pitäskö tehä jotain ? vai ei mitään ? ( korva-asiaa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
Hoitsuja paikalla ? Sytytimpä liesituulettimeen valot.( neljä tuntia sitten ) No, ne räjähti. Siis tosiaan räjähti, ihan helvetin kovaa siinä miun korvan juuressa. Sattu korvaan tosi kovasti. Hetkeä myöhemmin sieltä alkoi valua verta. Mitä se meinaa ? Siis onko sieltä tärykalvo menny ? Ku satun tietämään et jos on niin ei ne lääkärissä sille mitään tee niin ei kai miun tartte lekuriin mennä ? ei millään joutais. Vieläkin särkee korvaan aikaa kovaa, otin 800 buranan just ja toivon ja odotan et se auttais. Vielä ainakaan en kuule tolla korvalla mitään.

Niin ja selvennykseksi vielä, siinä räjähdyksessä ei lentäny miun päälle mitään, se räjäys oli liesikuvun sisällä, ääni vaan oli jumalaton.

Niin ja en tiiä liittyykö tää tähän mut minuu on myös pyörryttäny tosi pahasti koko illan ja ollu vähän huono olo. Ku mies höpis jotai et tasapaino elin sijaitsee korvassa...

elikä siis pitääkö miu mennä lääkäriin ? mitä ne siel tekee ? ja ehkä meen sit ku tuo ei oo enää kipee ku nyt sinne ei kyllä varmana saa mitään työntää ku koskee.

Mä soittaisin heti tuonne:

(09) 10023 terveysneuvonta - vastaa aina
Terveysneuvonta palveluun (09) 10023 voi soittaa aina kun tarvitset tietoa terveyspalveluista tai sairauksien hoito-ohjeita. (09) 10023 vastaa joka päivä 24 h, ammattitaidolla ja luottamuksellisesti. Puhelun hinta on operaattorin perimä maksu + paikallispuhelun hinta. Puhelusta ei peritä erillistä palvelumaksua. Terveyspalvelun hoitajat ovat kokeneita sairaanhoitajia ja terveydenhoitajia ja palvelua annetaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

Mene lääkäriin!

Tärykalvo

Ohut tärykalvo voi vaurioitua korvaan työnnetystä tai työntyneestä esineestä tai äkillisestä paineen muutoksesta. Tärykalvon puhkeamisesta voi seurata vähäistä verenvuotoa ja korvan kipua, mutta vielä selkeämpi merkki puhjenneesta tärykalvosta on, jos ilma virtaa korvasta ulos, kun nenänieluun aiheutetaan painetta pitämällä hengitettäessä nenästä kiinni. Puhjennut tärykalvo on aina syytä käydä näyttämässä lääkärille vaurion laajuuden arvioimiseksi. Lisää aiheesta artikkelissa «Vamman aiheuttama tärykalvoreikä» 3.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00279&p_haku=korvasta%20verta

No tärykalvo sulta on selvästi revennyt, siitä oireena verenvuoto. Se ei itsessään ole mitenkään vaarallista, pidä vain huolta ettei korvaan mene vettä. Sitten taas tuo huimaus ja huono olo onkin toinen juttu. Korvassa nimenomaan sijaitsee ihmisen tasapainoelimet, ja ne ovat vain voineet "ottaa nokkiinsa" tuosta kovasta äänestä, mutta voisi olla hyvä käydä näyttämässä korva kuitenkin lääkärillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
No soita vaikka ensin terveyspalvelunumeroon 09-10023. Ja toisekseen, kyllä mä menisin näyttämään sitä korvaa päivystykseen. Mutta minä olenkin tämmönen suht varovainen ihminen.

oon mieki yleensä varovainen mut en hitto millään menis lääkäriin, en vaikka mikä olis. Ku aina ku meen ni ne ottaa sisään. Ei kiva. Mie oon karannu sairaalahoidosta monta kertaa, esim. aivotärähdyksen jälkeen kun en nähny mitään syytä olla tarkkailtavana ku olo oli tosi hyvä.

Ja sit miul on näitä ällötyksiä, mie en voi sietää sitä et joku tonkii miun korvaa, silmää tai alapäätä. Se on kamalinta mitä tiedän, inhoan korvatippojakin, saan kauhunväristyksiä pelkästä ajatuksesta.

siis tottakai menet lääkäriin. varsinkin ku kuulokin on mennyt korvasta! Ajattele nyt että paras mennä ettei jää mitään lopuniän vaivaa. Toivottavasti sinulla on tapaturmavakuutus joka korvaa jos tapauksesta jää jotain pysyviä vaurioita esim invaliditeetti --> lääkäriin!

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
No soita vaikka ensin terveyspalvelunumeroon 09-10023. Ja toisekseen, kyllä mä menisin näyttämään sitä korvaa päivystykseen. Mutta minä olenkin tämmönen suht varovainen ihminen.

oon mieki yleensä varovainen mut en hitto millään menis lääkäriin, en vaikka mikä olis. Ku aina ku meen ni ne ottaa sisään. Ei kiva. Mie oon karannu sairaalahoidosta monta kertaa, esim. aivotärähdyksen jälkeen kun en nähny mitään syytä olla tarkkailtavana ku olo oli tosi hyvä.

Ja sit miul on näitä ällötyksiä, mie en voi sietää sitä et joku tonkii miun korvaa, silmää tai alapäätä. Se on kamalinta mitä tiedän, inhoan korvatippojakin, saan kauhunväristyksiä pelkästä ajatuksesta.

No nyt ois kuitenkin syytä. Enkä mä ymmärrä miksei aivotärähdyksenkin kanssa pitäs olla hoidossa. Etenkin jos ei ole ketään herättelemässä kotona.
Nyt lääkäriin mars mars.. Ymmärtäisin jos kyse ois flunssasta, mutta että tärykalvon puhkeamisesta.

Mars lääkäriin! Mullakin on kerran mennyt tärykalvo. Tuo huimaaminen voi vielä pahentua ja se ei todellakaan ole kivaa. Minut joutui lopulta kärräämään ambulanssilla, kun jalat petti alta.
Lisäksi tärykalvon reikä voi olla niinkin iso, ettei helposti itse umpeudu. Silloin jää kuulonalenema korvaan, ellei kalvoa korjata. Mies kuskiksi ja ensin soittamaan. Parempi katsoa kuin katua! Tsemppiä matkaan!

Yhteistyössä