pitkään jatkunut vuoto ja primolut 5mg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tintti

Vieras
Hei!

Olen 48v. nainen jolla kuukautiset olleet säännölliset tähän saakka...pieniä parin päivän heittoja lukuun ottamatta.
Nyt sitten alkoi kuukautiset 8.2 ja lopulta reilut kolme vikkoa vuotaneena menin lääkäriin ja sain primolut 5mg 10pvn. kuurin. Sekaä lähetteen ultraan.
Eka pillerin otin toissapäivänä ja edelleen pientä vuoto tulee...annostus on 3/vrk.
Kuinka äkkiä kuurin aloituksesta vuoto loppuu? tai pitäisi loppua?

toinen asia..miten tapahtuu ultra, emättimen kautta ilmeisesti? sattuuko se? :)

VV-oireiluahan tämä ilmeisemmin alkaa jo olla vuotohäiriöineen yms.

Vuodon pitäisi loppua n.kolmen vrk.n sisällä.
Ultra tehtiin minulle vastaavassa tilanteessa emättimen kautta.Kts. netistä tarkemmat tiedot primolutista.Myös lääkepakkauksessa tiedot lääkkeestä.

Hei!

Olen 48v. nainen jolla kuukautiset olleet säännölliset tähän saakka...pieniä parin päivän heittoja lukuun ottamatta.
Nyt sitten alkoi kuukautiset 8.2 ja lopulta reilut kolme vikkoa vuotaneena menin lääkäriin ja sain primolut 5mg 10pvn. kuurin. Sekaä lähetteen ultraan.
Eka pillerin otin toissapäivänä ja edelleen pientä vuoto tulee...annostus on 3/vrk.
Kuinka äkkiä kuurin aloituksesta vuoto loppuu? tai pitäisi loppua?

toinen asia..miten tapahtuu ultra, emättimen kautta ilmeisesti? sattuuko se? :)

VV-oireiluahan tämä ilmeisemmin alkaa jo olla vuotohäiriöineen yms.

Kas kun sitä ultraa ei tehty saman tien gynellä, vai kävitkö yleislääkärillä? Jos kyseessä on se tavallinen ultra emättimen kautta, niin kuin kaiketi on, niin se ei satu eikä ole mikään onkelma, ohutta instrumenttia liikutellaan vaan vaginan puolella eikä kestä kauan.

Viimeksi muokattu:
kiitos vastauksista :)
juu..kävin yleislääkärillä ja hän laittoi lähetteen gynelle ja kirjoitti tuon Primolut kuurin.
Otti myös papan, mutta sen tuloshan viipyy vajaat pari viikkoa.
Hieman tuota papan ottoa ihmettelin, kun se otettiin vaikka vuosin, kysyin sitä lääkäriltä ja vuoto ei kuulema haittaa....?! tiedä sitten...toinen lääkäri taas aikoinaan sanoi, ettei papaa oteta missään nimessä kuukautisten aikana.

Tuosta Primolutista vielä...pientä tuhrua tulee edelleen....tosin itse vuoto on loppunut.
Myös pientä kipuilua on oikean munasarjan kohdalla.

No, odottelen tässä ja katson mitä tuleman pitää ja mihin päin mennään.

Viime yönä tuli myös ensimmäinen "hikikylpy" :O

Mulla on ollut kanssa ihan ihmeellinen juttu nyt. Kävin gynellä kaksi viikkoa sitten. Totesi, että hormonikierukkaa ei löydy. On jossain vaiheessa irronnut itsestään. Olen nyt vuotanut neljä viikkoa ja tänään sain ajan naisten polille. Hemoglobiini oli 129, en ole raskaana ja ultrassakaan ei näykynyt mitään ihmeempää. Sain myös kuurin Primolutia ja aloitin tänään. Katsotaan rauhoittuuko nyt tuo vuoto. Olen tosi väsynyt, eilen sydän hakkasi tuhatta sataa ja muutenkin on ihan ihme olo. Kysyin mistä vuotaminen voi johtua, niin kuulemma hormoonit on jotenkin sekaisin. Toivottavasti tuo lääke auttaa. En jaksa enää tätä.

Yhteistyössä