Pitkä työputki tulossa. Soitto työterveyshuoltoon paikallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt parisen viikkoa ollut flunssassa. Nyt perjantaista lähtien olo vain pahentunut. Yöllä olo todella tukkoinen, yskä kuivahkoa ja kurkkua kutittavaa. Röörit tukossa, nielussa paljon limaa.
Aamuisin kun herää olo on aivan hirveä - kurkkuun koskee, yskittää ja irtoaa ihan mielettömän kokoisia lima kokkareita. Ja siis kirjaimellisesti kokkareita, ne ei tunnu suussakaan limaisilta vaan selviltä kokkareilta.
Kuumetta ei ole vaikka kuinka olo on sellainen.
Poskipäitä ehkä aavistuksen pakottaa, muttei vielä samalla lailla kuin kerran kun minulla poskiontelontulehdus oli.
Tuntuu että räkää on, paljon sitä tulee ulos, mutta tuntuu että jotain jää tulemattakin.

Mulla on pitkä työputki tossa tulossa, alkaen lauantaista (silloin 13h putkeen) ja seuraavat 7päivää vielä töitä eli pitäs saada olo kuntoon ennen sitä.
Neuvoja ja niksejä?

ei tuo limaisuus tai yskä sinänsä kuullosta huolestuttavalta vielä, mutta jos olet kipeä, niin olet kipeä ja kipeänä ei mennä töihin. lauantaihin toki on vielä useampi päivä.
limaa ohentaa runsas nesteensaanti ja tuskaiseen oloon auttaa burana :)

[QUOTE="vieras";25810514]ei tuo limaisuus tai yskä sinänsä kuullosta huolestuttavalta vielä, mutta jos olet kipeä, niin olet kipeä ja kipeänä ei mennä töihin. lauantaihin toki on vielä useampi päivä.
limaa ohentaa runsas nesteensaanti ja tuskaiseen oloon auttaa burana :)[/QUOTE]

Vettä tulee latkittua päivään se 2l ainakin.
Mutta töihin on mentävä, siellä huono tilanne muutenkin. ELi oloa saatava vain paremmaksi.

Jos pakko mennä töihin.pyydä Cirrusta, vähentää tuklkoisuutta. Piristää vähän myös.
Burana ja panadol yhdistelmä hyvä myös.

Mutta et kai korvaamaton ole?

Mulla on ihan noi samat oireet ja tauti edennyt ihan samalla tavalla, mulla olo alkoi pahentua torstaina ja olin sitä ennen ollut yli viikon kipeänä. Ne kokkareet on kamalia, kun ne takertuu kurkkuun kiinni - sellaisia isoja kovia möykkyjä, epämääräisen muotoisia.

Kävin eilen muissa asioissa lääkärillä, joka oli vielä kurkku-, nenä- ja korvatautien erikoislääkäri, ja hänen mielestään vaikutti ihan normaalilta. Ei tosin ultrannus poskionteloita kun ei ollut syytä epäillä mitään hänen mielestään. Keuhkot kuunteli ja katseli kurkkua & korvia, kuulemma ihan normaalia että tauti etenee näin.

Yritä saada nukuttua - jos heräilet kurkkukipuun tai tukkoisuuteen, niin ota illalla kunnon särkylääkkeet ja avaa nenää vaikka suihkeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole lääkäri;25810555:
Jos pakko mennä töihin.pyydä Cirrusta, vähentää tuklkoisuutta. Piristää vähän myös.
Burana ja panadol yhdistelmä hyvä myös.

Mutta et kai korvaamaton ole?

Tällä hetkellä olen! Moni muukin saikulla ja työntekijöitä muutenkin vajaa määrä. Joten en viitsisi jättää heitä pulaan.

[QUOTE="aloittaja";25810641]Tällä hetkellä olen! Moni muukin saikulla ja työntekijöitä muutenkin vajaa määrä. Joten en viitsisi jättää heitä pulaan.[/QUOTE]

Ja silloin la mulla on kahden ihmisen vuorot.

[QUOTE="vieras";25810567]Mulla on ihan noi samat oireet ja tauti edennyt ihan samalla tavalla, mulla olo alkoi pahentua torstaina ja olin sitä ennen ollut yli viikon kipeänä. Ne kokkareet on kamalia, kun ne takertuu kurkkuun kiinni - sellaisia isoja kovia möykkyjä, epämääräisen muotoisia.

Kävin eilen muissa asioissa lääkärillä, joka oli vielä kurkku-, nenä- ja korvatautien erikoislääkäri, ja hänen mielestään vaikutti ihan normaalilta. Ei tosin ultrannus poskionteloita kun ei ollut syytä epäillä mitään hänen mielestään. Keuhkot kuunteli ja katseli kurkkua & korvia, kuulemma ihan normaalia että tauti etenee näin.

Yritä saada nukuttua - jos heräilet kurkkukipuun tai tukkoisuuteen, niin ota illalla kunnon särkylääkkeet ja avaa nenää vaikka suihkeilla.[/QUOTE]

Ok. Mulla myös korvalukossa joten jotain pientä korvatulehdustakin voisi olla. Ja vähän pakottaa noihin poskipäihin et saas nähdä tuleeko poskiontelontulehdus.

Buranaa olen parina iltana ottanutkin iltapalaksi :D

En kehtais ihan turhaankaan sinne aikaa varailla kun varmasti muitakin kipeänä tänä flunssa kautena.

Yhteistyössä