Pitkään masentuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "risukasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"risukasa"

Vieras
Onko muita joilla masennus on ikään kuin hiipinyt päälle vuosien aikana?
Koko ajan pahentuen siis.
Itsellä jo yli 10v masennusta, välillä parempia jaksoja.

En olisi ikinä ennen edes voinut ajatella itsemurhaa nyt se käväsee aina sillon tällön mielessä.
Pahimmalta tässä tuntuu nyt se, että olen käynyt säännöllisesti, mutta nykyään harvoin, mielenterveystoimistossa ja silti tilanteeni on vain pahentunut.

Jotenki en osaa ilmeisesti kertoa siellä mitään, koska kukaan ei tee asioille mitään.
Aloitin käynnit kun odotin esikoista -06, silloin kävin töissä,oli ystäviä(muutamia), harrastus, mielenkiintoa asioihin, jaksoin osallistua ja vaikka olin ylipainoinen niin olen noista ajoista lihonnut yli 30kg lisää.

Nyt tilanne se, että mulla 2 lasta. 4 ja 6 vuotiaat. Lasten isän kanssa erottiin kun kuopus oli ihan vauva. Lapset toisinaan käyvät isällään, ei ole kovin kummosta suhdetta luonut heihin.
Oma tilanteeni on se, että olen jättänyt opiskelut kesken, olin puhelinmyyjänä kun en muualle enää uskalla hakea.
Lopetin kun palkka huonompi kuin Kelan raha.
En koe olevani työkuntoinen, en ikinä jaksaisi olla 8h/5päivää/vkssa.
Ei ole ystäviä, ei parisuhdetta eron jälkeen.
Arjen askareisiin menee kaikki voimat.

Tuntuu etten yksinkertaisesti pääse tässä elämässä enää takaisin "elävien" kirjoihin.

Onko ketään kellä olis samanlaista?

Olen ollut työkyvytön masennuksen ja ahdistuksen takia jo vuodesta 2007. Saan eläkettä, ja täytän vasta 30 tänä vuonna. Tulevaisuus on pelkkää harmaata massaa.

Jostain syystä jaksan hoitaa lapset (kolme ja yksivuotiaat) kotona, jaksan hoitaa kotia mutta jos tulee mitään ylimääräistä, uuvun ja ahdistun. Osaan ajatella, miten kannustaa lapsia tulevaisuuden suhteen, mutta jos puhutaan minusta itsestäni, lamaannun täysin. Itsetuntoni on nolla mitä tulee ammattilliseen koulutukseen tai "maailmassa pärjäämiseen".

Kotona on turvallista olla, leikkipuistossa lasten kanssa pärjään.

[QUOTE="risukasa";26977305]Onko muita joilla masennus on ikään kuin hiipinyt päälle vuosien aikana?
Koko ajan pahentuen siis.
Itsellä jo yli 10v masennusta, välillä parempia jaksoja.

En olisi ikinä ennen edes voinut ajatella itsemurhaa nyt se käväsee aina sillon tällön mielessä.
Pahimmalta tässä tuntuu nyt se, että olen käynyt säännöllisesti, mutta nykyään harvoin, mielenterveystoimistossa ja silti tilanteeni on vain pahentunut.

Jotenki en osaa ilmeisesti kertoa siellä mitään, koska kukaan ei tee asioille mitään.
Aloitin käynnit kun odotin esikoista -06, silloin kävin töissä,oli ystäviä(muutamia), harrastus, mielenkiintoa asioihin, jaksoin osallistua ja vaikka olin ylipainoinen niin olen noista ajoista lihonnut yli 30kg lisää.

Nyt tilanne se, että mulla 2 lasta. 4 ja 6 vuotiaat. Lasten isän kanssa erottiin kun kuopus oli ihan vauva. Lapset toisinaan käyvät isällään, ei ole kovin kummosta suhdetta luonut heihin.
Oma tilanteeni on se, että olen jättänyt opiskelut kesken, olin puhelinmyyjänä kun en muualle enää uskalla hakea.
Lopetin kun palkka huonompi kuin Kelan raha.
En koe olevani työkuntoinen, en ikinä jaksaisi olla 8h/5päivää/vkssa.
Ei ole ystäviä, ei parisuhdetta eron jälkeen.
Arjen askareisiin menee kaikki voimat.

Tuntuu etten yksinkertaisesti pääse tässä elämässä enää takaisin "elävien" kirjoihin.

Onko ketään kellä olis samanlaista?[/QUOTE]

masentunut! Kokeile jotain uutta! Kokeile vaihtoehto hoitoa. Homeopatia tai vyöhyke terapia. Homeopaatti kysellee sinusta ennen kun määrää hoidon. Muista kaikki ei ole asintuntijoita.

Olen ollut työkyvytön masennuksen ja ahdistuksen takia jo vuodesta 2007. Saan eläkettä, ja täytän vasta 30 tänä vuonna. Tulevaisuus on pelkkää harmaata massaa.

Jostain syystä jaksan hoitaa lapset (kolme ja yksivuotiaat) kotona, jaksan hoitaa kotia mutta jos tulee mitään ylimääräistä, uuvun ja ahdistun. Osaan ajatella, miten kannustaa lapsia tulevaisuuden suhteen, mutta jos puhutaan minusta itsestäni, lamaannun täysin. Itsetuntoni on nolla mitä tulee ammattilliseen koulutukseen tai "maailmassa pärjäämiseen".

Kotona on turvallista olla, leikkipuistossa lasten kanssa pärjään.

Vähän sama juttu.
Oltiin kotona koko lasten kanssa ja oli ihanaa. Tähän asti olivat päiväkodissa kun olin viime kevään työttömänä. Ajattelin etten jaksa olla niiden kanssa koko aikaa.
Enkä ehkä olis jaksanutkaan kun ei oo miestä, joka sitten tuurais jos ei jaksaiskaan. Mutta nyt kun vanhemmalla alko eskari ja nuorempi meni takas hoitoon niin tunnen itteni tosi turhaksi.
Nukun päivät, teen ruuan, siivoan jotain pientä.
Ja sama juttu, että haluan lapsilleni parasta. Yritän tsemppaa ja luoda uskoa niihin.
Mutta tuntuu kuin omalta osaltani peli olis menetetty ja mä oon vasta 33v.
Ja tuskin lapsetkaan sokeita siinä on etteivätkö enemmän vaikutteita imis mun olotiloista, olemuksesta kuin siitä, että tsemppaan niitä vaikka en ite mihinkään pystykkään.

[QUOTE="vieras";26977352]masentunut! Kokeile jotain uutta! Kokeile vaihtoehto hoitoa. Homeopatia tai vyöhyke terapia. Homeopaatti kysellee sinusta ennen kun määrää hoidon. Muista kaikki ei ole asintuntijoita.[/QUOTE]

Voisin kokeilla, mitä kautta tollasiin hoitoihin sit pääsee??
Omaa rahaa ei oo penniäkään laittaa mihinkään hoitoihin.

Maksaako Kela?

[QUOTE="risukasa";26977378]Voisin kokeilla, mitä kautta tollasiin hoitoihin sit pääsee??

Maksaako Kela?[/QUOTE]

mutta tutustu niihin hoitoihin netin kautta tai kirjaston kautta.

Minulla ei ollut rahaa joten meni kirjastoon ja lainasin homeopaattisen kirjan ja ostin netistä lääkkeen! Se lääke auttaa jos auttaakseen. Ihminen itse tietää oman kehon ja mielen kuin kukaan muu.

[QUOTE="risukasa";26977378]Voisin kokeilla, mitä kautta tollasiin hoitoihin sit pääsee??

Maksaako Kela?[/QUOTE]

No ei todellakaan maksa äläkä MISSÄÄN NIMESSÄ mene tuohon homeopatiapaskaan mukaan (pääset rahoistasi).

T: luontaisalaa opiskellut

[QUOTE="vieras";26977441]mutta tutustu niihin hoitoihin netin kautta tai kirjaston kautta.

Minulla ei ollut rahaa joten meni kirjastoon ja lainasin homeopaattisen kirjan ja ostin netistä lääkkeen! Se lääke auttaa jos auttaakseen. Ihminen itse tietää oman kehon ja mielen kuin kukaan muu.[/QUOTE]

Kyllä maksaa ja saat mennä sinne uudelleen, uudelleen ja uudelleen.
Homeopatia on uskomusta, siinä se. Auttaa yhtä paljon kuin valkoinen jauho.
Äläkä koskaan tilaa netistä tai vetele ilman homeopaatin "neuvoja".

Jos on ihan pakko kokeilla luontaispuolelta, niin mm. mäkikuisma voi auttaa.

Kyllä maksaa ja saat mennä sinne uudelleen, uudelleen ja uudelleen.
Homeopatia on uskomusta, siinä se. Auttaa yhtä paljon kuin valkoinen jauho.
Äläkä koskaan tilaa netistä tai vetele ilman homeopaatin "neuvoja".

Jos on ihan pakko kokeilla luontaispuolelta, niin mm. mäkikuisma voi auttaa.

hoitoa? Minulla autto! Nää yrtti lääkkeet voi tehdä allergisen oireen. Niin kuin ruoka!

Miks suosittelen koska minulla autto! Itse käytän joskus nux vomicaa krapulaan! Ja miks se auttaa! päänsärky hellittää!

[QUOTE="vieras";26977536]hoitoa? Minulla autto! Nää yrtti lääkkeet voi tehdä allergisen oireen. Niin kuin ruoka!

Miks suosittelen koska minulla autto! Itse käytän joskus nux vomicaa krapulaan! Ja miks se auttaa! päänsärky hellittää![/QUOTE]

Sä taidat olla se, kuka ehdottelee kaikkeen vaihtoehtohoitoja, kirjoittaen ne erikseen ja lisäksi latelet lapsettomuuteeni hedelmällisyysneuvoja (kun se ei johdu hedelmällisyysongelmista).

Niin, mm. allergisten reaktioiden vuoksi kannattaa käydä ihan lääkärissä tarkistuttamassa yhteensopivuudet.

JOOO! JOOO! :)

Sä taidat olla se, kuka ehdottelee kaikkeen vaihtoehtohoitoja, kirjoittaen ne erikseen ja lisäksi latelet lapsettomuuteeni hedelmällisyysneuvoja (kun se ei johdu hedelmällisyysongelmista).

Niin, mm. allergisten reaktioiden vuoksi kannattaa käydä ihan lääkärissä tarkistuttamassa yhteensopivuudet.

JOOO! JOOO! :)

syö banaani niin se auttaa hedelmällisyyteen! nyt latelin! Hedelmällisyys hoito! en todellakaan jakele neuvoja! Ei auta luontaistuotteet. Itse kävisin lääkärissä jos oisin hedelmätön! Mietitään järellä!

varten kun ei lääketiede auta! Jos oisin vaihtoehto asinantuntija löytäisin ja tietäisin että tämä ei auta vaan sinun pitää mennä lääkärille niin sanosin! Ei kaikki vaihtiehdot ole sitä että parannut! Väärä lääkäri ja diagnoosi! aina pitää käydä monella lääkärillä ennen kuin menet vaihtoehto lääkärille!

Anteeks, mutta voisitteko mennä jonnekki muualle leikkimään Luontaishoitojen eipäs-juupasleikkiä.
Yritin tällä avauksella saada ihan jotain muuta aikaan kuin teijän leikkikentän.

Joten jos vaikka aiheesta enemmän...

Yhteistyössä