Pitkään masentuneena ollut ja miehen kommentti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silti, masennukseesi on jokin syy. Se syy ei ole välttämättä sinussa. Et näe metsää puilta. Millainen lapsuus on ollut? Entä parisuhde? Miksi et luota itseesi ja tunnet huonommuutta? Miksi?

Älä vaan luovuta. Katso totuutta silmiin, elämäsi suunta voi muuttua.

Mitä ne masennuksen syyt täällä auttaa pohtia?Elämä on niin vitun perseestä, kun ei lääkitys ja terapia ole auttaneet ja olo aaltoilee pahasta sietämättömään. Aina saa pelätä jos jää lasten kanssa yksin niin kuin viime yönä.. ei tästä vaan yli pääse kuin kuolemalla pois. Kyse oli vaan siitä kun mies jättää yksin vaikka minua pelottaa.

Jospa tilanne on se, että mies tulkitsee asian niin, että akka mukamas masentuneisuuteen vedoten haluaa estää miestänsä hauskanpidosta. Tuskin on eka kerta kun ap vaatii miestään jäämään kotiin, ehkä se vaatii aina jäämään kotiin.

joskus voi ajatella niinkin päin että se mitä se mies nyt antaa,tulee moninkertaisena takaisin kun masennus helpottaa,jos mies nyt jänistää,ei tue,satuttaa,ei välitä, se lisä ämasentuneen pahaa oloa, se lisää parisuhde ongelmia! ja parisuhdeongelmathan tohon päälle on vielä hyvä, eiks niin?

Vaikka olen itsekin masentunut, ja pahastikin ollut, en voi silti ymmärtää, miksi turvaudut mieheesi lapsenomaisesti? Olet kuitenkin aikuinen. Ei miehesi voi olla hoitajasi. Sinun täytyy tehdä nyt varasuunnitelmia sille, miten muuten asiat hoidetaan. Miehesi oikeasti tarvitsee tuulettua välillä teidän tilanteesta.

[QUOTE="aloittaja";23129249]Mitä ne masennuksen syyt täällä auttaa pohtia?Elämä on niin vitun perseestä, kun ei lääkitys ja terapia ole auttaneet ja olo aaltoilee pahasta sietämättömään. Aina saa pelätä jos jää lasten kanssa yksin niin kuin viime yönä.. ei tästä vaan yli pääse kuin kuolemalla pois. Kyse oli vaan siitä kun mies jättää yksin vaikka minua pelottaa.[/QUOTE]
Jos sinua pelottaa, tarvitset kyllä osastohoitoa. Et saa tarpeeksi hyvää hoitoa ongelmaasi.Onko masennus edes oikea diagnoosi?

[QUOTE="vieras";23131118]Jos sinua pelottaa, tarvitset kyllä osastohoitoa. Et saa tarpeeksi hyvää hoitoa ongelmaasi.Onko masennus edes oikea diagnoosi?[/QUOTE]
Ja nuo kuolemispuheet ovat kyllä höpötystä. Ota nyt kuule vastuu omasta hyvinvoinnistasi, tee jotain paranemisesi eteen, hankkiudu kunnolliseen hoitoon.

Vaikka puolison ei tarvitse ollakaan terapeutti, häneltä pitää voida odottaa tukea ja tuohon tukeen pitää myös voida luottaa. Eihän miehen tarvitsisi mitään muuta kuin olla läsnä ja tukena. Tuollaiset "aha" kommentit on aika ikäviä silloin kun toisella on paha olla.

onhan ne tylyn kuuloisia, mutta jossain vaiheessa saattaa sille puolisolle tulla raja vastaan ja silloin ei enää kiinnosta.

ap:lle: hanki tehokkaammat lääkkeet ja kunnon terapia, ala selvittelemään syitä masennukseesi

[QUOTE="vieras";23131124]Ja nuo kuolemispuheet ovat kyllä höpötystä. Ota nyt kuule vastuu omasta hyvinvoinnistasi, tee jotain paranemisesi eteen, hankkiudu kunnolliseen hoitoon.[/QUOTE]

Höpötystä? Sinulle ehkä. Minulle ei. Elämä on ainoa asia mistä voin päättää itse. Pitkään jatkuneet hoidot ei auttaneet enkä enää usko että on voimia alkaa taas uutta hoitoa kokeilemaan..
Mitä elämä oikeastaan on?Syntymä, oleminen,kärsimys,raato,kuolema. Olen loppu. En enää jaksa tätä. Toiset kestää masennusta paremmin kuin toiset. Ehkä sekin niin vain on.

Yhteistyössä