselvä : /
 
Muistaakseni oviksen pitäisi tulla noin 7-10 vuorokautta viimeisen clomin jälkeen. oviksen pitäisi ilmaantua kyllä viimeistään kp 19-20. Mikäli sitä ei kuulu, niin menkkojakaan tuskin tulee. Kannattaa aloittaa oviksen tikuttelu kp 10 alkaen ja jatkaa sitä tuonne kp 19 asti, mikäli sitä et aikaisemmin bongaa. Netistä saa tilattua edullisemmin ovistikkuja. Menkkojenhan pitäisi tulla noin 14vrk:tta oviksen jälkeen mikäli et ole raskautunut.

Sinuna olisin joko uudestaan lääkäriin yhteydessä tai vaihtaisin lääkäriä, mikäli menkkoja ei kuulu kp 30 ja et ole raskaana. Aika vastuutonta antaa lääkkeet, jos niiden käyttöä ei seuraa eikä niistä potilaalle mitään kerro :( Mene ihmeessä yksityiselle ja sellaiselle lääkärille, joka oikeasti tietää lapsettomuudesta. Monia ultraillaan clomikuurin aikana tai vähintäänkin seurataan verikokeilla että tuleeko ovulaatio vai ei.

Tsemppiä!
 
Alisa84, kiitti taas lisäinfosta :) olen nyt itsekin hamstrannut vähän lisää tietoa clomeista ja ihmettelen kyllä vähän, ettei oma gyneni odes maininnut mistään seurannasta clomien yhteydessä. Toivon vaan, että kaikki menisi hyvin. Itse en ovista ole mitenkään tikutellut, enkä aiokaan. Jotenkin tuntuu, että alkaisin siitä vain lisää stressaamaan asioista, kun nyt jo stressaan aika kiitettävästi. Aion vain säännöllisesti miehen kanssa heilutella peittoja, jottei ovis menisi sivu suun :D

Nyt mulla siis kp 12. Toivon, että ovis tapahtuisi tällä viikolla! Harjoitukset on tosin jo aloitettu hyvissä ajoin aikaisen oviksen mahdollisuus mielessä pitäen ;) joskus oon tuntenut oviksen (ainakin luulen) pistona ja mulle on tullut kirkasta, limamaista vuotoa. Jospa nytkin tulisi jotain merkkejä ovulaatiosta...

Niin ja Alisa, onnea paljon pienestä tytöstä :heart:

melassi, mites siellä?
 
hei lempi=) meillä tapahtui oikeaoppinen ovulaatio normaalin kierron mukaisesti..eli vissiin tasapaino palautumassa sinne noin 28-29 pv kiertoihin. Tikkuun selkeät viivat ja digiinkin hymynaama..ehdin ovuloimaan juuri viimevuoden puolella joten nyt on dpo 3-4 menossa..eli taas piinapäivät menossa, mutta tällä kertaa tuskin kierto pitkittyy, sillä aamulämmötkin koholla mukavasti.. nyt oli aiempaa ovisplussaakin selvemmät huiput, joten viikon päästä varmaan ollaan viisaampia =)

onnea sinulle oviksenmetsätykseen, kannattaa seurata hieman aamulämpöjäkin.. ei ole pomminvarma metodi, mutta yleensä kertoo milloin suurinpiirtein ovis tapahtunut=) ja näin ollen helpompi miettiä koska kierron pitäisi loppua..
 
Ihanaa kuulla melassi, että ovulaatio on sielläpäin tapahtunut! :) Nyt toivotaan parasta, että tärppi on käynyt! Ja piinaviikot kuluisivat nopeasti ;)

Niin tuo aamulämpöjen mittaaminen voisikin olla hyvä ajatus. Taidanpa aloittaa heti huomenna :cool:

Mutta palaillaan ja tsempit päälle taas!
 
Hellurei naiset! Liityn minäkin tähän keskusteluun. Mukavasti täällä sivistyy näistä aiheiseta, mutta tieto näköjään lisää tuskaa. Lopetin e-pillerit jouluviikolla ja tyhjennysvuoto alkoikin normaalisti muutaman päivän päästä tapaninpäivänä. Yritys alkoi samantien eli yk1 menossa ja kp 9. Nyt aloinkin tämän ketjun myötä hirmuisesti jännittämään, miten tämän hormonitoiminnan kanssa käy. Aloitin e-pillereiden syönnin 16-vuotiaana. Ensimmäinen tauko niistä oli 21-vuotiaana eron jälkeen. Tällöin meni 9kk ennen kuin menkat alkoivat. Heti taisin sitten aloittaa taas pillereiden syönnin uuden suhteen vuoksi. Sen jälkeen on ollut satunnaisia taukoja lähinnä unohdusten vuoksi ja menkat ovatkin alkaneet noin kuukaudessa, jolloin on päässyt aloittamaan taas pillerit. Ja niin, nyt ikää on jo 30v (hups se aika vierähtää). Olen välillä lukenut, että gynekologi on antanut virheää valoa raskauden yritykselle heti pillereiden lopetuksesta ja toisaalla sanovat, että pitää odotella kierron tasaantumista. Onko tästä jotain faktatietoa? Itse päätin nyt tämän ketjun myötä marssia suoraan yksityiselle (mielellään erikoistuneelle) gynelle, jos kierto pitkittyy. Tässä ei enää kovin paljon olla nuortumassa...
 
heip Mirtsu :)

Mulle on aina gyne sanonut, että kun on syönyt e-pillereitä pitkään ja sitten lopettaa, voi kierron tasaantumiseen mennä paljonkin aikaa. Itsellähän kävi juuri näin. Mutta toisaalta tiedän tapauksia, joilla ei ole ollut mtn ongelmia kierron säännöllisyyden kanssa pilsujen jälkeen. Eli faktatiedosta en tiedä, mutta tälläiset omat kokemukset.

Varmaan kannattaa rauhassa odotella, mutta jos mitään ei tapahdu suuntaan tai toiseen, niin aina kannattaa käydä lekurilla puhumassa. Eikä odotella liian pitkään itsekseen, niinkuin itse taisin tehdä... :p koska lääkäri tosissaan voi määrätä helpotusta kierron tasaannuttamiseksi, mikä taas edesauttaa raskautumista.
 
mirtsuodottelua nyt ja siinä samalla tehdä paljon talletuksia, osalla tärppi herkässä heti lopettamisen jälkeen..mutta tosiaan kannattaa varautua myös siihen etteivät kierrot tasaannu heti..

Nyt itsellä lämmöt 36.91 ja levoton yö takana. dpo 4-5. Tissejä hieman pigottaa ja aristaa, mutta ei kipuja.. valkkarin määrä on alkanut lisääntyä..eilen vilhlaisi niin lujaa kohdun seuduilta että jos päiviä olisi enemmän niin voisi helposti kuvitella johtuvan kiinnittymisestä..kipu oli niin terävä että silmissä sumeni..
 
Viimeksi muokattu:
Heip, tulin taas kurkkailee tänne :)

Itsellä menossa nyt kp 16. Kiertopäivänä 14 tunsin vihlontaa alamahassa ja valkovuoto muuttui limamaiseksi sinä ja seuraavana päivänä. Toivon, että noi olisivat olleet ovuloinnin merkkejä! Makkarin puolella ollaan oltu ahkeria ja ollaan edelleen... ettei mahdollinen tärppi menisi vain ohi.

Mites muilla? Mitään muutoksia tullut tilanteeseen? Plussatuulia edelleen :whistle:
 
dpo11-12, lämmöt ok, ei ole näkynyt mitään rusahaikuja tai muuta, boobsit turpeat, mutta eivät kipeät..kova nälkä ja jano, palelen paljon ja edelleen haluaisin vain nukkua..hieman parempi olo kuitenkin kuin eilen..ehkä testaan tänään viim huomenna..herkkiä on varastossa..

tärppionnea:heart:
 
Viimeksi muokattu:
melassi, tuu sit infoamaan mitä testi kertoi! Onnea testaamiseen :heart:

Mun alavatsasta on nipistellyt nyt muutaman päivän aikana välillä tosi lujaakin. Enemmän oikealta puolelta. Tänään tuli kaksi sellaista repäisevää kipua peräkkäin sohvalla makoillessani, että jouduin käpertymään.
 

Yhteistyössä