Mä tiedän että se ei oo helppoa, se vierotus. Koitin eka tyttöä vierottaa 10kk:na kun puri tisuja paljon ja oli aina vaan rinnalla. Oli niin hirveetä sen itku että luovutin heti ja jatkoin imetystä. Puremiset väheni sitten onneksi.
No tyttä täytti n.3-4 viikkoa sitten 1v ja viikko sit lopetin tisut kuin seinään. Sydän vuosi verta sillä se oli todella ihanaa aikaa mutta....niin monta muttaa. Esim se, että vuoden ajan tyttö heräs MONTA kertaa yössä rinnalle. Lopulta ei ois päästäny irti vaan ois pitäny muka nukkua rinta suussa. Eräänä yönä siis meni ns hermo ja aattelin et nyt meni liian pitkälle toi rintaroikkuminen.
En vaan enää antanu. Monta päivää pidin rinnat tiukasti piilossa, ja illalla huolehdin että puhas paita ja liivinsuojat ettei maito haise. Kun tyttö heräs itkeen rinnan perään olin mahd rauhallinen ja silittelin puhallellen tukkaan kevyesti. Oppi rauhottuun yllättävän pian siihen. Nukkui ekoja öitä yllätävän hyvin

. Mut sit pukkas uusia hampeja ja nyt huutanu päiväl ja yöl mut SILTI menny paljon helpommin kuin luulinkaan. Avainsana on oma rauhallisuus. Ei saa suuttua, ei kannata itkeä muksun nähden jos se itkee rinnan puutetta(ettei vaistoa et nyt tapahtuu siis jotain kamalaa tai outoa) vaan rauhoittuu ajan myötä kun äiti rauhallinen ja juttelee hiljaa päätä silitellen.
JOS menee tosi vaikeeksi niin tiedät omat rajasi, ja sitten luovutat ja otat homman esiin uudelleen parin kk päästä. Mutta ihan hyvin voit purra hammasta ja viedä vierotuksen läpi NYT jos haluat itse sillä nyt vauva ei ole se vauva enää vaan taapero eikä pakosti tarvi enää tisua

vaan pärjää ruualla ja lehmänmaidolla.
PALJON voimia ja kärsivällisyyttä :hug: :flower:
ps. meillä siis oli eka yö keksivaikea, kaksi seuraavaa hiukan vaikeita ja sit oli helppoo. Ja
suosittelen lämpimästi KOKONAAN rinnan lopetusta eikä vain yöllä sillä jos eka yö ilman ja päivällä taas saa, niin lapsi menee sekaisin ja pettyy tuplasti kun ei saakaan taas yöllä!!!