Pitäs tankata auto sillee et se on käynnissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuh, meillä mies tankkaa auton yleensä silleen, että auto on käynnissä. Mä en tykkää tavasta, koska jostain on jäänyt alitajuntaan kielto ettei niin saa tehdä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Mun isä tankkaa aina auton niin et se on käynnissä.. :whistle: .
Mut se onki vähän dinkeli donkeli..

Nii, mitä haittaa siitä on? Muutaku paheksuvia katseita :/

On siinä aika iso syttymisvaara ja kun tulipalo syttyy bensatankissa se on myös räjähdysherkkää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuh, meillä mies tankkaa auton yleensä silleen, että auto on käynnissä. Mä en tykkää tavasta, koska jostain on jäänyt alitajuntaan kielto ettei niin saa tehdä!!

siis eikös bensa-asemilla ole se lappu "sammuta auto tankkauksen ajaksi"? Oli ainakin ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No mites kun se bensatankin luukku on lukittu, niin mites avaat sen ilman että ensin sammutat auton? Pitäis sit ottaa vara-avain mukaan.

Ei kaikissa autoissa tarvi avainta bensatankin avaamiseen.

Mutta en kyllä minäkään suosittele ja mikä järki on lähteä mihinkään autolla joka ei pysy edes tankkauksen aikaa käynnissä. Hae ennemmin polttoainetta kotiin ja käynnistä auto vasta sitten jos kyse on tyhjästä akusta.

Jos mä olisin ap, ajaisin auton niin syrjäiselle asemalle, ettei olis niin välikskään, jos auto jäis siihen "kaiken keskelle". tai sit toisaalta voisin mennä sellaiselle asemalle, jolla varmasti on huolto- tms. porukkaa, jolloin ukot voisivat tarvittaessa työntää auton pois tieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Mun isä tankkaa aina auton niin et se on käynnissä.. :whistle: .
Mut se onki vähän dinkeli donkeli..

Nii, mitä haittaa siitä on? Muutaku paheksuvia katseita :/

On siinä aika iso syttymisvaara ja kun tulipalo syttyy bensatankissa se on myös räjähdysherkkää.

puhumattakaan maanalaisista bensasäiliöistä.....

Lainaus sivulta http://www.tat.fi/fi/aineistot/ok/lisatietoa/tausta11.htm :

Vahinkotilanteiden varalta huoltoasemalla on tarkat turvallisuusmääräykset: auton moottori pitää sammuttaa tankkauksen ajaksi ja mm. tupakanpoltto ja tupakansytyttimen käyttö on kielletty. Näin siksi, että vahinkotilanteissa esimerkiksi bensiiniä saattaa joutua kaasuuntuneena ilmaan, jolloin kipinä voisi sytyttää palon.

Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei kaikkien autojen bensaluukut avaimella aukea!

No eikö nyt ainakin kaikkien alle 10 vuota vanhojen? Aika hullua, koska bensavarkauksiahan tehdään vanhoihinkin autoihin kaiken aikaa.

Ei kun nimenomaan niin päin että uusissa autoissa sitä avainta ei tarvita, vaan niissä on erillinen kahva kuskin paikan tuntumassa mistä tankki avataan. Eikä se bensavarkauksiinkaan auta kun voihan sen tankin avata ja mennä sitten käynnistämään auton uudelleen.

Oikeestihan kännykkäkin pitäis sammuttaa tankkauksen ajaksi! Ja tupakka ainakin ja tietysti autokin!
Mihin oot menossa sillä autolla, jos sitä ei voi välillä sammuttaa? Suomen laki kieltää yli kaksi minuuttia pitkän tyhjäkäynnin, eli et voi käydä esim. kaupassa ja jättää autoa käyntiin.

Yhteistyössä