"Piti vielä lapsi tuohon tilanteeseen tehdä!" En ymmärrä tuota kommenttia ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aina joku tai jotkut tuon sanovat, kun toinen valittaa parisuhteestaan tai erostaan. Ne asiat kun ihmisillä nyt sattuu muuttumaan ja silloin kun lapsi on alkunsa saanut, on tilanne voinut olla ihan toinen. Toisaalta ei niitä kaikkia lapsia tehdä, toiset lapset vaan päättävät tulla tähän maailmaan :)

Minäkin olen tuon lauseen tällä palstalla monta kertaa kuullut, kun olen yh ja odotan toista lasta. No mistä sen olisi voinut etukäteen tietää, että mies lähtee toisen naisen matkaan, kun raskaus oli jo varsin pitkällä. Lapsi oli tosin jollain tasolla suunniteltu ja mulla ei ehkäisyä ollut. Miehelle sanoin alkuvuodesta, että minulle on sama vaikka se toinen saisi alkunsa jo nyt ja mies ei siihen mitään kieltävää sanonut ja kas kummaa lapsi sai heti alkunsa.

kaikilla ei ehkä sama tilanne kun sulla? toisilla on aivan järjettömät parisuhteet. on väkivaltaa, pettämistä, mies ei suostu hoitamaan esikoistakaan, ja silti on pakko vääntää uusi lapsi siihen konkurssiin.
ei ne ukot hetkessä muutu kusipäiksi, pitäisi vaan akkojen tajuta ottaa ne ruusunpunaiset lasit päästään ennen lastentekoa. mutkun ei voi kun on niiiiiin vauvakuume. :headwall:

Samaa miettinyt... Meilläkin tehtiin lapsi suunnitellusti. Kummallakin työ ja kaikkia asiat hyvin. Mies jäikin työttömäksi ja metalliliiton kassalta rahaa odoteltiin n. 5kk elettiin mun äitiyspäivärahalla joka juuri riitti vuokraan ja ruokaan... Kun mies sitten rahansa sai sillä ei paljon juhlittu 5kk menettää paljon aikaa maksaa laskuja. Luottotiedot meni, että humahti, mutta tästäkin suosta noustiin ja noin puolen vuoden päästä ollaan selvillä vesillä kaikesta. Harmi, kun nimeä ei takaisin heti saa :)
Olen ylpeä siitä, että missään vaiheessa erosta ei edes puhuttu vaan selvisimme vaikkeuksista yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
kaikilla ei ehkä sama tilanne kun sulla? toisilla on aivan järjettömät parisuhteet. on väkivaltaa, pettämistä, mies ei suostu hoitamaan esikoistakaan, ja silti on pakko vääntää uusi lapsi siihen konkurssiin.
ei ne ukot hetkessä muutu kusipäiksi, pitäisi vaan akkojen tajuta ottaa ne ruusunpunaiset lasit päästään ennen lastentekoa. mutkun ei voi kun on niiiiiin vauvakuume. :headwall:

No niinpä! Ok, voi joku ukko muuttuakin yhtäkkiä, mutta tasan ei kaikki, niinkuin täällä tunnutaan selittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta ei kannata tehdä lapsia vain tyyliin "mulle on sama jos tulis".

Siis aiemmin oli puhetta, että kesän jälkeen aletaan yrittämään sitä toista, mulle kun on aina ollut selvää, että toisenkin haluan. Mulle toisaalta iski se vauvakuume talvella, eikä mieskään mitään sanonut, kun sanoin, että mulle on sama vaikka se tulisi jo nyt. Eron jälkeen se sanoi, että kesän jälkeenhän sitä piti vasta tehdä, miksi ei sitä silloin sanonut, kun aloin puhumaan siitä toisesta.
Mies tiesi että en käytä ehkäisyä, se oli sen ideakin, että lopetan pillerit, kun ne ei oikein mulle sopineet.
Niin ja maaliskuussa mies oli mun äitille jopa sanonut, että se olisi valmis menemään mun kanssa naimisiin ja reilun kuukauden päästä se halusikin erota ja löysi samantien itselleen uuden naisen.

AAMEN!

Sä sen sanoit =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis aiemmin oli puhetta, että kesän jälkeen aletaan yrittämään sitä toista, mulle kun on aina ollut selvää, että toisenkin haluan. Mulle toisaalta iski se vauvakuume talvella, eikä mieskään mitään sanonut, kun sanoin, että mulle on sama vaikka se tulisi jo nyt. Eron jälkeen se sanoi, että kesän jälkeenhän sitä piti vasta tehdä, miksi ei sitä silloin sanonut, kun aloin puhumaan siitä toisesta.
Mies tiesi että en käytä ehkäisyä, se oli sen ideakin, että lopetan pillerit, kun ne ei oikein mulle sopineet.
Niin ja maaliskuussa mies oli mun äitille jopa sanonut, että se olisi valmis menemään mun kanssa naimisiin ja reilun kuukauden päästä se halusikin erota ja löysi samantien itselleen uuden naisen.

kauan olitte yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kauan olitte yhdessä?

Melkein 9 vuotta